Jump to content

Televes DAT BOSS intelligente DVB-T Uhf antenne

bjschotel
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Heeft iemand al ervaring met dit nieuwe concept van Televes ? Klinkt mooi maar of het echt verbetering geeft ?

Bij deze lange-afstandsantenne zit er in de aansluitdoos  een 'intelligente versterker'. 

Men claimt tot 19 dBi gain zonder pre-amp en 47 dBi met pre-amp. 'Sterke signalen worden verzwakt en zwakke versterkt.'

Er zijn diverse varianten van te koop.

Hier ontvang ik bijv. Lingen NDR heel wisselend op 101 km afstand. Met een paar dB's meer zou dit al beter moeten gaan.

Gezien de prijs van ca. € 140,00 niet iets om zomaar aan te schaffen.

https://www.televes.com/us/149783-dat-boss-lr-antenna.html#nogo

https://www.bol.com/nl/p/telev-xe9s-f1945890-dvb-t-t2-buitenantenne-47-db-uhf/9200000092326643/?promo=list_818_recentbekeken-MCM-slot_D2_product_2_&bltgh=qSVGlg0n3qR25FVY55tERw.1_26.gipm6N-w1Es43MmRAXtHpQ.ProductTitle

Groeten, Bert jan

• Like 1

Het ziet er mooi uit, maar 140 Euro neerleggen om het te testen lijkt me wat veel voor zo'n antenne.

• Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, Gigablue UHD UE 4K (DVB-S2X)

ontvangst via een Big Bisat

Televisie: Philips 65PUS7354 Android TV smartcards: Sky UK FTV, Ziggo, Canal Digitaal, fransat en HD+ images: OpenATV & PurE2

Doorslag gevend of een antenne goed is is de versterking ,hun geven op

Very high gain: TForce technology provides BOSS with an increase in gain of up to 13dB

Dus ze willen niet zeggen dat de antenne 13dB heeft tov een bol (imaginaire) antenne heeft.

Die twee directoren armen die naar boven en naar onder kijken zal niet veel brengen omdat

de radiogolven in een horizontaal vlak binnen komen.

Ziet enkel imposant uit 😂

• Moderators

Bijzonder!

R. Baumgartner, de uitvinder van de antenne komt niet verder als 4,2 Db.

Dat is ongeveer gelijk aan antennes met een straler/reflector of straler/director.

Veel meer gain is er met een 2 elements antenne niet te behalen, dat weet elke insider.

12 Db versterking met een hb9cv antenne is een fabeltje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Mimisiku
      Ik was aan het stoeien met de nieuwste VU+Turbo v2 USB tuner. Oude Digitenne antenne en een power-inserter eraan. Gescanned en wat schetst mijn stomme verbazing...

SSU-NEOTIONCI+

What the f...?!? Ik dacht dat Digitenne T2 alleen via gesloten boxjes werkte. Kan me nog voor de geest halen dat de KPN stellig beweerde dat er geen CI en zeker geen losse kaarten verkocht werden.. Heb ik iets gemist?
    • By Tvoverair
      Beste forumleden,

Afgelopen maand heb ik een megasat dvb-t 40 antenne met een free to air receiver overgenomen van een kennis. 
      De bedoeling was hiermee vrije Duitse zenders (ARD, SWR, MDR  ZDF) uit de lucht te plukken. Helaas vindt hij alleen de Nederlandse radio en tv zenders vanuit de mast van Doetinchem terwijl de radio op elke plek in huis probleemloos Duitse radiozenders kan ontvangen.  Ik heb de antenne boven op zolder uit het raam gehangen maar dit helpt alleen het signaal te versterken van de mast in mijn buurt.  Nu kan ik mij indenken dat dit gewoon een goedkope antenne is die alleen sterke signalen ontvangt. Ik woon in Doetinchem dat in het dekking gebied licht volgens de Duitse dvb t2 site. De kaart is volgens mij gebaseerd op de mast in Wesel.  Kleve heeft geen dvb t meer?   Waar moet je rekening mee houden als je een antenne voor Duitse zenders koopt?  Wat zijn precies de verschillen tussen richtantennes  en gewone antennes met versterking?  Met welke prijs zal ik ongeveer rekening moeten houden?
    • By jlavwensveen
      Ik ben in bezit van een Vu+ ultimo, welke draait onder openpli 7.2 met daarin geplaatst een dvb-t2 (3e)tuner.
      Ik heb de tuner geïnstalleerd en de zender lijst ingeladen.
      Daarnaa een keuze gemaakt via de zender lijst en alleen het geluid wordt weergegeven en geen beeld.
      Wie weet de oplossing om dit te verhelpen.
      M.v.g Hans.
    • By Denisdaf
      Wat betreft Prefix moet ik kiezen, doch er is niet 1 keuze maar ik zou ze allemaal moeten nemen.
      Mijn vraag is namelijk wat valt er nog te vangen met een antenne (hark) in het zuiden van Portugal?
      Zowel analoog als digitaal voor zover dat nog in de lucht hangt.
      Vraag heeft betrekking op het feit of het nog de moeite loont een hark aan het park toe te voegen.
    • By Satfeeds-DX
      Vanaf 3 Februari 2020 worden de Franse regionale zenders Grand Lille Tv en Grand Littoral Tv hernoemt tot BFM Grand Lille en BFM Grand Littoral.
      https://actu.fr/hauts-de-france/lille_59350/bfm-grand-lille-remplacera-grand-lille-tv-fevrier-sur-ecrans_29750565.html

• By OFDM
      Het zag er in juni naar uit dat Zwitserland het eerste land ter wereld zou zijn zonder ether televisie. De afschakeling is ook gerealiseerd zie:

https://www.youtube.com/watch?v=j6FwL_P9Nz8

Dit was voor een klein aantal inwoners van Zwitserland zelf misschien nog op te lossen maar de kabelnetten in buurlanden Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland kwamen ook zonder beeld te zitten. Het bleek wel dat hier en daar werd gesmokkeld door het HD beeld van satelliet te pakken hoewel: Als er ook ether ontvangst mogelijk is zal dat misschien mogen. Uiteindelijk is het voor zover ik weet toch tot afschakeling gekomen op die kabelnetten met een boel protest tot gevolg. Extra wrang is dat Zwitserland al sinds lange tijd dicht bekabeld is en alle zenders uit de buurlanden doorgeeft. Zelfs Britse zenders die niet doorgegeven mogen worden zijn gewoon te zien omdat Zwitserland er wettelijk soepeler mee om kan gaan (zie onderaan 2e link).

Nu lees ik toevallig dat er een oplossing is gevonden! De Oostenrijkse kabelaar Lampert gaat een DVB-T zendstation in Zwitserland opnieuw in gebruik nemen en dit volledig betalen. Vanuit de Zwitserse overheid is hier geen enkel bezwaar tegen en de omroep SRG juicht toe dat er zo'n grote belangstelling is voor hun zenders...!  Ook Duitsland heeft nu interesse in een dergelijke oplossing.

Lees hier:

https://www.broadbandtvnews.com/2019/11/24/srg-returns-on-dtt-in-switzerland-and-austria/

https://www.rxtvlog.com/2019/11/why-cable-operator-has-brought-back.html

https://www.teltarif.de/schweiz-dvb-t-digitales-fernsehen/news/78802.html

• By Jiebie
      Ik woon vrij dicht bij de Franse grens en heb nu 2 UHF harken op mast geplaatst. Eén is gericht op Frankrijk en de andere op Tournai voor de RTBF zenders.
      Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik niet telkens van kabel moet wisselen als ik de zenders van de ene of de andere antenne wil ontvangen.
      Bestaat er iets om die te koppelen, met 2 ingangen en 1 uitgang bvb? En waar kan ik dat kopen?
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.