Ga naar inhoud


Chinooks niet zichtbaar op Flightradar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ze maakten zo'n 15 minuten rondjes boven Maastricht en verdwenen dan weer richting België.

Maar deze zijn niet zichtbaar op de flightradar24...

 

Wel indrukwekkend natuurlijk maar dat is dan toch onderdeel van een oefening of weet iemand daar iest over?

Screenshot_12.jpg

IMG_3303.JPG

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-7-2021 om 10:27, Tippy zei:

Ik gebruik meestal de site: https://globe.adsbexchange.com. Daar worden (meestal) ook zgn MLAT (multilateration) vliegtuigen e.d. weergegeven( zie voor uitleg: http://www.multilateration.com/surveillance/multilateration.html). Zoals je ziet zijn deze Chinooks afkomstig van Gilze Rijen. Wat voor oefening dit is weet ik niet. Groet Tippy

chinook.JPG

Top tip!!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek altijd bij Meteotines voor het vliegverkeer naast tientallen andere dingen, maar die site is gestopt.

Wel vonden mensen die site net als ik zo super dat ze een vergelijkbare zijn begonnen met het idee om meteen weer offline te gaan als de originele weer zou herstarten.

Helaas is de nieuwe nog niet zo uitgebreid en staan veel gekke dingen er nog niet op, maar ik heb hem wel meteen bij m'n bladwijzers gezet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle extra tipgevers heel erg bedankt.

 

Ik wordt wel eens wakker des nachts wegens de vliegtuigen die in Luik opstijgen en landen, vandaar dat ik wel eens vaker op de websites kijk welke oetlul dat nu weer is. { die z'n Brevet eigenlijk afgenomen moet worden }

Helaas kun je die overlast niet melden voor zover ik weet als het buitenlandse luchthavens betreft.

 

Die Chinooks waren heel opvallend overdag aan het ronddollen. Gelukkig hebben ze alleen mijn middagpauze verstoord en niet m'n nachtrust.

 

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luik is een hub voor DHL, met bijbehorende nachtvluchten.

DHL is daarnaar toe verhuisd omdat Maastricht geen nachtvluchten wilde uitvoeren.

 

https://www.liegeairport.com/flexport/en/

 

https://www.liegeairport.com/flexport/en/operators/page/3/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Alle extra tipgevers heel erg bedankt.

 

Ik wordt wel eens wakker des nachts wegens de vliegtuigen die in Luik opstijgen en landen, vandaar dat ik wel eens vaker op de websites kijk welke oetlul dat nu weer is. { die z'n Brevet eigenlijk afgenomen moet worden }

Helaas kun je die overlast niet melden voor zover ik weet als het buitenlandse luchthavens betreft.

 

Die Chinooks waren heel opvallend overdag aan het ronddollen. Gelukkig hebben ze alleen mijn middagpauze verstoord en niet m'n nachtrust.

 

 

Ook als het uit Nederland zou zijn heeft het melden vermoedelijk nog steeds weinig zin.

In de jaren 80 een aantal malen gedaan vanwege straaljagers die op 30 meter hoogte overkwamen. Na de zoveelste keer eens gevraagd of ze er wel iets mee deden waarna de persoon aan de telefoon toegaf dat het in een la verdween.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, minplus said:

Ook als het uit Nederland zou zijn heeft het melden vermoedelijk nog steeds weinig zin.

In de jaren 80 een aantal malen gedaan vanwege straaljagers die op 30 meter hoogte overkwamen. Na de zoveelste keer eens gevraagd of ze er wel iets mee deden waarna de persoon aan de telefoon toegaf dat het in een la verdween.

Correct... zo is het. Als burger heb je niet zoveel invloed op het luchtverkeer. Al helemaal niet, als het om militaire vluchten gaat.

 

Zo was er een keer een Canadese gevechtshelikopter... die zichtbaar wilde kapriolen maakte laag boven Amsterdam en Utrecht. Je kunt het melden, van MinDef krijg je keurig een zo objectief mogelijk antwoord. Maar meer dan dat krijg je niet.

 

Pas als het een keer echt goed misgaat (ernstig ongeluk - met onschuldigen dood ofzo) - staat iedereen weer in de rij om verontwaardigd te zijn en afkeurende statements te geven... Zo werkt het dan weer.

 

Tot dan - hebben we niets over te zeggen... je mag er hooguit wat van vinden, dat is je enig recht. En zij negeren het.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, fred33 zei:

Je kunt het melden, van MinDef krijg je keurig een zo objectief mogelijk antwoord. Maar meer dan dat krijg je niet.

het ging in mijn reactie over de nachtvluchten vanuit Luik . Onlangs nog zijn er nieuwe maatstaven opgesteld betreffende geluidhinder van vliegtuigen en natuurlijk wordt geen rekening gehouden met vliegtuigen net over de grens.

 

Over de Militaire Toestellen kunnen we kort zijn want in Heerlen en Kerkrade klaagt men overigens ook steen en been over het vliegveld Geilenkirchen net over de grens en dat al dertig jaar. -0- resultaat. Overigens als je de overlast al meldt gebruiken ze het onmiddellijk tegen je want staat immers te boek als een veelmelder dus een lastig persoon. Zo worden al jaren klachten over Airport Maastricht-Aachen gewoon gefilterd weergegeven in de media.

 

maar oké in Amsterdam West was het heel erg, dus hier valt het nog wel mee :blink:

 

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...