Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

De Jonge noemde qua besmettingen Groningen "een winnaar".

De verleiding is groot deze er altijd weer op los babbelende minister met zijn gezwabber  een "l***r" te noemen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


24 minuten geleden, Eduard07 zei:

De Jonge noemde qua besmettingen Groningen "een winnaar".

De verleiding is groot deze er altijd weer op los babbelende minister met zijn gezwabber  een "l***r" te noemen.

Apart.

Naar wat ik vandaag in de krant las was Groningen juist weer van groen naar geel gegaan dankzij een studenten Sorps feest, terwijl Friesland en Drenthe groen bleven. Die jongen heeft helaas echt weinig benul van waar hij mee bezig zou moeten zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een guerrilla vallen er per definitie doden, dus -wellicht onbedoeld- spreekt ze een waar woord. (Over zichzelf.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, minplus zei:

Het kabinet heeft zich helemaal niet verkeken met de versoepelingen maar was wel enigszins verrast maakten ze net bekend...🥴😁😁

Wat een zieke geesten....

Maar goed, er zijn dus wat versoepelingen terug gedraaid. Over de zinnigheid van welke wel en welke niet zullen we het maar niet hebben.

Ja dit heeft ze terecht op forse kritiek komen te staan: Het ontbeert ze aan zelfreflectie, hand in eigen boezem steken is ze vreemd!

 

Wat een lulsmoes met de kennis van toen was het een verstandig besluit. Ik begreep dat het ook helemaal niet het advies van het OMT was en ze hebben een heleboel ervaring van fieldlab naast zich neer gelegd pfff!! Wat een gepruts hier. En dan lees in dat Duitsland nog net onder de 1000 besmettingen zit voor het hele land!!

 

Over een week schieten we over de 20k en de geest gaat echt niet terug in de fles. Heel misschien dat de gevolgen van deze actie nog doordringt tot Boris Johnson want die wil het nog bonter maken met zijn freedom day!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ceesv zei:

Maar die leeftijdsgroep zal een wat minder risico gedrag vertonen.

40 - 50 jarigen zijn een minderheidsgroep in de disco.

Maar dat zijn voor het grote deel de ouders van de geïnfecteerden, waarvan het gross nog een tweede vaccinatie nog niet gehad heeft.

In de komende periode gaan we vooral zien, hoe goed 1 vaccinatie al is voor deze groep van tussen de 40 en 50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, OFDM zei:

Over een week schieten we over de 20k en de geest gaat echt niet terug in de fles.

De feesttenten om middernacht sluiten gaat ook niet helpen.

De gisteren bekend gemaakte maatregelen gaan dit tij niet keren.

 

Vandaag zijn er 10.283 nieuwe besmettingen vastgesteld, gisteren waren het er 6.926.

Duitsland rapporteerde met ruim 5 keer zoveel inwoners gisteren 884 nieuwe besmettingen.

 

In Nederland dat zal de komende dagen nog wel toenemen, of er ziekenhuis en ic opnames van komen weten we pas over een week.

 

Ben benieuwd wanneer de Europese (vakantie)landen Nederlanders gaan weigeren, code rood zit eraan te komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omgerekend zou je daar nu ruim 60.000 erbij hebben gehad...

Ik vermoed dat men daar wat vreemd naar ons land kijkt.

Bij de supermarkt waren m'n dochter en ik vandaag overigens de enigen met een mondkapje. Toen we aan het begin van de 1e golf als enigen een kapje droegen kregen we er nog domme opmerkingen over. Dat was nu niet het geval.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trieste zaak.

Ik belde een oude vriend om hem te feliciteren met z'n verjaardag en hij vroeg hoe het hier was. Ik antwoordde "prima, we zijn dubbelgevaccineerd dus aardig goed beschermd en jullie inmiddels hopelijk ook"

Hij:" Nee, we nemen geen vaccinatie." Ik: "Hè, waarom niet?" Hij: "Omdat er helemaal geen vaccin is en jullie zijn proefkonijnen tot 2023."

Ik: "Hoe kom je bij die waanzin?" Hij: "Je kunt het overal lezen, het staat ook gewoon op de site van het RIVM, het helpt totaal niet."

Ik: "Je bent op een fakesite beland, kijk gewoon even naar de gegevens."

Enzovoort, enz. Er viel niet met hem te praten, dus hem een fijne verjaardag gewenst en het gesprek maar afgebroken.

Terug in de kamer vroegen m'n lief en m'n dochter of ik soms ruzie had gehad met hem en ik vertelde wat er was gebeurd, waarop m'n dochter zei: "Ik hoorde dit ook van een troela die ik van Facebook ken waar ik kom om dit soort zooi ook te leren kennen; ik ga even zoeken."

En idd. Het is een rotzooi fakesite op Facebook.

Die arme jongen is daar verzeild geraakt en neemt geen serieuze info meer tot zich en weigert die zelfs. Leest blijkbaar zelfs geen krant meer want Facebook levert toch alle nodige info...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb teveel sterfgevallen als gevolg van corona in mijn directe omgeving gezien.

Ik ben blij met mijn eerste vaccinatie, en eind augustus krijg ik de tweede.

Sterfgevallen of ernstige klachten ten gevolge van vaccinatie ben ik nog niet tegen gekomen in mijn omgeving.

 

De geschiedenis herhaalt zich, 60 jaar geleden was er dezelfde discussie rond polio.

 

Tja, facebook, wie daarop vertrouwt is een vaccinatie niet waard.

Iets met Darwin.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat 2e vaccinaties vervroegd gaan worden, dus hou de zaak in de gaten want het kan zijn dat je de 2e al een kleine maand eerder kunt krijgen. Eventueel met een ander vaccin want combinaties werken ook is gebleken, zoals volledig te verwachten was op grond van wetenschappelijke kennis. Maar goed, zoiets moet altijd eerst in een onderzoek aangetoond worden.

Soms een probleem met wetenschap en helemaal met iets gevoeligs. Je kunt op je klompen aanvoelen dat je niet in een zwembad van de hoge moet duiken als er geen water in zit, maar wetenschappelijk is het officieel pas een feit als het in een onderzoek veelvuldig gebleken is.

 

Het is nu helaas ernstiger dan 60 jaar geleden, want toen bestond Faecesboek en Internet nog niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is lastig te meten want dan moet je hopen dat iedere positief geteste later info geeft hoe het daarna met hem/haar is gegaan.

Los van het feit dat de meeste serieus zieken thuis uitzieken en gegevens van ziekenhuizen dus maar een beetje zeggen.

En hoeveel mensen nemen waar dat hun conditie 20% is afgenomen en een jaar later nog niet op het oude niveau is?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van degenen die besmet zijn, en daarna (milde) ziekte verschijnselen krijgen is er een groep jongeren, die daarna geconfronteerd worden met long covid en maanden later nog gezondheid problemen hebben.

een groep die in deze discussie bijna nooit genoemd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...