Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, theparasol zei:

Stel je hebt in een periode van 3 maand 100.000 besmettingen. 1% krijgt er ernstige klachten door... hoeveel is dat?

Probeer dat eens te visualiseren.

 

 

1% van 100.000 dat zijn 1000 mensen, de afgelopen tijd lagen er volgens de gegevens meer in het ziekenhuis met zelfs pieken boven de 2000, dus waar hebben we het over zou je dan denken.

 

Niet dat ik er voor ben om alles weer meteen open te gooien zo van laat maar waaien dat virus, vond het (op de besmetting zelf na) wel heerlijk om in deze periode te werken en door Nederland te reizen, maar ik proef toch een beetje een dubbele moraal en vraag me af waar die vandaan komt?

Is dat omdat ons al anderhalf jaar is ingepeperd dat het virus eng is en dat je alles moet doen om deze buiten de deur te houden of komt het omdat dit iets onzichtbaars, iets ongrijpbaars is waar een natuurlijke angst vanuit gaat?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou , misschien een 3de vaccinatie , zoals voor sommige in Israel:

https://www.hln.be/buitenland/israel-gaat-van-start-met-derde-prik-voor-risicopatienten~ae7a30d3

Ik ben geen tegenstander !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

We praten momenteel over 10.000 aangetoonde nieuwe besmettingen per dag. Het werkelijke aantal is hoger en we zitten in een exponentiële stijgingsfase. Het aantal gaat vrij zeker nog omhoog knallen en je komt in 3 maanden dan hoger uit dan die 100.000. Die heb je al over 10 dagen of eerder als het zo doorgaat. En dat betekent dat Nederland knalrood wordt voor het buitenland met de bekende gevolgen.

Laat je zo'n virus z'n gang gaan (en dat hebben we gelukkig niet gedaan), dan moet je kijken naar 2018 met een geringe uitwisseling wereldwijd via een paar boten en treinen en 40 tot 100 miljoen doden aan de Spaanse Griep op een bevolking van 1,5 miljard.

Nu heb je 5x zoveel mensen en een 100 maal zo snelle uitwisseling.

 

Je hoeft dus niet ingepeperd te worden dat het virus eng is en dat je alles moet doen, enz...

Los van het feit dat idioten op Faecesboek alle moeite doen om zich populair te maken ten koste van vele doden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nog niet ingeënte kan ik er in komen maar je hoort juist de geluiden van mondkapjes, afstand bewaren, beperkingen voor bezoek en uitgaan enz. van mensen die hun 2 entingen al hebben gehad en dus eigenlijk al optimaal beschermd zijn en vrijwel niet meer ziek kunnen worden maar zich blijkbaar toch nog steeds onveilig voelen.

Vandaar dus mijn gevoel van een dubbele moraal en de vraag; waar komt dat onveilige gevoel bij deze mensen vandaan ondanks dat ze nog maar een erg klein risico lopen?

 

Trouwens de schoonzoon die het eerst van allemaal besmet is geraakt heeft vorige week zijn 1e prik gehad en heeft 2 dagen met flinke koorts in bed gelegen.

Zoek je naar een eventuele oorzaak dan voert "heftige reactie van het lichaam door het opnieuw in actie komen van het afweersysteem op dit virus" de boventoon.

Dan vraag ik me af "is dat andersom ook zo"?

Immers als eerst je afweersysteem antistoffen aan heeft gemaakt door een injectie en vervolgens in aanraking komt met het echte virus dan zal je afweersysteem toch ook weer in actie moeten komen.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hoef je geen wetenschapper of statisticus te zijn om te kunnen voorspellen dat de komende maanden weer extreem lastig gaan worden.

 

Met vakantie of zonder... "de kiem" is reeds gelegd onder de bevolking en groeit razendsnel. Je hoeft alleen maar die honderdduizenden voetbal fans te bekijken op de journaals die feesten en dat maal de incidentie op 100.000 burgers per week.

 

Als die virus variant zo extreem besmettelijk is (hetgeen blijkt uit de cijfers) en de vaccins reeds minder effectief blijken daartegen dan wordt het nog een hele tijd marchanderen met maatregeltjes en versoepelingen door de bestuurders van de diverse landen.

Ik denk dat ik vanaf vandaag maar weer mond en neuskapje op doe als enigste buiten de deur actie.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2021 om 17:33, minplus zei:

Ik belde een oude vriend om hem te feliciteren met z'n verjaardag en hij vroeg hoe het hier was. Ik antwoordde "prima, we zijn dubbelgevaccineerd dus aardig goed beschermd en jullie inmiddels hopelijk ook"

Hij:" Nee, we nemen geen vaccinatie." Ik: "Hè, waarom niet?" Hij: "Omdat er helemaal geen vaccin is en jullie zijn proefkonijnen tot 2023."

Ik: "Hoe kom je bij die waanzin?" Hij: "Je kunt het overal lezen, het staat ook gewoon op de site van het RIVM, het helpt totaal niet."

Ik: "Je bent op een fakesite beland, kijk gewoon even naar de gegevens."

Enzovoort, enz. Er viel niet met hem te praten, dus hem een fijne verjaardag gewenst en het gesprek maar afgebroken.

Ik hoor vergelijkbare verhalen. Over ernstig verstoorde relaties na jarenlange vriendschappen.

Het vreemde is steeds, dat er opeens niet meer normaal met deze mensen te redeneren is. Alsof ze in een hypnose zijn beland.

Je herkent ze niet meer. Ze zijn voor logisch opgebouwde argumenten totaal niet meer vatbaar. Totaal gehersenspoeld. De weg terug lijkt onbegaanbaar.

Onverklaarbaar dat veel van hen juist andersom redeneren en de gevaccineerden verwijten gehersenspoeld te zijn door "de overheid", of zelfs chips ingespoten hebben gekregen (die middels 5G zouden kunnen worden aangestuurd). 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik hoor vergelijkbare verhalen. Over ernstig verstoorde relaties na jarenlange vriendschappen.

Het vreemde is steeds, dat er opeens niet meer normaal met deze mensen te redeneren is.

 

Toevallig zijn jij en @minplus degenen die hier het hardst roepen over die idioten, en je hebt gelijke negatieve ervaringen.

Zou het kunnen dat jullie omgeving vindt dat er niet meer met jullie te redeneren is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra iemand onderbuik gevoel, magnetische armen na vaccinatie, chips, 5g, wantrouwen van wetenschap, overheid of big pharma aanhaalt dan stopt het. Dan is men vooral bezig met het zoeken van alternatieve antwoorden.

Internet voorziet iedereen van de antwoorden die passen bij hun opvatting maar daarmee zijn het nog geen vaststaande en bewezen feiten.

Andere meningen wel gebaseerd op feiten worden dan als een directe bedreiging ervaren van hun eigen overtuiging.

Iedereen heeft recht op een eigen mening maar niet het recht op eigen feiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die magnetische armen, kan dit al direct weerlegd worden. Is gewoon de huid, bij sommigen blijven sleutels zelfs plakken zonder vaccinatie, heeft dus niets met magnetisme te maken. Ik heb een heel gevoelige droge huid e bij mij lukt het nooit, zelfs niet direct na vaccinatie, toen huid soort gel produceerde. Als een verhaal weerlegt wordt, waarom daarover nog verder discussiëren?

5 G is nog zo'n verhaal, die een eigen leven is gaan leiden. Wetenschappelijke geen enkele onderbouwing, ook geen enkel bewijs hiervan. Ergens roept er eentje en de halve kudde volgt zonder na te denken. 

Tenslotte de big pharma industrie, die nu inderdaad enorme winsten maakt, als gevolg van het op de markt brengen van vaccins. Heel logisch toch? Ieder bedrijf in eender welke tak, dat plots de kans ziet om grote winsten te maken, doet dat toch ook? Denken we hierbij aan Google, Facebook en tal van andere media magnaten. ik zou nog uren hier kunnen doorgaan, maar discussie voeren met het geschrift is in deze situatie totaal niet aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Toevallig zijn jij en @minplus degenen die hier het hardst roepen over die idioten, en je hebt gelijke negatieve ervaringen.

Zou het kunnen dat jullie omgeving vindt dat er niet meer met jullie te redeneren is?

😁😎😁

Ik heb naast ervaringen met jou over je bizarre ideeën op dit forum verder 3 mensen in mijn omgeving meegemaakt die vaccinatie niet wilden.

Eentje had geen idee over het wat en hoe en wilde wachten. Die heb ik het uit kunnen leggen.

Eentje had geen idee en is doodsbang voor prikken. Die heb ik het uit kunnen leggen.

Eentje zit in een Poepboekbubbel maar wilde ik op zijn verjaardag hem er niet verder mee lastig vallen. Hem ga ik het nog uitleggen.

 

Met mijn omgeving valt het dus wel mee, behalve een enkele die aan covid is overleden en een stel tussen de 30 en 60 die enorm ziek zijn geworden en nog steeds niet weer gezond als vroeger. Dat waren geen idioten maar mensen met pech die nog geen vaccinatie hadden gekregen.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gerrit B zei:

Voor nog niet ingeënte kan ik er in komen maar je hoort juist de geluiden van mondkapjes, afstand bewaren, beperkingen voor bezoek en uitgaan enz. van mensen die hun 2 entingen al hebben gehad en dus eigenlijk al optimaal beschermd zijn en vrijwel niet meer ziek kunnen worden maar zich blijkbaar toch nog steeds onveilig voelen.

Vandaar dus mijn gevoel van een dubbele moraal en de vraag; waar komt dat onveilige gevoel bij deze mensen vandaan ondanks dat ze nog maar een erg klein risico lopen?

 

Trouwens de schoonzoon die het eerst van allemaal besmet is geraakt heeft vorige week zijn 1e prik gehad en heeft 2 dagen met flinke koorts in bed gelegen.

Zoek je naar een eventuele oorzaak dan voert "heftige reactie van het lichaam door het opnieuw in actie komen van het afweersysteem op dit virus" de boventoon.

Dan vraag ik me af "is dat andersom ook zo"?

Immers als eerst je afweersysteem antistoffen aan heeft gemaakt door een injectie en vervolgens in aanraking komt met het echte virus dan zal je afweersysteem toch ook weer in actie moeten komen.

 

Het zijn mensen die zich bewust zijn hoe extreem het fout kan gaan met dit virus. Ze hebben kerngezonde mensen in hun omgeving kapot zien gaan of gehandicapt raken en nemen weinig risico's meer.  Dat speelt over alle leeftijdsklassen en ik ga er maar vanuit dat het met een zekere mate van intelligentie en kennis te maken heeft want ik zie enkelen van alle leeftijden met een mondkapje en handen en karren ontsmetten naast ouderen die het idee hebben dat er niets (meer) aan de hand is.

 

Na een vaccinatie moet je afweer hard bezig  en dat betekent dat je lichaam je temperatuur verhoogt want bij 39 graden werkt je afweer beter dan bij 37 graden. Vandaar dat je bij een infectie ook vrijwel altijd verhoging/koorts krijgt. De een meer dan de ander, elk lichaam reageert iets anders.

Dat kan na een besmetting en dan een prik zijn, maar ook bij een 1e of 2e prik. Is niet verontrustend, betekent dat je afweer hard aan het werk/leren is.

Het grote voordeel van een prik is dat je er normaliter niet doodziek van kunt worden/ dood gaan. Je activeert alleen je afweer om te voorkomen dat je dood gaat/ doodziek wordt als je het virus oploopt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus

Probeer een beetje te relativeren. Kijk en luister nog eens naar de video met Evelien Peeters. Die zul je ook onwetend, een wappie, een idioot vinden omdat zij andere benadering heeft dan jij. Hoewel zij academisch medisch geschoold en ervaren is.

Het gros van de positief getesten komt niet in het ziekenhuis. Slechts enkelen belanden op IC.

Er zijn momenteel ca 7 corona-sterfgevallen per dag (?)( of per week?). Maar door letsel zijn het er 24/dag.SterfteDoorLetsel.PNG.1cae1f1924c984e48642b743fff02d6c.PNG

 

Grafiek: meldingen van aan COVID-19 overleden patiënten door de tijd heen

aangepast door Zunigkyk
Toevoeging coronasterfte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, Zunigkyk.

Doden door andere dingen erbij slepen is een een aardige optie die je steeds tegenkomt. Duizenden doden door wapengeweld en verkeersongelukken dus het virus stelt niets voor.

Evelien is een internist. Heeft zich na het VWO  dus vermoedelijk niet meer met virussen bezig gehouden. Is ze dan thuis op dat gebied?

En ik heb domme internisten meegemaakt en ook anderen in diverse gebieden, naast goede en extreem goede.

Dat ze een artsenopleiding heeft gevolgd zegt me dus niets. Ik heb diverse een deel van de opleiding geleverd die met moeite een zesje haalden.

Konden wat uit hun hoofd leren maar meer niet.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
32 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Er zijn momenteel ca 7 corona-sterfgevallen per dag (?)( of per week?). Maar door letsel zijn het er 24/dag.

Zou dat komen omdat we een lockdown hadden, waardoor het aantal slachtoffers beperkt werd?

 

We hebben slechts een paar dagen geleden de beperkingen opgeheven, en het aantal besmettingen is omhoog geschoten van ongeveer 300 naar 10.000 per dag.

De ziekenhuizen zijn zich alweer aan het voorbereiden voor een nieuwe golf patiënten, die met een vertraging van ongeveer 10 dagen opgenomen gaan worden.

 

Verder zou men ook eens moeten kijken naar niet alleen de sterfgevallen maar ook aan slachtoffers die niet sterven maar meerdere maanden of levenslang met long covid moeten gaan leven.

 

Tja, dansen met Jansen werd er geroepen.

Dan weet je echt niet waar je mee bezig bent.

 

p.s. officieel zijn er in Nederland ongeveer 18.000 mensen aan covid gestorven, maar het werkelijke aantal ligt veel hoger, weet elke arts je te vertellen.

 

Mensen die covid verschijnselen hadden hoefden niet getest te worden, en wanneer ze daarna overleden werden ze niet meegeteld omdat ze niet op covid getest waren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...