Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Hier staat een life grafiekje: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

De coronasterfte is nu ~2/dag.

 

Natuurlijk zijn dat er elke dag 2 te veel. Maar door 'gewoon' vallen (Accidentel val) sterven er 13/dag. Voor hen dwingen we niet dat heel de bevolking met valhelm en knie- en elleboogbeschermers loopt, we verbieden ook het trap-, ladder-, en steiger lopen niet.

Je mag helemaal onbeschermd op een stoel, ladder of huishoudtrap klimmen. En niemand zit daar over in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het ontgaat je kennelijk, dat tussen besmetting en een daarop volgend mogelijk sterfgeval 2 tot 3 weken zitten?

 

Je kijkt dus nu naar het aantal sterfgevallen passend bij de geringe besmettingen van eind juni.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dutchandrew Nee ik heb daar niet gekeken.

@ceesv Misschien zijn het er straks meer, maar vzv ik begrepen heb zijn de positief getesten allemaal fitte mensen.

 

Maar zelfs al neemt de sterfte weer toe, dan nog moet je de "ergheid" tov andere sterftekansen én de maatschappelijke ontwrichting behoorlijk relativeren, vind ik...

We kunnen niet eeuwig met mondkapjes, ontsmettinsdoekjes, sociale beperkingen, etcetera doorgaan.

Wie niet tegen corona kan moet vanaf een bepaald moment maar zichzelf in veiligheid brengen, het kan niet blijvend ten koste gaan van de rest van de samenleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wishfull thinking lost het probleem niet op, maatregelen wel.

We waren op de goede weg, totdat men alles los liet.

Het gevolg is nu zichtbaar, de besmettingen explodeerden, in de komende weken zullen we zien hoe dat verder uitpakt.

 

31 minuten geleden, Zunigkyk zei:

We kunnen niet eeuwig met mondkapjes, ontsmettinsdoekjes, sociale beperkingen, etcetera doorgaan.

Daartegen helpt dat we voorlopig wel doorgaan met die maatregelen, die bleken effectief!

Wanneer we allemaal ingeënt zijn, wereldwijd, zal het virus geen kans hebben en kunnen we weer terug naar normaal.

 

Net in het nieuws, Frankrijk eist vanaf augustus een gezondheidspas wanneer je een restaurant, bar, winkelcentrum of museum wilt bezoeken, in de strijd tegen de besmettelijke Delta variant.

Volledig gevaccineerd, of een PCR test a € 48, niet ouder dan 2 dagen, zijn dan verplicht.

Men probeert op die manier in Frankrijk de verdere verbreiding van de Delta variant te beteugelen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betreft helpen de maatregelen die men in Duitsland hanteert nog steeds uitstekend.

Daar hebben ze per 100.000 inwoners slechts 6,4 besmettingen op dit moment terwijl wij hier al boven de 200 per 100.000 zitten.

 

Afgelopen zaterdag probeerden een stel buitenlandse toeristen ook zonder mondkapjes bij een winkel naar binnen te gaan maar die werden er dus direct weer uitgezet, niet langs de kassa de halve winkel door maar direct staande gehouden bij de ingang en ook direct weer naar buiten gebonjourd.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Daartegen helpt dat we voorlopig wel doorgaan met die maatregelen, die bleken effectief

 

 Dat zeg jij dus van mondkapjes en ontsmetten. Waar is het bewijs?

Vooral over het effect van mondkapjes is heel lang gestreden.

Op het laatst heeft men het verplicht gesteld:

A- baat het niet, schaadt het ook niet.

B-visueel effect voor elkaar dat we bewust tegen corona zijn; het schept solidariteit c.q. sociale controle.

 

Ik geloof wél in flink afstand houden, bij elkaar uit de buurt blijven. Maar dat is op den duur maatschappelijk niet houdbaar.

Mijns inziens weet ieder inmiddels welk risico hij/zij loopt. Dus ieder kan kiezen en eventueel zichzelf beschermen.

Hetzij door vaccineren,  hetzij door thuis te blijven. Of door bewust risico nemen en hopen op milde besmettingsgevolgen, en daar hebben gevaccineerden en thuisblijvers géén last van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Dat zeg jij dus van mondkapjes en ontsmetten. Waar is het bewijs?

In een RIVM rapport van jaren geleden werd al aangetoond dat zelfs een theedoek voor je mond de verspreiding van aerosolen beperkt.

We gaan weer terug met jouw opmerking naar deel 1 van onze discussie.

 

Het beste bewijs zijn de dalende cijfers van de afgelopen 2 maanden, en de explosieve stijging van de afgelopen week na het opheffen van die maatregelen.

 

12 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik geloof wél in flink afstand houden, bij elkaar uit de buurt blijven. Maar dat is op den duur maatschappelijk niet houdbaar.

Daarom voeren steeds meer landen een gezondheid paspoort in en geven ontheffing van de lockdown maatregelen aan mensen die gevaccineerd zijn.

Kies je ervoor je niet te laten vaccineren, kies je ervoor dat je je moet beperken in de openbare ruimte om geen gevaar te vormen voor je omgeving.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De asociale insteek, Zunigkyk.

Waarbij je ervan uitgaat dat iedere landgenoot zich volledig bewust is waar hij of zij mee bezig is.

Maar goed, voor jou is het dus gewoon dicht bij elkaar zonder kapjes en al dan niet gevaccineerd. En dan zien we wel wat het oplevert.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees je in zou ik zeggen.

 

Niet gevaccineerden zorgen ervoor dat het virus zich  onder niet gevaccineerden verder kan verspreiden, waarbij er mutaties ontstaan.

De delta variant is daarvan het voorbeeld.

Die zorgt ervoor dat we steeds weer opnieuw een stap achterop raken bij de bestrijding van het virus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

De asociale insteek, Zunigkyk.

Waarbij je ervan uitgaat dat iedere landgenoot zich volledig bewust is waar hij of zij mee bezig is.

Maar goed, voor jou is het dus gewoon dicht bij elkaar zonder kapjes en al dan niet gevaccineerd. En dan zien we wel wat het oplevert.

 

Helemaal niet! Iedereen weet inmiddels waar hij/zij aan toe is.

Jij doet zelf aso, omdat jij denkt het allemaal beter te weten én wilt dat ieder jouw denkwijze volgt. Je hebt totaal geen respect voor andermans opvattingen. De domheid die jij hen aanwrijft is schaaamteloze demonstratie van je eigen kokervisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is geen inhoudelijke reactie, het past wel in het stramien waarmee men inhoudelijke steekhoudende argumenten onderuit probeert te halen.

Of dat jouw bedoeling is of dat je het uit een ontbreken aan kennis is kan ik niet beoordelen.

 

Maar je hebt in deze discussie al eerder aangegeven dat je met dit soort reacties de discussie wilt polariseren.

 

Feit is, dat in de omringende landen waar men minder snel de maatregelen opheft het aantal nieuwe besmettingen laag blijft en in Nederland die explodeert.

 

Een beter bewijs dat de maatregelen helpen kan ik je niet geven.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Maar je hebt in deze discussie al eerder aangegeven dat je met dit soort reacties de discussie wilt polariseren.

 

Ik ervaar het getier van sommigen hier zelf als polariserend. Zij willen de (hun?) maatschappij risicovrij maken.

Koste wat kost. En daartegenover zit mijn nuance dat je moet relativeren, leven is méér dan enkel zorgen dat er niemand dood mag gaan.

Mensen die het met jou niet eens zijn moet je wel plek gunnen.

 

Ik ben niet tegen vaccinatie, heb zelf 2x spuit gehaald én een test (als zekerheid tbv bescherming van de GGD-spuitmedewerkers). Ben ik dan aso? Dat laat ik me niet graag zeggen. 🤬

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Zunigkyk zei:

 

Helemaal niet! Iedereen weet inmiddels waar hij/zij aan toe is.

Jij doet zelf aso, omdat jij denkt het allemaal beter te weten én wilt dat ieder jouw denkwijze volgt. Je hebt totaal geen respect voor andermans opvattingen. De domheid die jij hen aanwrijft is schaaamteloze demonstratie van je eigen kokervisie.

Hier in de 1e regel zit het probleem van jouw insteek. Je gaat ervan uit dat iedereen uiterst intelligent is, een enorme kennis van zaken heeft en volledig bewust weet waar hij/zij mee bezig is.

Ik schat alle mensen hoog in met elk hun fantastische dingen maar heb geen seconde het idee dat ze allemaal weten wat het virus en vaccinatie betekent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...