Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

@Zunigkyk Mijn vrouw en ik zijn volledig gevaccineerd, mijn dochter krijgt morgen haar eerste prik, of we dan volledig veilig zijn, waarschijnlijk niet, maar de kans is groot, moesten we besmet geraken dat de symptomen milder zullen zijn. Ook de kans om de besmetting dan verder te verspreiden is veel veel kleiner. Ik val niemand aan die zich niet (wil) vaccineren, maar geef hen wel de raad het toch even te overwegen, anders blijft het virus circuleren, met alle gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Toevallig zijn jij en @minplus degenen die hier het hardst roepen over die idioten, en je hebt gelijke negatieve ervaringen.

Zou het kunnen dat jullie omgeving vindt dat er niet meer met jullie te redeneren is?

"Jullie"??

"Jij en @minplus"?

 

Jij speelt het hier nu op de persoon. Niet sterk!

 

Terug naar de inhoud? 

Zelf ken ik niemand in mijn omgeving die zich niet laat vaccineren. Maar ik hoor van sommigen van hen dat zij (felle) tegenstanders kennen in hun eigen kennissen- of familiekring en hoe stroef die contacten opeens verlopen na vele jaren van probleemloze omgang.

 

Overigens hoor ik ook, dat de meesten van deze tegenstanders dagelijks (veel) op Facebook zitten... 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor de herhaling van een reeds eerder geconstateerd feit; Je kan nog wel besmet raken ook al ben je volledig gevaccineerd.

 

Collega die bij de Gemeente werkt, zit thuis want ook na twee Pfizer prikken is die besmet en besmettelijk voor zijn omgeving dus in quarantaine met het hele gezin. Ofschoon er GELUKKIG geen zwaarwegende klachten zijn.

Als je een kwetsbare treft met onderliggende aandoeningen zal dat natuurlijk heel anders aflopen.

 

Delta is heel besmettelijk. Ook onze praktikant na enkel één prik met Janssen zit weer thuis in quarantaine, ook tegen iemand aangelopen op de academie.

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ik geloof wél in flink afstand houden, bij elkaar uit de buurt blijven.

 

En dan zouden mondkapjes geen toevoeging zijn aan datzelfde doel: afstand houden en een barriere toevoegen m.b.t. virusoverdracht?

Ik ben daar geen wetenschappelijk onderzoek en bewijs voor nodig. Dat kan een kind toch begrijpen?

 

Maar ja, tegenstanders van de maatregelen grijpen natuurlijk alles aan.

Nergens anders in de wereld vindt die discussie/twijfel over het "nut" van mondkapjes plaats. Alleen in Nederland.

Want discussiëren wordt in Nederland hoger ingeschaald dan luisteren (naar deskundigen). 

Dat laatste wordt door (te) velen afgedaan als "slaafs".

En nu zien we een boomerang effect van eigenzinnig gedrag.

 

Mensen, die nu nog blijven volhouden dat "de maatregelen" onbewezen onzin zijn en een complot, zijn ziende-blind.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen blijven het effect van een besmetting onderschatten. Terwijl het overduidelijk is dat ook jongeren langdurig problemen overhouden.

Long covid gaat een groot probleem vormen de komende jaren, vooral voor de 5 a 10% die het heeft. Of zij ooit weer normaal kunnen leren, wandelen, werken of sporten is een groot vraagteken.

https://www.rivm.nl/nieuws/long-covid-ook-na-milde-corona-tussentijdse-resultaten

https://www.trouw.nl/zorg/hoe-bang-moeten-jongeren-zijn-voor-long-covid-de-feiten-op-een-rij~be9b7f89/

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, Nederlanders praten erover, buurlanden doen het gewoon.

 

Nederland vandaag 7.821 nieuwe besmettingen

Duitsland vandaag 155 nieuwe besmettingen.

 

Meer dan 900 bezoekers die op het tweedaagse festival Verknipt in Utrecht zijn geweest, zijn positief getest op het coronavirus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, minplus zei:

Is voor mensen nog steeds geen reden een mondkapje voor te doen hier in de omgeving

Veel mensen weten met grote stelligheid - onbewezen - te beweren "dat mondkapjes niet helpen", "schijnveiligheid bieden", en sommigen beweren zelfs dat het "muilkorven met een verborgen politieke agenda" waren.

Benieuwd welke uitleg de tegenstanders van de maatregelen nu geven aan de huidige corona-explosie. Ook morgen in het TK debat, want er waren partijen die een paar weken geleden nog vol overtuiging riepen dat de nu nog overblijvende coronaregels en -adviezen ook wel van tafel konden. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel tegenstanders en complot-theorie aanhangers beschouwen het nieuws als machinatie van de farmaceutische industrie. Of ze een krant lezen betwijfel ik bij het merendeel want Faecesboek is hun informatiebron. Met als gevolg dat mensen die testen of vaccinaties geven bedreigd worden.

 

Is er ooit een tegenstander of een complotter bedreigd op internet? Niet voor zover ik weet.

 

Het geeft voor mij het niveauverschil aan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mondkapjes

 

Of het helpt weet ik niet, maar ik deed m ook op (was verplicht in de supermarkt), en als het wel werkt: nooit geschoten is altijd klote.

 

Maar toch vond ik het altijd link:

Stel je voor, je bent eigenaar van een Gall & Gall naast een Albert Heijn, dan komt er een gozer binnen met een mondkapje op en hij heeft ook een pet op; je kan zn kop dus niet zien, hij kan gewoon een overval plegen op jouw Gall & Gall winkel.

 

De enige beschrijving die je aan de politie kan geven zijn de kleur van zijn ogen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, minplus zei:

Veel tegenstanders en complot-theorie aanhangers beschouwen het nieuws als machinatie van de farmaceutische industrie.

Een bericht van vandaag over die industrie helpt natuurlijk ook niet echt mee:

https://www.ftm.nl/artikelen/vaccin-miljarden-moderna-belanden-bij-brievenbus-bv-in-zwitserland

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, D-box zei:

Mondkapjes

 

Of het helpt weet ik niet, maar ik deed m ook op (was verplicht in de supermarkt), en als het wel werkt: nooit geschoten is altijd klote.

 

Maar toch vond ik het altijd link:

Stel je voor, je bent eigenaar van een Gall & Gall naast een Albert Heijn, dan komt er een gozer binnen met een mondkapje op en hij heeft ook een pet op; je kan zn kop dus niet zien, hij kan gewoon een overval plegen op jouw Gall & Gall winkel.

Ik denk dat de kans vele, vele malen groter is dat je in die winkel besmetting oploopt als je er geen mondkapje draagt.

 

En bij een overval draagt een overvaller sowieso dikke gezichtsbedekking, corona mondkapje of niet.

Dus deze logica is wel zeer ver gezocht, en zeker geen argument om ze niet te dragen momenteel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overvallers zitten niet in de groep die mondkapjes gebruikt.

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

Een bericht van vandaag over die industrie helpt natuurlijk ook niet echt mee:

https://www.ftm.nl/artikelen/vaccin-miljarden-moderna-belanden-bij-brievenbus-bv-in-zwitserland

 

Dat er naast de goeien redelijk wat tuig zit met alleen dollartekens in hun ogen spreekt voor zich; dat maken ze al vele jaren permanent duidelijk. Maar het is geen reden om het nieuws en journalisten te verguizen en bedreigen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mond en neuskapje beschermt in ieder geval een beetje tegen de StuifMeelPollen, ofschoon die vandaag niet vliegen maar zwemmen.

 

Maar goed het is volgens een enquete wederom de overheid die schuld is.

Bron NOS journaal

 

Het is een heel makkelijke doelgroep om de schuld te geven, al begint het bij jezelf.!!!

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...