Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In het geval van de mondkapjes heeft die overheid in het begin van de pandemie gezegd dat die niet nodig waren.

(Ze waren niet voorhanden, we hadden ze allemaal naar China gestuurd).

Toe ze daarna wel beschikbaar waren moest men verplicht die mondkapjes dragen.

 

Ik kan mij voorstellen dat die procedure bij sommigen het nut van die mondkapjes met argwaan bekeken.

 

Het RIVM had al jaren daarvoor een rapport gemaakt, waarin gezichtsbedekking wel degelijk helpt de verspreiding van deeltjes tegen te gaan.

 

Vanaf het begin was de communicatie tussen overheid en burger op zijn zachtst gezegd "gebrekkig en onvolledig".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het zo uit de hand zou lopen hebben er maar weinig voorzien, we waren toe aan versoepelingen maar de boel volledig open gooien blijkt achteraf fout.

Mensen die zich niet willen laten vaccineren hebben zelf een probleem straks dat ze nergens zonder test vooraf naar toe mogen, nu is dat nog gratis maar wat gaan ze doen als ze ervoor moeten betalen.......

Ook de verkeerde informatie die wordt verspreid door social media zoals WCboek is zeker een probleem maar dat er mensen zijn die dat als waarheid zien wat er allemaal op de social media staat zijn volledig ............ de weg kwijt.

Dan hebben we nog de mensen die van buitenlandse afkomst zijn die eigenlijk de Nederlandse informatie niet krijgen of snappen ook nog wel een probleem hoe bereik je die groep want verspreiding is zeker bij deze mensen een makkelijk iets voor dat virus.

Dat sommige jongeren flauw vallen begrijp ik wel omdat het de eerste keer is en ze erg gespannen zijn terwijl de doorgewinterde griepspuitgebruiker weet wat er gebeurd en wat het voorstelt dan vind ik voorlichting van het Rode kruis zeer welkom.

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

In mijn militaire diensttijd zag ik een jongen flauwvallen omdat hij gezien had dat iemand ANDERS een DUO prik kreeg. :rolleyes:

hij daar, die lange

Screenshot_16.jpg.77194e9f72cca24aa28aad86f74970eb.jpg

 

:grin:

 

 

Dat ben jij !!!

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij was degene zonder camouflage?😄

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, hugogertie zei:

Dat het zo uit de hand zou lopen hebben er maar weinig voorzien, we waren toe aan versoepelingen maar de boel volledig open gooien blijkt achteraf fout.

Praktisch het hele buitenland stond stomverbaasd naar dat eigenwijze NL te kijken en tikte tegen hun voorhoofd. We stonden immers nog dik op oranje.

Dat zelfde NL dat te pas en te onpas roept dat je dingen zoveel mogelijk Europees/internationaal moest afstemmen.

 

Onze oosterburen - met heel andere besmettingscijfers! - verklaarden ons (terecht) meteen voor gek. Niet de eerste keer.  

Inmiddels verklaart de halve wereld ons voor gek.

 

Adviezen van deskundigen werden opeens genegeerd, omdat dit de politiek uitkwam. 

Terwijl we het hele jaar (terecht) hebben moeten aanhoren "dat het OMT leidend" was/is.  

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Jij was degene zonder camouflage?

de sergeant maakte zich natuurlijk niet vuil, begrijpelijk want die schoensmeer in zwart en groen kreeg je niet zomaar van je gezicht af na die oefeningen.

dus neen ik was artillerist in opleiding met smerig bakkes

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, de TK (!!) heeft dit demissionaire kabinet - nota bene - vol mandaat - dus carte blanche-  gegeven m.b.t. de pandemie.

 

We zien tot nu toe een blunderend kabinet, met De Jonge voorop.

Of het nu gaat om mondkapjes, of het loslaten van maatregelen, deze nieuwe TK - die de mond vol heeft over "macht en tegenmacht - pakt de regie helemaal nergens.

 

(Immers, ook de kabinetsformatie stelt niks meer voor.

Het staatshoofd is de regie ontnomen, want zijn rol was "ondemocratisch". En toen dacht die TK dat het klaar was. 

Iets met "weggooien van oude schoenen."? )

 

Plannen B, die lijken ons parlement en regering nooit te hebben.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweede Kamer als ik je goed begrijp inzake die afkortingen.

Ja nu goed die hebben het over tegenmacht en tralala. Sommigen zijn zelfs met een feest in het zomer reces vertrokken.

 

Een enkele van die mandaten welke de TK gaf kan ik over het hoofd gezien hebben.

 

De kwestie is echter dat de mensen in het land ook een verantwoordelijkheid hebben en nog veel harder hadden moeten schreeuwen toen de voorzitter Vera Bergkamp met gemoedelijke 50 centimeter afstand tot de verhuizers de stoelen mee hielp demonteren op NOS journaal. Gelijke monniken gelijke kappen.

Geen enkel bericht daar over.

 

Gewoon weg inconsistent in al het handelen zien we de laatste 2 jaar. En U hebt hen zelf verkozen tot TK en kabinet.

 

Zal wel niemand lezen en over nadenken, maar binnen de mogelijkheden kan ik zelf kiezen of ik zelf mee doe aan feesten, vakantie en events.

Ik blijf nog effe binnen tot die 4e golf gepasseerd is.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu voor de liefhebber op NPO Politiek  een discussie tussen de 2e kamer en het demissionair kabinet.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

 

Zal wel niemand lezen en over nadenken, maar binnen de mogelijkheden kan ik zelf kiezen of ik zelf mee doe aan feesten, vakantie en events.

Ik blijf nog effe binnen tot die 4e golf gepasseerd is.

 

Natuurlijk, eigen verantwoordelijkheid eerst!

 

Maar daarnaast zijn het wel TK en kabinet die de speelruimte bieden. De beperkingen waren duidelijk te merken en te zien. Dus ze werkten!

Vervolgens werden bijna alle beperkingen in 1 keer opgeheven. Bij het roekeloze af.

 

"Kleine stapjes" hoor ik De Jonge nog zeggen bij eerdere versoepelingen.

Hapsnap beleid, meer kan ik er niet van maken.

Routekaarten, ho maar.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus

Naar aanleiding van Reproductiegetal stijgt naar 2,17, hoogste waarde sinds februari 2020 vraag ik me af hoe je dat R-getal  berekent.

Bij Wikipedia staat bij reproductiegetal dat ik het basaal reproductiegetal niet moet verwarren met het effectief reproductiegetal en ook niet met het besmettingsgetal. Daarmee heb je al 4 soorten.

Verder valt me op dat men voor R0 een formule noemt met componenten die tijdsafhankelijk zijn, namelijk N (aantal contacten per tijdseenheid) en δ (de genezingssnelheid). Hoe weet men die laatste als er nog helemaal geen genezingsmethode bekend is? Hoe definieer je 'genezen'? Wat is de juiste tijdsperiode (en waarom is dat de juiste?)  waarover N moet worden gemeten?

Voor het Reproductiegetal kan je dan de wildste resultaten krijgen al naar gelang de soort reproductiegetal en de meetmethode.

En dan hebben we het nog niet gehad over varianten. Van de eerste komen haast geen besmettingen meer voor toch?

 

Als men beweert dat het R-getal 2,17 is, hoe wil je dat bewijzen als variant, soort R-getal en methode niet duidelijk zijn???

De wiskunde zal wel kloppen, maar zou je helderheid willen verschaffen over definities en methodes?

 

 

 

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...