Ga naar inhoud


Tv-zenders en operatoren slaan de handen in elkaar: reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk


oneones

Aanbevolen berichten

excuus beste Vlaming,

neen sport en abdij hebben niets met elkaar te maken het waren twee voorbeelden die ik in een zinsnede samenbracht

 

maar ik herinner mij wel waar die speciale abdij in het nieuws was en de prijs van een flesje genoemd werd alsook een kwalificatie over dit brouwsel

 

Van Eylen wordt gekleed door bekende mode boutique's hetgeen haar zeker niet misstaat maar waarbij de andere presentatoren ook uitgedost worden door bekende kledingmerken.

 

Zo zijn ook als voorbeeld die Corona tuinmeubels en strandkorven blijven hangen als reclame voor de bedrijven die ze produceren en verkopen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, Tonskidutch zei:

excuus beste Vlaming,

neen sport en abdij hebben niets met elkaar te maken het waren twee voorbeelden die ik in een zinsnede samenbracht

 

maar ik herinner mij wel waar die speciale abdij in het nieuws was en de prijs van een flesje genoemd werd alsook een kwalificatie over dit brouwsel

 

Van Eylen wordt gekleed door bekende mode boutique's hetgeen haar zeker niet misstaat maar waarbij de andere presentatoren ook uitgedost worden door bekende kledingmerken.

 

Zo zijn ook als voorbeeld die Corona tuinmeubels en strandkorven blijven hangen als reclame voor de bedrijven die ze produceren en verkopen.

Het gaat hem hierbij niet om Vlaamsgezindheid, het is gewoon qua duidelijkheid.


Ja, ik weet dat er hier een aantal trappistenbieren zijn die wereldberoemd zijn, en ook op de kaart staan van beste bieren ter wereld.

Maar dat zou ik nu niet als product placement betitelen, er is al heel wat te doen geweest rond dat bier, ze hebben daar ook productieproblemen, het evenwicht vinden tussen een grote vraag en de plichten van het abdijleven.

 

Het is overigens niet zo dat de VRT volledig reclamevrij is, zij mogen volgens de Vlaamse mediawetgeving wel aan product placement doen, mits bepaalde voorwaarden (onder andere het PP logo moet in beeld komen), en ze mogen ook aan sponsoring doen (opnieuw onder bepaalde voorwaarden), en ze mogen ook aan merchandising doen (DVD's van hun eigen programma verkopen bijv.).

Op de radio mogen ze reclame geven.

Wat mij betreft zou ik liever de VRT volledig reclamevrij zien.

Ik vind het logischer dat een openbare omroep met belastinggeld werkt, en een commerciële leeft van de reclame.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Wat dat bier betreft, dat was West-Vleteren dacht ik. Dat kwam in het nieuws omdat ze toen door een gerenommeerde instantie verkozen waren als beste abdijbier ter wereld. Dit was inderdaad goede reclame voor hen, maar is wel een nieuwsfeit en ook iets om fier op te zijn.

Ja, het is anders dan bij VTM Nieuws, waar ze het af en toe over "trends" hebben, maar daar zit toch altijd een commercieel kantje aan.
Ik heb de merknaam van het bier niet willen noemen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10-8-2021 om 14:46, Gerard 76 zei:

Ze graven hun eigen graf.

Je betaalt je scheel aan abo kosten en wordt steeds meer gedwongen om reclame te kijken.

Dit gaat averechts werken en ik hoop dan ook dat velen hun abo gaan opzeggen.

Wanneer ik geen tv meer kan kijken zonder door te spoelen dan gaat Ziggo er hier ook uit.

Dan maar geen lineaire tv meer.

 

 

Is waar wat je schrijft. Ben volop bezig met satelliet. Enkel FTA. Als ik dan toch reclame door mijn strot krijg weet ik dat ik er niet voor hoef te betalen. Het is tegenwoordig schrijnend dat als je via een traditionele operator kijkt dat als je ergens in een reclameblok valt, je mag zappen zo snel als je kunt. Is blijkbaar een afspraak om dan op het zelfde moment dat iedereen aan de reclame begint. En welke reclame? Ook al al een herhaling van een herhaling. Je moet er maar eens een klok bij nemen. Om de 15 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2021 om 17:46, Skoopy zei:

Probleem in België is dat je niet gratis naar de VRT kan kijken.
Allé je kan gratis kijken als je degelijk internet hebt,  en betaalt voor internet met hoge data limiet.
Dat was voor mij de aanleiding om op satelliet te gaan.
Die commerciëlen, daar kijk ik amper na.  Ze graven hun eigen graf: steeds meer zenders, met steeds langere reclameblokken.   Engels en Amerikaanse pulp, afgewisselt met spel en reality programma van Vlaamse of Hollandse bodem.
VTM Gold zend programma's uit van de begin jaren van VTM.  Degelijke programma's, en daar ik de laatste 30 jaar enkel FTA gekeken heb, zijn die nieuw voor mij.  Wat VTM vandaag zelf produceert, dat haalt echt niet het niveau van 30 jaar geleden.
Ik snap niet waarom mensen betalen voor die commerciële zenders, dan mogen die nog National Geografic of Discovery noemen.  Het is toch absurd dat je die programma's niet zonder reclame kan bekijken via een TV zender?
Wat me het meest verontrust is dat ze op de 'reclame vrije' vrt ook gaan beletten dat je doorspoelt.
Ik hoop maar dat dit niet overwaait naar satelliet:  kunnen ze ons via CI beletten om door te spoelen?

Jij haalt een heel belangrijk punt aan. De VRT ( vroeger BRT later BRT-N) is een staatszender. Betaalt met belastinggeld. Nog veel vroeger "kijk en luistergeld" voor betaald. Waarom moeten zij dan nog reclame (sponsoring!) uitzenden? Begrijpe wie begrijpe kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze ‘moeten’ het om uit de kosten te geraken. Voor het maken van eigen programma’s.. De Staat betaalt niet alles en dus moet de reclame erin….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Ze ‘moeten’ het om uit de kosten te geraken. Voor het maken van eigen programma’s.. De Staat betaalt niet alles en dus moet de reclame erin….

Ik word er doodziek van. Sat is nu aan het scannen. Zie er veelbelovend uit. En het voornaamste: het is gratis. Geen €20abo per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je genoeg woorden over de grens spreekt, kom je tot de ontdekking dat je veel programmas waarvoor je nu betaalt gratis bij Engelse en Duitse fta zenders kunt zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer je genoeg woorden over de grens spreekt, kom je tot de ontdekking dat je veel programmas waarvoor je nu betaalt gratis bij Engelse en Duitse fta zenders kunt zien.

Is 100% waar. Het is me ergens aan het lukken om satelliet ontvangst in orde te krijgen. Nog niet voor de 100%, maar heb toch al beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

Ik word er doodziek van. Sat is nu aan het scannen. Zie er veelbelovend uit. En het voornaamste: het is gratis. Geen €20abo per maand.

Klopt, maar de Duitsers en Engelsen betalen wel een pak bijdragen om het op satelliet te krijgen.

Ik geniet er ook van, maar ik weet wel: echt gratis bestaat niet.

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Ze ‘moeten’ het om uit de kosten te geraken. Voor het maken van eigen programma’s.. De Staat betaalt niet alles en dus moet de reclame erin….

Je kunt als je met belastinggeld werkt, natuurlijk ook steeds meer willen uitgeven.

Nieuwe kanalen opstarten, dan klagen dat je geen middelen hebt om die te vullen met programma's.

Alle dure sportevenementen willen uitzenden en daar veel geld voor op tafel leggen, waardoor een groot deel van het budget al op is.

Dus 'niet uit de kosten geraken' is wel iets relatiefs.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland betaal je fors via de belastingen om iets te zien en daar overheen kun je nog eens fors betalen voor een pakket van welke club dan ook.

Vermoed dat het in den Belgiek niet anders is.

Ik betaal dus heeeeel flink via de belastingen, waarbij overigens het grootste deel van dat geld naar elders gaat maar niet naar iets zinnigs.

En kijk vnl naar Duitse en Engelse zenders en wat andere op de schotel.

Plus af en toe wat terrestrial voor de NPO's en een regionaal, wat niets extra kost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, minplus zei:

In Nederland betaal je fors via de belastingen om iets te zien en daar overheen kun je nog eens fors betalen voor een pakket van welke club dan ook.

Vermoed dat het in den Belgiek niet anders is.

Ik betaal dus heeeeel flink via de belastingen, waarbij overigens het grootste deel van dat geld naar elders gaat maar niet naar iets zinnigs.

En kijk vnl naar Duitse en Engelse zenders en wat andere op de schotel.

Plus af en toe wat terrestrial voor de NPO's en een regionaal, wat niets extra kost.

Er is toch een verschil.

Wij betalen ook (gewoon via belastingen, er is geen specifiek kijk- en luistergeld meer), maar wij kunnen niet eens 'gratis' terrestrieel kijken.

De VRT zenders zitten hier in het betaalpakket van TV Vlaanderen.

We kunnen dan wel 'gratis' kijken via internet (VRT nu), maar internet is hier van de duurste van Europa.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jullie in dit opzicht nog meer de lul en in sommige andere ook, maar in sommige andere opzichten vermoed ik dat je beter in België kunt wonen.

Het is wat.

Beter bier en een minder erg volkslied is al heel wat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...