Ga naar inhoud


Tv-zenders en operatoren slaan de handen in elkaar: reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk


oneones

Aanbevolen berichten

 

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.


ABONNEREN

 

DPG Media en SBS introduceren het aangepaste reclamemodel als eerste voor hun zenders VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4, VTM GOLD, Play4, Play5, Play6 en Play7. Dat melden DPG Media, SBS en Telenet in een persbericht. In een latere fase volgen één, Canvas en de andere Belgische zenders.
Concreet zullen kijkers in het begin één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien krijgen wanneer ze een opname bekijken. Tijdens het programma kan de reclame wel nog doorgespoeld worden. Voor Terugkijk TV (programma’s tot zeven dagen terug opvragen) is er geen reclame vooraf, maar kan de reclame tijdens het programma niet doorgespoeld worden, wat al het geval was bij de VTM-zenders. De programma-inhoud zal dan wel doorgespoeld kunnen worden, ook bij de VTM-zenders.

 

GRATIS TERUGKIJK TV

 

Vanaf eind september 2021 rolt Telenet het model geleidelijk uit. In een eerste fase zijn alle klanten die digitaal tv kijken via de nieuwste Telenet TV box aan de beurt. Later in 2022 volgen alle andere digitale televisieklanten. De update gebeurt automatisch op de decoder en geldt ook voor kijken op een tweede scherm via bijvoorbeeld Chromecast of via de Telenet TV-app.
Van zodra het nieuwe reclamemodel geactiveerd is op de decoder, krijgen klanten standaard gratis Terugkijk TV: ze kunnen dan programma’s tot zeven dagen terug gratis herbekijken. Alle betrokken klanten ontvangen hierover de komende weken een persoonlijke communicatie. Klanten krijgen ook een melding op hun televisie van zodra de veranderingen starten.

 

INKOMSTENBRON

 

Het nieuwe model is volgens de mediagroepen noodzakelijk omdat de inkomsten uit reclame broodnodig zijn om populaire lokale programma’s te kunnen blijven financieren. “Reclame-inkomsten zijn de belangrijkste inkomstenbron voor commerciële zenders. Maar omdat we minder reclame kijken, moeten reclamespots vaker lopen tot ze voldoende kijkers bereikt hebben. Daardoor kunnen zenders in totaal minder reclamezendtijd verkopen. Tegelijk besteden adverteerders hun budgetten ook steeds meer online bij internationale techreuzen zoals Facebook en Google, waar ze hun campagnes naar specifieke doelgroepen kunnen richten. Dit verlies aan reclame-inkomsten zet de investeringen in lokale producties significant onder druk.”
Initiatieven als doelgerichte reclame en een reclameboodschap tijdens het pauzeren van een opname “volstaan niet meer om het niveau van kwaliteit en kwantiteit van lokale programma’s gezond te houden”, klinkt het nog.

 

 

 

Gaat dit nu ook gebeuren bij TV-Vlaanderen / CanaalDigitaal door hun invoering van hun CAM-803 ? (CI+)
 

opnames.jpg

aangepast door oneones
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou dit betekenen dat je als neveneffect ook krijgt, dat je eindelijk een duidelijk signaal in de stream hebt, waardoor je het echte begin van een programma kunt detecteren, een beetje vergelijkbaar met de VPS uit het analoge tijdperk?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze graven hun eigen graf.

Je betaalt je scheel aan abo kosten en wordt steeds meer gedwongen om reclame te kijken.

Dit gaat averechts werken en ik hoop dan ook dat velen hun abo gaan opzeggen.

Wanneer ik geen tv meer kan kijken zonder door te spoelen dan gaat Ziggo er hier ook uit.

Dan maar geen lineaire tv meer.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zzzzzz zei:

Zou dit betekenen dat je als neveneffect ook krijgt, dat je eindelijk een duidelijk signaal in de stream hebt, waardoor je het echte begin van een programma kunt detecteren, een beetje vergelijkbaar met de VPS uit het analoge tijdperk?

 

op de tv box wordt de opname gestart volgens het tijdsuur dat de EPG weergeeft, als die EPG niet is aangepast ga je blijven met te laat of te vroeg gestarte programma's zitten bij telenet bv.

zie hun zender Zes waar veel keer programma's te laat of te vroeg starten en de EPG niet op tijd wordt aangepast.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, digitaal kijker zei:

 

op de tv box wordt de opname gestart volgens het tijdsuur dat de EPG weergeeft, als die EPG niet is aangepast ga je blijven met te laat of te vroeg gestarte programma's zitten bij telenet bv.

zie hun zender Zes waar veel keer programma's te laat of te vroeg starten en de EPG niet op tijd wordt aangepast.

even aanpassing van telenet intern verkregen ;) 

 

Opnames

Bij opgenomen programma's krijg je als klant 1 minuut reclame te zien voor de opname start en dit ook vanaf eind september (29/09). Zelf zoeken naar de start van de opname is niet meer nodig, want de opname start altijd op het exacte startpunt van het programma. Voor de rest kan je als klant zoveel terug- en doorspoelen als je wil. Deze aanpassing zal zijn enkel bij nieuwe opnames die vanaf eind september worden opgenomen, niet bij reeds opgenomen programma's. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer er misbruik gemaakt wordt van de macht om dit soort technische beperkingen op te leggen, hoe meer mensen illegaal gaan kijken. Dus vooral doorgaan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Codx zei:

Hoe meer er misbruik gemaakt wordt van de macht om dit soort technische beperkingen op te leggen, hoe meer mensen illegaal gaan kijken. Dus vooral doorgaan.

op die zenders dat dit gaat toegepast worden komen niet veel dingen dat je illegaal bekijkt, tonen veel oude dingen.

dit gaat niet veel verschil maken daarvoor.

en mensen die al illegaal kijken naar series en films gaan daardoor niet meer illegaal doen dan wat ze nu al doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem in België is dat je niet gratis naar de VRT kan kijken.
Allé je kan gratis kijken als je degelijk internet hebt,  en betaalt voor internet met hoge data limiet.
Dat was voor mij de aanleiding om op satelliet te gaan.
Die commerciëlen, daar kijk ik amper na.  Ze graven hun eigen graf: steeds meer zenders, met steeds langere reclameblokken.   Engels en Amerikaanse pulp, afgewisselt met spel en reality programma van Vlaamse of Hollandse bodem.
VTM Gold zend programma's uit van de begin jaren van VTM.  Degelijke programma's, en daar ik de laatste 30 jaar enkel FTA gekeken heb, zijn die nieuw voor mij.  Wat VTM vandaag zelf produceert, dat haalt echt niet het niveau van 30 jaar geleden.
Ik snap niet waarom mensen betalen voor die commerciële zenders, dan mogen die nog National Geografic of Discovery noemen.  Het is toch absurd dat je die programma's niet zonder reclame kan bekijken via een TV zender?
Wat me het meest verontrust is dat ze op de 'reclame vrije' vrt ook gaan beletten dat je doorspoelt.
Ik hoop maar dat dit niet overwaait naar satelliet:  kunnen ze ons via CI beletten om door te spoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, digitaal kijker zei:

op die zenders dat dit gaat toegepast worden komen niet veel dingen dat je illegaal bekijkt, tonen veel oude dingen.

dit gaat niet veel verschil maken daarvoor.

en mensen die al illegaal kijken naar series en films gaan daardoor niet meer illegaal doen dan wat ze nu al doen.

 

Er zijn nog genoeg huishoudens die over kunnen kunnen naar paysharing of iptv 😉

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ik woon in Belgie en kijk al jaren niet meer naar de Vlaamse Commerciele zenders. Persoonlijk vind ik de Nederlandse commerciele zenders luchtiger en "gezelliger" dan de vlaamse troep. Daarom dus Canal Digitaal abonnee:)

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, satellitetv zei:

Ik woon in Belgie en kijk al jaren niet meer naar de Vlaamse Commerciele zenders. Persoonlijk vind ik de Nederlandse commerciele zenders luchtiger en "gezelliger" dan de vlaamse troep. Daarom dus Canal Digitaal abonnee:)

Elk zijn meug, maar die keren dat de versleuteling afstond bij CD omdat er technische problemen waren en je kon kijken naar die commerciële zenders, vond ik er maar niets aan.
Tegenwoordig, als er op kingofsat staat dat de encryptie tijdelijk afstaat van die zenders, kijk ik zelfs niet meer.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Akkoord maar vanaf dan ook eventueel een reclameblok van 5 minuten tijdens een nieuwsuitzending op vrt of vtm, alle programma's gelijk voor de wet dan. Want waarom is er eigenlijk geen reclame te zien tijdens hun nieuwsuitzendingen? Staat een nieuwsuitzending boven de wet? 

In ieder geval ik kan voorlopig nog reclame doorspoelen met mijn goede proximus decoder als ik er iets mee opneem.

Timm

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Timm1983 zei:

In ieder geval ik kan voorlopig nog reclame doorspoelen met mijn goede proximus decoder als ik er iets mee opneem.

 

Tijdens onze vakantie in het hotel wat tv gekeken via de TVV app.

Eigenlijk wat programma's terug bekeken die eerder die dag waren uitgezonden.

Op VTM was doorspoelen uitgeschakeld.

 

Op VRT lukte het doorspoelen wel nog.

 

mvg

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...