Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten


Mijn zus had een spierwitte Herder; tijdens een bepaalde jaarwisseling was ie zo geschrokken van het vuurwerk dat ie het hazepad koos, mijn zus woont in Muiderberg, ze werd opgebeld door een familie uit Naarden met de mededeling: "Je hond is hier".

 

Ze had een kokertje aan zn halsband gedaan met daarin haar adres en telefoonnummer; zodoende konden die mensen contact met haar opnemen.

 

Zo zien we maar weer dat er ook goede mensen bestaan die niet aan zichzelf denken.

 

Ze hadden die hond ook kunnen verkopen, het was een jonkie en vele honderden euro's waard.

 

Ik ben blij met dat vuurwerk verbod.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen realiseren zich niet eens dat dieren schrikken van vuurwerk en steken het af zonder er bij na te denken.

 

Drama in Tilligte: veearts laat zwaargewonde pony inslapen nadat groep dieren op hol slaat - RTV Oost

 

En er bestaan ook mensen die hun verantwoordelijkheid nemen

 

Kosten na dood pony in Tilligte vergoed door vriendengroep die vuurwerk afstak - RTV Oost

 

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, D-box zei:

Mijn zus had een spierwitte Herder; tijdens een bepaalde jaarwisseling was ie zo geschrokken van het vuurwerk dat ie het hazepad koos,

 

Wel heel er handig om met je hond naar buiten te gaan zonder dat deze goed is aangelijnd terwijl er vuurwerk wordt afgestoken.

 

Verder geldt bij veel mensen dat men maar rekening moet houden met mij, "mijn hondje is bang dus jij mag geen vuurwerk afsteken"

Terwijl je ook je hondje kunt leren dat vuurwerk helemaal niet eng is.

Wij fokken met konijnen en bij sommigen fokkers vliegen de konijnen als gekken door het hok bij elke vreemd geluid met soms zware verwondingen als gevolg.

Hier springt het binnen konijn vaak bij je in de stoel en staat met de voorpoten over de rugleuning naar het vuurwerk te kijken en liggen de anderen meestal gewoon te slapen.

Het is dus ook maar wat je ze leert.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het meestal niet een kwestie van leren, maar van wat er bij het diertje als uitgangspunt in zit.

M'n Birmees en Abessijntje maakten zich van begin af aan nergens druk over, m'n 3/4 Oosters korthaar is ook aardig relaxed, maar m'n duo Oosters kortharen zijn vanaf het begin bang bij nieuwe dingen. Hebben ze van hun vader ge-erft en heeft niets met leren te maken.

Is net als bij mensen. Sommigen lopen probleemloos over een kabel op 100 meter hoogte, anderen moet je niet op een keukentrap zetten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt niet altijd wat te leren maar wel vaak.

Wij kopen konijnen in binnen en buitenland en niet allemaal is ze van alles te leren maar als je er genoeg energie in steekt dan kun je ze wel leren dat ze iets tolereren.

Meestal zullen wij dan ook niet gaan fokken met dat soort beesten, opvallend is dat deze "stresskippen" meestal ook minder oud worden en sneller blessures oplopen dan de relaxte dieren. 

Komen we dan ook bij een hok waar de dieren alle kanten op springen ipv. nieuwsgierig komen snuffelen dan moet het wel een heel bijzonder mooi dier zijn dat we hem/haar toch kopen, maar meestal bedanken we dan toch wel.

Daarnaast kun je ook mensen met angst op dat keukentrapje leren hun angst in bedwang te houden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Er valt niet altijd wat te leren maar wel vaak.

 

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om het geluid, beste heren. Iets dat beslist ook doof maakt.

Het gaat over brandwonden en afgerukte ledematen.

Het gaat ook over de drukgolf die de weke organen kunnen beschadigen.

Het gaat ook over de extreme verbrandingsgassen die neus en mondslijmvliezen beschadigen.

Het gaat ook over de lucht en ademwegen die belast worden met die gore dampen.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de simpele voorschriften aanhoud van stevig neerzetten, aansteken, afstand bewaren en niet met je domme harsens in de rook gaan staan dan is geen van de hier boven omschreven van toepassing.

Alle andere zaken spelen alleen maar als je domme dingen doet met vuurwerk.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, gerrit B zei:

Alle andere zaken spelen alleen maar als je domme dingen doet met vuurwerk.

haha die is goed

domme dingen zoals bommen gooien naar mensen

of die fijne buren van je eens in de maling nemen

 

elk vuurwerk slachtoffer is er een teveel zei men twee dagen geleden

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn dus mensen die inderdaad geen flauw benul hebben wat vuurwerk aan kan richten.

Ik heb een vuurwerk groothandel als klant en je wilt niet weten wat men allemaal moet doen voordat vuurwerk goedgekeurd is als consumenten vuurwerk.

Als uiteindelijk de eindgebruiker er vanuit gaat dat het allemaal veilig is en er vervolgens mee gaat staan rondzwaaien of zelfs richten op personen dan is niet het vuurwerk gevaarlijk, maar de persoon die het in de hand houdt.

Een auto is ook niet gevaarlijk (op sommige elektrische gevallen na dan die spontaan beginnen te branden) maar de persoon erin kan hem wel levensgevaarlijk gebruiken, dus ook de auto maar afschaffen?

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal binnenkort wel verboden worden op grond van milieu en luchtvervuiling.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...