Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten

Op 20-11-2021 om 17:32, D-box zei:

Mijn zus had een spierwitte Herder; tijdens een bepaalde jaarwisseling was ie zo geschrokken van het vuurwerk dat ie het hazenpad koos

Mijn hond is ooit hetzelfde overkomen met vuurwerk tijdens de jaarmarkt , in volle paniek weg, drie dagen vermist, half mankend terug gekeerd.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kennissen van mij hadden jaren geleden bij het boodschappen doen de hond even in de wagen gelaten.

Tijdens het boodschappen doen hebben jeugdige helden vuurwerk onder de wagen laten ontploffen.

De hond heeft in blinde paniek daarop het gehele interieur van de wagen gesloopt.

 

Wanneer je jaren later de hond meenam in de wagen en maar voor een seconde alleen in de wagen liet, zette hij meteen in blinde angst zijn tanden in het interieur.

 

Vuurwerk is voor dieren een hel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vuurwerk behoord enkel in handen van professionals.Bij ons hier is het trouwens verboden zonder toestemming van de burgemeester het te gebruiken op straffe van lekker hoge boetes en zelfs gevangenisstraf. We hebben ook een regel dat het enkel mag op oudjaar tussen 23.00 en 01.00.Weer met toestemming dus weten alle burgers op voorhand wanneer en kunnen  ze de beesten in de gaten houden of op stal zetten.

PS: hoe meer er van die loosers die het toch doen lichaamsdelen kwijtraken hoe gelukkiger ik wordt.Eigen schuld is dikke bult (of handen kwijt :)  )

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen treft het vaak onschuldige passanten, waar plotseling een vuurpijl in het gezicht ontploft.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


   Ik ben er voor, om zoveel mogelijk vuurwerk als maar mogelijk is, af te steken. En dan ook graag als er veel honden in de buurt zijn, bijten zonder te blaffen, de wereld als schijthuis beleven, en alles bespringen, kneuken, kneuken, kneuken. En dan toch nog bang voor vuurwerk dat een tijdsspanne heeft, ik bedoel, dat je moet aftellen voor het de lucht in gaat, dag baasje, mag ik mee? Als er nog respondenten zijn, die niet weten waar mijn voorstel heengaat; de brand erin, tot tien tellen, eerste handje, 1,2,3,4,5, vuurwerk tussen de benen, en dan, kut, waar is mijn telraam, oke, dan maar het tweede handje; 6,7,8,9,10; Jippie, een KNAL, die je niet zult vergeten en meteen geschiedenis maakt, niet meer wuiven, en het potentiële nageslacht van oom KNAL + het hondje, zijn pleite, nooit meer wat van gehoord. Ik zou zeggen: het vuurwerk van Uw lief, laat dat eens knallen, als je al zo lang wakker kunt blijven.  
 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ceesv zei:

Alleen treft het vaak onschuldige passanten, waar plotseling een vuurpijl in het gezicht ontploft.

 

 

Daar is m'n schoonvader een kleine 70 jaar geleden z'n oog aan kwijt geraakt toen hij naar buiten stapte en een vuurpijl in z'n oog ontplofte.

Ik heb in de jaren 50 als snotaap ook volkomen onverantwoorde dingen met rotjes gedaan toen die eenmaal opgang maakten. Iets wat met het carbidbusje nooit aan de hand was; je hield een lucifer achter het gaatje en de deksel knalde eraf en meer niet. Behalve dat het vervelend geweest zal zijn voor dieren maar daar had je geen enkel benul van.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom, draag een bril tijdens vuurwerk!

 

Oogfonds

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrit B zei:

En zijn hier babypijltjes en vuurpijlen al niet meer te koop net als romeinsekaarsen.

Simpelweg omdat daar teveel ongelukken mee gebeurden, of beter gezegd omdat men daar veelvuldig onverantwoord mee omging.

Totaal verbod en alleen een vuurwerk van de overheid, maar ja dat is praten voor de vaak denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel van alles gaan verbieden.

Gewoon de personen aan pakken die gevaarlijke situaties veroorzaken, maar ik kan me de dag niet heugen dat ik politie op oudejaarsdag heb gezien.

Verder valt het me op dat veel mensen die het vuurwerk maar allemaal onzin vinden (en liefst een verbod willen) wel klokslag 12 buiten staan om naar al dat vuurwerk te gaan kijken.

Dus wel een beetje dubbele moraal lijkt me.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, gerrit B zei:

Je kunt wel van alles gaan verbieden.

Gewoon de personen aan pakken die gevaarlijke situaties veroorzaken, maar ik kan me de dag niet heugen dat ik politie op oudejaarsdag heb gezien.

Verder valt het me op dat veel mensen die het vuurwerk maar allemaal onzin vinden (en liefst een verbod willen) wel klokslag 12 buiten staan om naar al dat vuurwerk te gaan kijken.

Dus wel een beetje dubbele moraal lijkt me.

 

Zojuist, waterpas zei:

     Je begrijpt er geen ruk van, we hebben het hier over een calamiteit, met jouw argumenten is alles, alles. Die ogen van jouw, kun je te gelde maken, je kunt verder kijken dan de James Webb Telescoop. Je ziet overal mensen die graag meekijken maar tegen het afsteken zijn. Ik pleit voor blinddoeken voor gasten zoals jij, maak er meteen een monddoekje van, wordt het gelul ook tegen gehouden. Wat voor bril heb jij, er zijn nog teveel proleten die jouw bril niet kennen of er niet door kunnen kijken. Je kunt je geen dag heugen dat je politie hebt gezien, lag dat aan de politie of aan jouw ogen, en dan, waren ze elders aan de gang om stront te klaren? Sommige mensen zien nooit wat, ook niet als er eieren voor geld wordt gekozen. Met dank aan diegenen die nooit wat zien, wijs en uit het oosten, dat laatste ga ik niet betwisten, lees tussen de regels.A

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

Ik zou eens beginnen met het gebruik van alinea's en nieuwe zinnen dan worden je berichten een heel stuk leesbaarder.

En je eigen quote aanpassen maakt het er ook niet beter op.

Ik snap er ook geen bal van.....

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...