Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten


Vandaag weer bijna 25.000 positief geteste personen in Nederland (ruim 17 miljoen inwoners)

In Denemarken vandaag bijna 28.000 positief geteste personen (goed 5,8 miljoen inwoners)

In België vandaag net geen 15.000 positief geteste personen (goed 11,5 miljoen inwoners)

Duitsland vandaag ruim 64.000 positief geteste personen (ruim 83 miljoen inwoners)

Frankrijk vandaag ruim 332.000 positief geteste personen (ruim 67 miljoen inwoners)

Oostenrijk vandaag bijna 11.000 positief geteste personen ( 8,9 miljoen inwoners)

Het Verenigd Koninkrijk bijna 194.000 positief geteste personen (68 miljoen inwoners)

 

ga je dan eens terug rekenen dan zie je:

  • Nederland 1 op de 680 personen besmet
  • Denemarken 1 op de 207 personen besmet
  • België 1 op de 766 personen besmet
  • Duitsland 1 op de 1297 personen besmet
  • Frankrijk 1 op de 202 personen besmet
  • Oostenrijk 1 op de 809 personen besmet
  • Verenigd Koninkrijk 1 op de 350 personen besmet

 

Dan zie je dat Frankrijk en Denemarken op dit moment het hoogste aantal besmettingen kent.

Opvallend is dat Duitsland, waar ze toch al lange tijd strengere maatregelen kennen, het er op dit moment nog steeds het best in slaagt om het aantal besmettingen binnen de perken te houden.

Kijk je naar Zweden, het land wat voor sommigen het voorbeeld is/was hoe men met de pandemie om moest gaan, dan kennen ze daar ruim 17.000 besmettingen op 10,3 miljoen inwoners (cijfers van 4 jan) en dat is wel beter dan veel andere landen maar op dit moment ligt ook daar het aantal besmettingen met 1 op 605 besmet hoger dan hier terwijl de bevolkingsdichtheid per km2 daar juist een factor 10 lager ligt dan hier. 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

het voorbeeld is/was

je kan ook appels en peren vergelijken mbt de recent opgedoken virus variant

geen enkel land is een voorbeeld

 

En overigens vergeet je China waar hele regio's en miljoenen inwoners in de steden opnieuw in lockdown zijn waarvan hun regering nog steeds denkt dat dergelijke maatregels gaan helpen.

Up down up down up down up down of in het Chinees ping pong

 

actueel in Nederland https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ziekenhuizen-vrezen-personeelstekorten-door-omikron-ook-thuiszorg-moet-op-laag-pitje~bfb3f0d1/

en in Xian https://www.demorgen.be/nieuws/het-chinese-zerocovidbeleid-hoe-harde-lockdowns-ook-levens-kunnen-eisen~b1b9ce21/

 

niets doen is geen optie

of toch wel, thuisblijven en mens erger je niet spelen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het op die manier bekijken, je kunt het ook bekijken vanuit een ander hoek.

 

Tot voor de Omikron werd door velen Zweden als voorbeeld aangewezen met; stop die oudjes goed beschermd ergens weg en laat de rest mooi vrij dan heb je straks een enorme economische voorsprong op de rest die wel in lockdown gaan en waar de economie wel eerst weer op stoom moet komen.

 

Uit het overzicht wat ik nu aangaf blijkt dat dit dus niet klopt en dat ze daar nu zelfs nog meer besmettingen hebben dan hier ondanks hun geroemde veel hogere groepsimmuniteit.

Als ik tijd heb zal ik ook het aantal doden opzoeken en kijken hoeveel dat er per land zijn dan is denk ik nog beter te zien wat voor effect maatregelen hebben (of juist niet)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gerrit B zei:

Als ik tijd heb zal ik ook het aantal doden opzoeken

een luguber plan

wij noemen dat "bezoeken" allerheiligen en/of allerzielen.

De oversterfte door Corona is statistisch bekend bij het CBS, geen twijfel over.

 

Het werd net nog voor de kerst 2021 aangekondigd dat de vijfde golf eraan komt met nog meer besmettingen en een gezondheidszorg die al in coma ligt.

En plots wordt er een Nederlandse oplossing bedacht; Neem een gezondheidsminister die uit de vakdisciplines komt. Afgekeken bij de buurman Scholz.

 

Hopelijk kunnen vakmensen nog een bijdrage leveren. Opdat niet een fakkeldrager of happysat's smilies onder je bericht staat.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Maar wat zegt het aantal besmettingen nou eigenlijk nog? Hoe staat het met het aantal ziekenhuis opnames en de IC?

 

@Tonskidutch

Personeelstekort in ziekenhuizen doordat het personeel ook besmet raakt en dus thuis moet blijven. Maar wat denk je? Het personeel is klachtenvrij. Amsterdam UMC overweegt positief getest personeel in te zetten. Bron: NOS en NU

 

1 uur terug, Tonskidutch zei:

De oversterfte door Corona is statistisch bekend bij het CBS, geen twijfel over.

 

In december net geen oversterfte: https://nos.nl/artikel/2412201-net-geen-oversterfte-in-december

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, boudeman zei:

In tegenspraak met onderstaand bericht

 

Nee hoor. Mijn bericht gaat over december. Jouw bericht over "de afgelopen maanden".

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Psychosammie zei:

Nee hoor. Mijn bericht gaat over december. Jouw bericht over "de afgelopen maanden".

Zou die QR code en lockdown dan toch bijdragen aan het terugdringen van het aantal ernstig zieken en sterfgevallen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orde der Artsen schorst vijftien artsen voor antivax-uitspraken: zwaarste sancties in Vlaanderen

https://www.hln.be/binnenland/orde-der-artsen-schorst-vijftien-artsen-voor-antivax-uitspraken-zwaarste-sancties-in-vlaanderen~a246b9fc

YAKD 05-01-22, 21:27 Bron: Belga
De sancties kunnen gaan van een simpele waarschuwing tot opschorting (max. 2 jaar) !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

@gerrit B

Maar wat zegt het aantal besmettingen nou eigenlijk nog? Hoe staat het met het aantal ziekenhuis opnames en de IC?

 

@Tonskidutch

Personeelstekort in ziekenhuizen doordat het personeel ook besmet raakt en dus thuis moet blijven. Maar wat denk je? Het personeel is klachtenvrij. Amsterdam UMC overweegt positief getest personeel in te zetten. Bron: NOS en NU

 

 

In december net geen oversterfte: https://nos.nl/artikel/2412201-net-geen-oversterfte-in-december

 

 

Oversterfte is er wel, maar niet bij de geboosterde ouwetjes.

Wat klachtenvrij personeel betreft, daar hoorde ik toch totaal andere berichten over van de 3 niet besmette medewerkers uit het ziekenhuis die ik gisteren sprak.

Wat het aantal besmettingen betreft, hoger dan ooit. En als je 10x zoveel besmettingen hebt maar maar 5x zo weinig ziekenhuisopnames dan heb je een probleem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...