Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Uit het nieuws:

 

In het Verenigd Koninkrijk is het eerste geval van een nieuwe, dodelijke vogelgriepstam bij een mens vastgesteld.

Het gaat om een 79 jarige man die in zijn huis samenwoonde met zijn twintig eenden.

 

Eenden als huisdier houden, of dat slim is in deze tijd?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is vervelend nieuws maar volledig voorspelbaar en dat gaat hier ook gebeuren of zich hierheen verplaatsen.

We hebben 3 problemen.

1- 50% gaat eraan dood. Zal bij mensen niet veel anders zijn.

2- Er is een vaccin tegen maar de pluimveehouders passen het niet toe. Liever 50.000 kippen laten afmaken.

3- Als ze wel vaccineren willen andere landen de kippen niet meer hebben.

 

Dus het is even wachten tot ook mensen er massaal aan dood gaan. En dan gaan we commissies instellen en an krijgen we weer antivaxers en protestdemonstraties en worden mensen bedreigd of vermoord en en en....

Een groot deel van de mensheid is dom en/of sluw. Een veel kleiner deel is intelligent en slim.

Hopelijk krijgen die meer invloed maar ik ben daarin niet erg optimistisch.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

In het Verenigd Koninkrijk is het eerste geval van een nieuwe, dodelijke vogelgriepstam bij een mens vastgesteld.

Het gaat om een 79 jarige man die in zijn huis samenwoonde met zijn twintig eenden.

 

Ik vond een link naar een engelstalig artikel: Buckfastleigh bird flu man grieves his ducks | Kingsbridge & Salcombe Gazette (kingsbridge-today.co.uk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af "hoe dan"?

Je gaat toch niet eerst passagiers vervoeren en pas op de plek van bestemming testen, dat doe je toch voor de tijd?

 

Laat ze volgende week vrijdag nu meteen invoeren dat een ieder die in de luchttaxi stapt altijd voor de tijd ter plekke getest wordt en komt er toch een besmet iemand via de lucht het land in dan draait die vliegmaatschappij gewoon voor alle kosten op.

Natuurlijk alle vliegmaatschappijen op de achterste benen maar een goede sneltest kost iets van 4 euro als jij ze zelf koopt, die maatschappijen gaan ze echter in het groot in kopen dus waar hebben we het over? Een kop koffie op Schiphol met tussen de 2,50 en 2,90 is al duurder!

 

Maak een vliegticket 10 euro duurder en neem de test er bij op in de prijs en neem in de voorwaarden op dat je zonder test of met een positieve test simpelweg niet mee gaat.

Laat iemand die er voor opgeleid is (in de tijd dat je toch zit te wachten tot je kunt vertrekken) deze test afnemen en het probleem is opgelost.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren trouwens 25.000 besmettingen

Vandaag bijna 35.000 besmettingen

 

Op de eerder gestelde vraag. "wat zegt het aantal besmettingen"

Tussen 27 december en 2 januari zijn gemiddeld 148 mensen per dag opgenomen in het ziekenhuis.

In totaal liggen er nu 1107 personen met Covid in het ziekenhuis.

Vandaag 24 personen overleden met een vastgestelde covid besmetting (gisteren waren dat er trouwens 12) en over de laatste 7 dagen een gemiddelde van 20,1 personen per dag.

Bron rijksoverheid

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Psychosammie zei:

@gerrit B

Maar wat zegt het aantal besmettingen nou eigenlijk nog? Hoe staat het met het aantal ziekenhuis opnames en de IC?

 

@Tonskidutch

Personeelstekort in ziekenhuizen doordat het personeel ook besmet raakt en dus thuis moet blijven. Maar wat denk je? Het personeel is klachtenvrij. Amsterdam UMC overweegt positief getest personeel in te zetten. Bron: NOS en NU

 

 

In december net geen oversterfte: https://nos.nl/artikel/2412201-net-geen-oversterfte-in-december

 

 

https://nos.nl/artikel/2412232-opvallend-veel-oversterfte-in-nederland-corona-griep-of-toch-uitgestelde-zorg

 

in december wordt nagenoeg niets geregistreerd en/of gemeld

maar wat maakt het uit... opvallend

zelfs de schaarste bij afspraken voor met begrafenisondernemers is al een teken aan de wand

aangepast door Tonskidutch
blauw

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het vliegen betreft:

Dochter voor een congres naar Las Vegas. Enorme controle op alles op Schiphol en bij elke tussenlanding.

Dochter terug naar Nederland. Geen enkele controle.

 

De vriendin die ik noemde is trouwens besmet door een stewardess die van Argentinië naar Nederland was gekomen. Er bleek iemand met covid aan boord te zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bank Citigroup gaat ongevaccineerde medewerkers ontslaan maar dan maken ze weer een uitzondering voor geloofsgekkies. Het zijn toch wel een stelletje schijnheilige......

 

Vandaag al verschillende open winkels gezien in het winkelcentrum. Sommige winkels hebben de deur open met een tafel ervoor. Staat er 20 man in de rij. Die hadden net zo goed naar binnen gekund. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig eens met het eerste.

Zag hier trouwens in een winkelcentrum een bloemenzaak die een soort balie in de deuropening had gemaakt met beschermings-schermen waar mensen bloemen konden afhalen/kopen. Prima oplossing. Geen idee of zoiets mag, maar er komt 1x in het half uur iemand bij de balie , dus...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hadden alle winkels zo een balie zonder schermen én het was gezellig druk. Niet zo gek natuurlijk als je in de krant leest dat in België veel winkels hun omzetverlies van vorig jaar in één keer goedgemaakt hebben dankzij de Nederlanders. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Zag hier trouwens in een winkelcentrum een bloemenzaak die een soort balie in de deuropening had gemaakt met beschermings-schermen waar mensen bloemen konden afhalen/kopen. Prima oplossing. Geen idee of zoiets mag, maar er komt 1x in het half uur iemand bij de balie , dus...

gebeurde hier ook al bij de vorige lockdown.

Veel winkels hebben hier nu  click en collect, dus heb je een zak cement nodig dan bestel je die online en betaal je die ook online en staat die een half uur later in een winkelkarretje klaar bij de bouwmarkt om mee te nemen.

Bij de Hema doen ze dat hier ook maar de rij was daar vanmiddag zo lang (minimaal 30m) dat mijn vrouw dacht van "het is wel goed met jullie, daar ga ik niet tussen staan wachten, dan kom ik die agenda volgende week wel een keer ophalen"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, gerrit B zei:

Bij de Hema doen ze dat hier ook maar de rij was daar vanmiddag zo lang (minimaal 30m)

 

Ja precies. Dat was bij ons net zo. Dan kan je net zo goed iedereen gewoon binnen laten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...