Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nederland heeft op dit moment ruim 3.3 miljoen besmettingen geregistreerd sinds het uitbreken van de pandemie

Dat is ongeveer 1 op de 5 inwoners die positief getest is.

 

Op dit moment heeft Nederland 482.000 geregistreerde actieve besmettingen, dat is ongeveer 1 op 35 inwoners.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarnaast gaat het niet om een bepaalde regio of stad maar over het geheel genomen.

Ik kom ook bij bedrijven waar 50% van het totale personeel thuis in quarantaine zit door een besmetting of omdat ze met een besmet persoon hebben samengewerkt.

Echter dat is niet maatgevend voor geheel Nederland.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B had het over vrijdag :grin:

 

neen maar het is sowieso lastig vergelijkingen te maken onder de buurlanden en ons

bovendien zijn de cijfers (nagenoeg) voorhanden maar nooit compleet en Nederland is ook qua verstrekken van die cijfers aan derden niet zo transparant.

 

kijk ook maar op worldometers

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Daarnaast gaat het niet om een bepaalde regio of stad maar over het geheel genomen.

 

dat is in het geval van 16 bondsstaten in Duitsland heel belangrijk qua maatregelen pakket ten behoeve van de beperking van die besmettingen

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderzoek van het Britse RIVM leert, dat een eerdere besmetting met de delta variant niet beschermt tegen de omnicron variant.

De universiteit van Cyprus heeft ondertussen een deltacron variant vastgesteld.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Als Duitsland hiermee het aantal besmettingen al zo laag kan houden waarom hebben wij dan de veel duurdere (dacht dat ik gelezen had dat zo'n test iets van 78 euro kost) en minder snelle testen van de GGD?

 

Tja, dat moet je Hugo vragen. Misschien is de zelftest niet goed genoeg? Maar over de zelftest hebben we het eerder gehad. Ging ik voor de lockdown naar een een restaurant dan deed ik eerst een testen voor toegang. Zat ik die avond als enige geteste terwijl de rest met een QR binnen komt want gevaccineerd maar al maanden niet getest. En dan jezelf afvragen wie nou wie besmet. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We krijgen nu een nieuwe mister Corona eens kijken wat deze er van bakt.

Eigenlijk kan hij het alleen maar beter doen gezien het commentaar wat men op Hugo heeft/heeft gehad.

 

6 minuten geleden, Psychosammie zei:

Zat ik die avond als enige geteste

In Duitsland kennen ze daarom ook voor sommige gelegenheden de 2G+

Naast gevaccineerd ook nog een test voor toegang.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
20 minuten geleden, Psychosammie zei:

En dan jezelf afvragen wie nou wie besmet. 

Een gevaccineerd persoon, die besmet is/wordt, komt niet op de intensive care, een getest, niet ingeënt persoon heeft daar wel kans op.

Maar dat muntje wil bij jou niet vallen.

 

Vandaar het 2g of 2g+ beleid.

 

De maatregelen zijn erop gericht  ziekenhuis opnamen terug te dringen.

 

Frankrijk stapt deze maand over op het 1 G beleid, alleen QR codes van gevaxineerde en geboosterde personen geven nog toegang tot openbare plaatsen.

Men is het daar zat, dat ziekenhuis capaciteit, bedoeld voor reguliere zorg, geblokkeerd wordt door voorkombare opnamen.

Je kan ervan uitgaan, dat andere landen dit voorbeeld zullen volgen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gerrit B zei:

We krijgen nu een nieuwe mister Corona eens kijken wat deze er van bakt.

 

Ik ben er nu uit, dit kabinet is het virus! Het is nu een klein beetje gemuteerd en komt weer keihard terug. De economie ligt ondertussen al 2 jaar aan de beademing. Welk vaccin is er nodig om dit zooitje ongeregeld weg te krijgen? 

 

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Psychosammie zei:

Welk vaccin is er nodig om dit zooitje ongeregeld weg te krijgen?

Een nieuwe leider met ook echte leider capaciteiten.

Maar eerlijk gezegd zie ik op dit moment naast Rutte geen enkele andere echte leider in de politiek arena die zich met hem kan meten.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het verband niet direct. Dat een chemische verbinding als curcumine goed kan werken kan ik me goed voorstellen. Net als andere chemicaliën al dan niet uit een laboratorium goed kunnen werken tegen hoofdpijn of jeuk, mocht je daar last van hebben bij een covid besmetting. Om het op natuurgeneeskunde te betrekken zie ik niet zozeer. En om er stenen bij te slepen en chakra-sessies om iets open te stellen al helemaal niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...