Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

ja nee, binnen is een besloten ruimte en dan hopen de aerosolen zich op, buiten (en vooral met de wind van vanmiddag) heb je dat probleem niet.

 

Maar ik denk dan ook bij mezelf "doe dit nou niet", "plan als bedrijf het bezoek zodat ze niet alsnog op een kluitje staan"

Op deze manier help je ook deze mogelijkheid om nog wat te kunnen (ver)kopen om zeep en dat heb je dan aan jezelf te danken.

 

Ik was vanmiddag in Duitsland en daar was het heel anders, wil je een winkel in (geen supermarkt) dan is het eerst je QR code laten zien, je paspoort of rijbewijs laten zien (om te controleren of je inderdaad bent wie je zegt te zijn) en dan kan er een beperkt aantal naar binnen.

Zijn de mandjes of karretjes op dan moet je gewoon wachten tot er weer een mandje of kar vrij komt.

 

Maar daar ook lange rijen voor de teststraten, overigens allemaal wel sneltesten, dus een medewerker van de teststraat neemt een sample en dan kun je de auto iets verder op parkeren en wachten in de auto op de uitslag.

Binnen een goed kwartier weet je waar je aan toe bent.

Waarom moet je er hier dan bijna een dag op wachten na een test bij de GGD?

Ik moest even wachten (had zelf niets van de drogist nodig) en als je dan ziet hoe snel de laatste auto die aansloot in de rij al aan de beurt is dan kan de GGD daar nog heel wat van leren.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, minplus zei:

De mRNA vaccin technologie heeft goed gewerkt bij het repareren van hart beschadigingen bij muizen.

 

https://www.newscientist.com/article/2303617-mrna-vaccine-technology-has-helped-repair-broken-hearts-in-mice/

Dan zal het bij ratten ook wel helpen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

Hier hadden alle winkels zo een balie zonder schermen én het was gezellig druk. Niet zo gek natuurlijk als je in de krant leest dat in België veel winkels hun omzetverlies van vorig jaar in één keer goedgemaakt hebben dankzij de Nederlanders. 

En de Belgen kopen dan weer heel Bal.kom leeg. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gerrit B zei:

ja nee, binnen is een besloten ruimte en dan hopen de aerosolen zich op, buiten (en vooral met de wind van vanmiddag) heb je dat probleem niet

Het is een overdekt winkelcentrum dus iedereen is al binnen. 

 

3 uren geleden, gerrit B zei:

Maar daar ook lange rijen voor de teststraten, overigens allemaal wel sneltesten, dus een medewerker van de teststraat neemt een sample en dan kun je de auto iets verder op parkeren en wachten in de auto op de uitslag.

Binnen een goed kwartier weet je waar je aan toe bent.

Waarom moet je er hier dan bijna een dag op wachten na een test bij de GGD?

Dat hebben wij hier ook. Dat heet testen voor toegang maar is gewoon een zelftest. Onderweg naar huis heb je de uitslag al en een QR voor 24 uur. De GGD doet een andere test. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

maar dan maken ze weer een uitzondering voor geloofsgekkies. Het zijn toch wel een stelletje schijnheilige......

Geloof het of geloof het niet , maar in dit geval ben ik zelfs het volkomen met U eens !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Psychosammie zei:

Het is een overdekt winkelcentrum dus iedereen is al binnen.

 

Denk dat dat nu juist ook niet de bedoeling is van de click en collect mogelijkheid.

11 uren geleden, Psychosammie zei:

Dat hebben wij hier ook. Dat heet testen voor toegang maar is gewoon een zelftest. Onderweg naar huis heb je de uitslag al en een QR voor 24 uur. De GGD doet een andere test.

Als Duitsland hiermee het aantal besmettingen al zo laag kan houden waarom hebben wij dan de veel duurdere (dacht dat ik gelezen had dat zo'n test iets van 78 euro kost) en minder snelle testen van de GGD?

Nu moet je na een test thuis blijven en ben je gemiddeld een dag "arbeid" kwijt, terwijl je ook voor het naar werk gaan even een test kunt doen als je klachten hebt en een kwartier later al weet of je aan het werk kunt of niet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

even een citaat van afgelopen vrijdag

 

Op 7-1-2022 om 00:49, gerrit B zei:

ga je dan eens terug rekenen dan zie je:

  • Nederland 1 op de 680 personen besmet
  • Denemarken 1 op de 207 personen besmet
  • België 1 op de 766 personen besmet
  • Duitsland 1 op de 1297 personen besmet
  • Frankrijk 1 op de 202 personen besmet
  • Oostenrijk 1 op de 809 personen besmet
  • Verenigd Koninkrijk 1 op de 350 personen besmet

 

Dan zie je dat Frankrijk en Denemarken op dit moment het hoogste aantal besmettingen kent.

Opvallend is dat Duitsland, waar ze toch al lange tijd strengere maatregelen kennen, het er op dit moment nog steeds het best in slaagt om het aantal besmettingen binnen de perken te houden.

 

Denk dat je dan wel kunt stellen dat ze het aantal besmettingen opvallend laag weten te houden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar zo gaat dat niet zie hieronder op 312.033 inwoners is 55.425 besmet das effe rekenen 1op 5

LK Zwickau
Fälle letzte 7 Tage 746
Fälle letzte 7 Tage/100.000 EW 239,1
Todesfälle letzte 7 Tage 0
Fälle gesamt 55.425
Fälle gesamt/100.000 EW 17.762,5
Todesfälle gesamt 1.340
Einwohnerzahl

312.033

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

55.425 besmet in de laatste 2 jaar.

 

In de afgelopen 7 dagen hadden ze 746 besmettingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...