Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Eduard07 zei:

Die uitspraak leek me nogal voorspelbaar.

Het parlement heeft immers het laatste woord en gesproken.

 

Zou een advocaat als Bart Maes dat echt niet hebben zien aankomen, of heeft hij deze zaak op zich genomen als onderdeel van een andere agenda?

De vorige rechtszaak heeft hij ook al verloren:

Bredase advocaat Bart Maes na verliezen kort geding: ‘Rechter volgt regeringsbeleid coronapas kritiekloos’ | Home | bndestem.nl

 

en hij doet voorkomen alsof de rechtbank politieke keuzes maakt.

Dat riekt naar stemmingmakerij. 

zo raar is die opmerking niet gezien de toeslagenaffaire...

  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, wanderer zei:

zo raar is die opmerking niet gezien de toeslagenaffaire...

Die toeslagenaffaire is een onvoorstelbaar kwalijke zaak en geeft aan hoe slecht de overheid soms te vertrouwen is. Wist ik 50 jaar geleden al en is van alle tijden omdat het een club is waarvan velen geen enkel benul hebben waar de kleine man mee te maken heeft.

Ik weet niet of Bart daarmee bezig is geweest, maar mocht het zo zijn dan blijft mijn ervaring met veel mensen dat ze soms prima bezig zijn en soms volkomen fout.

 

Maar terug naar covid.

Een vriend van m'n dochter met zwakke gezondheid, overgewicht en dubbel gevaccineerd heeft covid gekregen en overleeft het met alleen griepachtige verschijnselen. Zonder vaccinaties was hij nu volgens haar 100% zeker dood geweest want hij had alles tegen.

En een dubbel gevaccineerde vriendin van ons heeft de omicron variant te pakken maar herstelt erg snel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

Die toeslagenaffaire is een onvoorstelbaar kwalijke zaak en geeft aan hoe slecht de overheid soms te vertrouwen is.

Correctie: Die toeslagenaffaire is een onvoorstelbaar kwalijke zaak en geeft aan hoe slecht de overheid soms te vertrouwen is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dat toch wel iets nuanceren.

Die affaire is ontstaan omdat er een stel criminelen (ook wel de bulgaren fraude genoemd) er met toeslagen bedoelt voor Nederlandse burgers vandoor gingen.

Naar aanleiding hiervan werden oa. daar de heer Merkies (SP), dhr. Omzigt (CDA) dhr. Klaver (groen links), mevr. Klever (PVV), Koolmees (D66) mevr. Schouten (CU), dhr. Dijkgraaf SGP kritische kamer vragen gesteld en werd er aangedrongen op een strenger beleid.

verslag kamer discussie

Dat strengere beleid is er op aandringen van veel partijen gekomen om te voorkomen dat dit opnieuw kon gebeuren.

Omdat deze fraude door een bepaald groep werd uitgevoerd "buitenlanders" (of mensen met een buitenlandse afkomst) is daar ook de nadruk op gelegd.

 

Helaas weten we inmiddels waartoe dit uiteindelijk geleid heeft.

 

Nu staan dezelfde partijen, die toen moord en brand schreeuwden en maatregelen eisten, (ipv. de hand ook in eigen boezem te steken) opnieuw moord en brand te schreeuwen dat de maatregelen niet kloppen en nooit zo ingevoerd hadden mogen worden.

Waar waren deze partijen dan in de tussentijd? Of interesseert het hun totaal niet wat er dagelijks gebeurd en doen we alleen maar aan symboolpolitiek om uiteindelijk zoveel mogelijk stemmen te winnen bij de volgende verkiezingen?

 

Let wel ik probeer de situatie niet goed te praten maar helaas hebben veel een nogal kort geheugen over wat er vaak werkelijk gebeurd of gebeurd is.

aangepast door gerrit B
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Novak Dommovic zal het moeilijk hebben als die gegevens niet correct zijn, welke vliegmaatschappij neemt hem dan nog?

retorisch

 

Mijn buurvrouw is officieel na een maand ziek te zijn geweest weer uit quarantaine maar uit eigen overtuiging blijft ze nu nog een maandje thuis, het trauma zit er diep in.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italië heeft met directe ingang een vaccinatieplicht ingevoerd van voor een ieder die 50 jaar of ouder is.

Frankrijk gaat over 2 weken de maatregelen aanscherpen met de invoer van een vaccinatiepas per 15 jan waarna niet gevaccineerden  geen toegang meer hebben tot de horeca en evenementen. Ook een negatieve test is dan niet meer geldig.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, gerrit B zei:

Italië heeft met directe ingang een vaccinatieplicht ingevoerd van voor een ieder die 50 jaar of ouder is.

Nee, dit is niet waar. Het moet zijn:

50-plussers mogen alleen nog naar het werk komen als ze gevaccineerd zijn, zie https://nos.nl/artikel/2412080-italie-maakt-vaccinatie-verplicht-voor-50-plussers

 

Tot nu toe gold: Sinds oktober moesten alle werkenden ingeënt of genezen zijn of een negatieve test kunnen laten zien

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sprietje, het is maar hoe je het leest, voor 50+ zal je wanneer je deel wilt nemen aan het openbare leven en naar je werk wilt gaan, een vaccinatie... verplicht.

 

Frankrijk volgt een soortgelijk beleid, zorgpersoneel moet verplicht gevaccineerd zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, dit is niet waar. Het moet zijn:

50-plussers mogen alleen nog naar het werk komen als ze gevaccineerd zijn, zie https://nos.nl/artikel/2412080-italie-maakt-vaccinatie-verplicht-voor-50-plussers

ik heb toch een ander bron

vaccinatieplicht

 

Quote

Coronavaccinaties worden verplicht voor inwoners van Italië van vijftig jaar en ouder. De regering heeft dat unaniem besloten, meldt persbureau ANSA woensdag. De verplichting geldt tot medio juni, staat in de wet die het virus moet terugdringen en de zorg moet ontlasten.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

Sprietje, het is maar hoe je het leest, voor 50+ zal je wanneer je deel wilt nemen aan het openbare leven en naar je werk wilt gaan, een vaccinatie... verplicht.

Nou het maakt nogal een verschil of je iemand alleen verplicht om gevaccineerd te zijn als hij naar zijn werk wil gaan of dat ze je ten alle tijden verplichten gevaccineerd te zijn.

 

Lees ook:

Italië is het eerste land in Europa dat een algemene vaccinatieplicht voor een leeftijdsgroep invoert. 50-plussers mogen alleen gaan werken als ze zijn ingeënt - met dreiging van boetes.
bron Süddeutsche Zeitung: https://www-sueddeutsche-de.translate.goog/politik/italien-impfpflicht-mario-draghi-coronavirus-pandemie-lega-1.5501856?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=sc

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij die rechtzaak wint, dan geloof ik niet dat hij daarmee in populariteit zal groeien. 

 

Het is te hopen dat de oordelende rechter hem er rechtsomkeer uitflikkert. 

 

Welke vliegmaatschappij wil hem eigenlijk nog aan boord nemen voor de terugvlucht? 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Novak Dommovic zal het moeilijk hebben als die gegevens niet correct zijn, welke vliegmaatschappij neemt hem dan nog?

retorisch

dat schreef ik ook al

 

maar laten we ons niet gek maken door gekken, vooral als er gevaarlijkere gekken rondlopen met fakkels en smartphone.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...