Ga naar inhoud


Werkgevers met meer dan 100 werknemers moeten gaan vastleggen hoe werknemers van en naar het werk reizen


Sprietje

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, Ventura zei:

Welke wetgeving artikel is dat? 

De maatregel had al per 1 januari 2022 moeten ingaan maar door de lange aanloop naar de kabinetsformatie, is de invoering ervan vertraagd. Het nieuwe kabinet en de beide Kamers moeten nog instemmen met de definitieve maatregel. Dat is te lezen in de Elsevier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de heftruck naar huis word ook al moeilijk , daar moet ook een kenteken op .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mereltje zei:

Als ze denken dat er te veel prive  gereden word zeggen ze geef maar een uitdraai van je wagenpark en dan is werkgever en werknemer de l*l

"Koopt de werknemer een andere auto, dan moet dat worden doorgegeven aan de personeelsadministratie."

 

Lijkt hier niet te gaan over lease...

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Sprietje zei:

Werkgevers met meer dan 100 werknemers moeten gaan vastleggen hoe werknemers van en naar het werk reizen

 

Yep dat was in 2019 al besloten.

 

6 uren geleden, ceesv zei:

En levert zo een registratie nog iets op voor de wereld of het milieu?

 

Noem mij een wappie. Wat dacht je van een persoonlijk CO2 / Stikstof / zeg het maar quotum gekoppeld aan je QR code? Meneer u heeft uw quotum CO2 overschreden. Wilt u even bijbetalen? Oh, en we hebben de vliegreis naar uw vakantiebestemming geannuleerd. U heeft te weinig CO2 saldo.

 

 

10 minuten geleden, Mojo zei:

Lijkt hier niet te gaan over lease...

 

Nee, gaat niet over lease / belasting. Moet het milieu redden of zo...

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien vreemd maar er is een ontmoedigingsbeleid inzake particulier vervoer die rijden middels brandstof en of elektriciteit.

Ja waar hebben we dat dan aan te danken?

Door de striktere milieu en klimaat eisen aan ons zelf opgelegd. En nauw in de gaten gehouden door de EU.

Evenwel ook door de torenhoge investeringen voor "onze infrastructuur" waaronder ook het wegen en stratennetwerk behoord inclusief parkeren.

Oppervlakte.

Tot enkele jaren geleden werden bijvoorbeeld de parkeernormen aangepast op verzoek van grote institutionele beleggers en project ontwikkelaars in de woningbouw met de norm 2.0 en op dit moment tracht de overheid de norm weer naar 1.1 a 0.9 te krijgen of nog lager als er voldoende fietsstalling voorhanden is. Ook omdat nog steeds maar een persoon in die kote SUV zit.

 

Zoals men kan waarnemen in onze maatschappij worden de kosten voor die auto langzaam aan onbetaalbaar en menig bruggetje moet nog vernieuwd worden. Die samenhang zien de automobilisten enkel als er wegwerkzaamheden zijn. Hoe, wat? Google wat is de snelste bypass route.

 

Het is dus heel slim een administratie op te zetten die al die benodigde gegevens aanlevert en kan analyseren om te kunnen plannen en financieel af te handelen. Dat de burger nu verbaasd is over een regering  en ambtenarij die dat systematisch vordert is op zijn minst raar.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Evenwel ook door de torenhoge investeringen voor "onze infrastructuur" waaronder ook het wegen en stratennetwerk behoord inclusief parkeren.

en wie betaald deze torenhoge investeringen + nog van alles en nog wat?

Juist ja de automobilist die vaak al helemaal geen gebruik kan maken van het OV omdat die er simpelweg niet rijdt, niet op de tijden rijdt dat het nodig is of omdat deze wegbezuinigd is omdat er toch maar weinig gebruik van gemaakt wordt.

Vanuit een grote(re) stad is het vaak makkelijk oordelen want daar zijn alle voorzieningen wel.

 

Tantes van mij wilden ook eens met het openbaar vervoer naar het ziekenhuis. (met de auto een kwartiertje rijden)

  • eerst bellen opdat er wel een bus komt (anders rijdt er helemaal geen bus of moet je geluk hebben dat iemand anders heeft gebeld)
  • dan 10 min lopen (2 dames van boven de 80)
  • vervolgens met de bus
  • in Almelo wachten en overstappen op een bus die naar het ziekenhuis rijdt
  • daar konden ze voor het ziekenhuis uitstappen, dus niets op aan te merken
  • dan wachten tot de volgende bus hun weer naar het centrum brengt
  • daar weer wachten op de bus naar hun woonplaats
  • en weer een wandeling van 10 min naar huis.

Normaal zijn ze in totaal zo'n 2 tot 2,5 uur kwijt als ze naar het ziekenhuis moeten, dit keer waren ze ruim 6 uur kwijt.

Dus toen ze met mijn vrouw belden was het van "meid als we er weer naar toe moeten mogen we jou dan bellen want nu moeten we brood meenemen voor even een bezoekje van nog geen 15 min aan het ziekenhuis"

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Sprietje zei:

De maatregel had al per 1 januari 2022 moeten ingaan maar door de lange aanloop naar de kabinetsformatie, is de invoering ervan vertraagd. Het nieuwe kabinet en de beide Kamers moeten nog instemmen met de definitieve maatregel. Dat is te lezen in de Elsevier.

 

 

Maw er is een wetsvoorstel in de maak. Anders had ik dit kunnen vinden en lezen in de Staatscourant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

Vanuit een grote(re) stad is het vaak makkelijk oordelen

het gaat niet over oordelen

het gaat om aantallen en verslijt of slijtage en onderhoud, als ook om vervuiling

 

p.s. inzake je voorbeeld over het ontbreken van Openbaar Vervoer op 't platteland daar wil toch niemand meer een oud communist die enkel twee oude besjes naar het ziekenhuis brengt en dus 24/7 een bus moet betalen? WMO steun vragen, krijg je een rit gratis.

 

Ja wie betaald dat alles? Iedereen dan mag men vragen om het efficiënt te doen.

De DDR met de allerlaagste werkeloosheid, daar hadden ze drie toilet madammen die het schoon en proper hielden. Als je dat wilt moet je de partij kiezen en niet op de tegenpartij stemmen. ;)

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Het is dus heel slim een administratie op te zetten die al die benodigde gegevens aanlevert en kan analyseren om te kunnen plannen en financieel af te handelen

 

Het gaat over CO2 hè, niet over wegen en bruggen. Die betaal ik al lang op mijn auto. BPM, btw, wegenbelasting, benzine met nog meer btw.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

Het gaat over CO2 hè, niet over wegen en bruggen.

Ook CO2 dat klopt, hetgeen ik ook niet betwiste in m'n reacties. Ik stelde enkel vast dat er heel veel overige kosten zijn en of jij dat betaald met je wegenbelasting en brandstofprijs waag ik zelfs te betwijfelen. Maar dat hadden we al eens eerder in 2013 of 14 als debat.

 

Het vastleggen van de werknemer zijn weg is administratie.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het vastleggen van de werknemer zijn weg is administratie.

 

En dat moeten we absoluut voorkomen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat wil niet zeggen dat de overheid precies hoeft te weten wanneer ik waar in welke auto naar toe ga. Besef dat dit de opmaat naar totale overheidscontrole is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...