Ga naar inhoud


Werkgevers met meer dan 100 werknemers moeten gaan vastleggen hoe werknemers van en naar het werk reizen


Sprietje

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, edbe zei:

Kabinet wilt gewoon de werkende Nederlander uitzuigen.

Ik denk dat dat een verkeerde conclusie is voor deze maatregel. Ze willen weten hoeveel CO2 uitstoot een bedrijf geeft waarbij ook het dagelijkse vervoer van werknemers wordt meegerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uren geleden, minplus zei:

Ik heb minstens zo erge ervaringen met het OV gehad als deze. Zoals na een km of 60 maar gaan liften omdat de volgende bus over 3 uur zou komen en dan moesten we daarna nog zien of er een aansluiting zou zijn naar waar we heen wilden. En zo kan ik er nog een stel noemen. Mogelijk al eens gedaan hier op het forum.

OV is super als je van Amsterdam naar Utrecht wilt of van Den Haag naar Rotterdam, maar als je van een gehucht in Drenthe naar een gehucht in Friesland of Overijssel wilt, forget it. Dan kun je beter de fiets pakken want dan ben je er nog een uur eerder.

Of gewoon je autokarriemotorie pakken, dan ben je er in een uur. Zonder uren in regen en wind op de fiets of bij bushaltes met alleen een bordje.

 

 

Dit is wel een klein beetje flauwekul, denk ik.

 

Mag ik de heren op andere alternatieven wijzen, zoals regio-taxi of  Valys

Is iets van  € 0,20 per km.

 

Mijn moeder (90) maakt daar veel gebruik van. Als ze bij ons komt, wordt ze voor haar deur opgehaald met een mercedes personen auto, en weer voor mijn deur afgezet, rollator prima mee in de achterbak, en dat voor een rit van 80 km, van gehucht naar gehucht, voor echt een habbekrats waar jij met je auto niet tegenop kan.  En tijden kun je zelf bepalen, en dan heb je een 20 min window.

Het enige nadeel is dat soms ritten gecombineerd worden met een ander, waardoor de rit iets langer uitvalt....

aangepast door joker55
  • Like 1

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tantes maken nu gebruik van de nicht taxi,

  • haalt hun op de afgesproken tijd op
  • zet hun keurig voor de deur van het ziekenhuis af
  • haalt een rolstoel op als het nodig is
  • gaat als het nodig is mee naar binnen
  • stelt vragen die ze zelf hadden willen stellen maar op dat moment vergeten
  • bekijkt meteen of de volgende afspraak ook past en reserveert die datum alvast
  • zet hun weer keurig voor de deur thuis af
  • en drinkt ook nog gezellig een kop thee mee
16 minuten geleden, joker55 zei:

 voor echt een habbekrats waar jij met je auto niet tegenop kan.  En tijden kun je zelf bepalen, en dan heb je een 20 min window.

en wie denk je dat de rest betaald zodat het ook voor een habbekrats mogelijk is?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog eens ter herinnering

 

https://www.zorgwijzer.nl/zorgkompas/hulp-aanvragen-wmo

bel je eigen gemeenteloket inzake wmo

 

bij de naam nicht taxi kan er een foutief algoritme een andere inschattingsfout opleveren

moet je ook gewoon vragen bij uw gemeenteloket wie van die aanbieders ter goeder trouw zijn.

 

zoals onder andere de regiotaxi

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, joker55 zei:

 

 

Dit is wel een klein beetje flauwekul, denk ik.

 

Mag ik de heren op andere alternatieven wijzen, zoals regio-taxi of  Valys

Is iets van  € 0,20 per km.

 

Mijn moeder (90) maakt daar veel gebruik van. Als ze bij ons komt, wordt ze voor haar deur opgehaald met een mercedes personen auto, en weer voor mijn deur afgezet, rollator prima mee in de achterbak, en dat voor een rit van 80 km, van gehucht naar gehucht, voor echt een habbekrats waar jij met je auto niet tegenop kan.  En tijden kun je zelf bepalen, en dan heb je een 20 min window.

Het enige nadeel is dat soms ritten gecombineerd worden met een ander, waardoor de rit iets langer uitvalt....

Absoluut geen flauwekul, ook niet een minimaal klein beetje. En ik kan nog een serie andere uiterst vervelende ervaringen noemen.

En ik vermoed dat het inmiddels beter geregeld zal zijn.

Hoewel, probeer jij eens op zondag ochtend met het OV vanuit Jipsingboermussel met een tussenstop in Gorredijk om een broer te feliciteren vrienden in Paesens-Moddergat te bezoeken, daar een uur of 6 te verblijven om bij te kletsen en vervolgens voor middernacht weer thuis te komen in Jipsingboermussel. Mogelijk lukt zoiets momenteel, maar ik vraag het me af.

Met een auto een fluitje van een cent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

bij de naam nicht taxi kan er een foutief algoritme een andere inschattingsfout opleveren

Tja die nichten ook allemaal 😁

 

Maar de tantes zijn er blij mee dat hun nichtje dat allemaal voor hun wil doen zonder dat ze moeten hannesen met hun GSM om de buurt-bus/taxi te bellen, dan weer moeten wachten tot die een keer komt en dan met hoestende en proestende medepassagiers in 1 mini busje moeten.

Dan geven ze toch wel de voordeur aan een luxe auto met alle ruimte en stoelverwarming.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8-1-2022 om 20:01, gerrit B zei:

Tja die nichten ook allemaal 😁

 

Maar de tantes zijn er blij mee dat hun nichtje dat allemaal voor hun wil doen zonder dat ze moeten hannesen met hun GSM om de buurt-bus/taxi te bellen, dan weer moeten wachten tot die een keer komt en dan met hoestende en proestende medepassagiers in 1 mini busje moeten.

Dan geven ze toch wel de voordeur aan een luxe auto met alle ruimte en stoelverwarming.

 

Ik wil ook zo'n nicht. Ziet ze er leuk uit?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op voor valse nichten 😛

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...