Ga naar inhoud


Formule 1 kijken


Gelders
Ga naar oplossing Opgelost door TheHobby,

Aanbevolen berichten

Voor de schotelkijkers is het belangrijk dat er een lineair kanaal via de satelliet komt.

Dat zie ik niet zo gauw gebeuren met Viaplay en ook Canal Digitaal sluit die kanalen volgens mij het liefst zo snel mogelijk af.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat willen ze niet, anders hadden ze de peperdure uitzendrechten wel gekocht!! Op een gegevenmoment zegt de massa ‘genoeg is genoeg’ en betaalt gewoon niet meer voor een extra kanaal… Dan maar geen F1… Helaas laten de mensen zich tóch verleiden en dat sterkt de rupsjes nooitgenoeg. De gedachte is daar ‘ze betalen tóch wel’ en blijven de prijzen verhogen… Dit jaar hebben ze pech… De energienota’s rijzen de oppan uit en er is geen geld over voor extra luxe….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand ergens een overzicht weet te vinden wie per land de uitzendrechten heeft gekocht voor de Formule 1 en voor het darten, dan zou ik die graag willen.

 

Voor F1 heb ik al gevonden:

https://www.formula1.com/en/toolbar/broadcast-information.html

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viaplay is zeker drie maanden te laat begonnen met onderhandelen met de providers.

Ze denken toch niet serieus dat de kijkers die al moesten betalen voor een Ziggo Sport abonnement om naar de F1 te kijken gewoon blijven wachten op een oplossing van hun provider? Die hebben direct het Ziggo Sport abonnement opgezegd en nu al drie maanden a €15,- bespaard. De meesten hebben destijds direct gebruik gemaakt van de aanbieding van F1TV pro voor een jaarabonnement van €49,-. Volgende maand beginnen deze kijkers al geld te besparen op hun abonnementskosten.

 

Wat nog aan potentiële F1 kijkers resteert zijn vooral de F1 liefhebbers die voorheen gratis bij Ziggo naar de F1 in 4K konden kijken. De aanbieding van Ziggo/Viaplay om voor veel extra geld naar een lagere beeldkwaliteit te mogen kijken valt hier niet in goede aarde.

Mocht CanalDigitaal alsnog tot een akkoord komen met Viaplay, dan resteren bijna geen klanten meer. Die potentiële klanten zijn al voor een jaar voorzien. Hooguit resteert een klein deel die naast de F1 ook interesse heeft in darts en voetbal. Maar gezien het geringe aantal kijkers wat in Nederland bereid is om te betalen voor Nederlands voetbal, laat staan buitenlands voetbal, verwacht ik daar niet veel van.

 

Uit geruchten op internet valt op te maken dat Olav Mol wellicht komend seizoen toch gewoon op locatie zal zijn voor Ziggo. Daarmee zou het commentaar van Olav ook beschikbaar zijn voor F1TV pro. Het zou me niets verbazen als dit de reden is dat er nog geen vermelding is van Nederlands commentaar bij F1 TV pro. Vooral omdat Viaplay zelf eind vorig jaar nog liet weten te verwachten dat hun commentaar bij F1TV zou worden uitgezonden. Dat zou de aantrekkelijkheid van F1TV voor veel Nederlandse fans nog aantrekkelijker maken.

aangepast door zeeteefje
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, zeeteefje zei:

Uit geruchten op internet valt op te maken dat Olav Mol wellicht komend seizoen toch gewoon op locatie zal zijn voor Ziggo. Daarmee zou het commentaar van Olav ook beschikbaar zijn voor F1TV pro. Het zou me niets verbazen als dit de reden is dat er nog geen vermelding is van Nederlands commentaar bij F1 TV pro. Vooral omdat Viaplay zelf eind vorig jaar nog liet weten te verwachten dat hun commentaar bij F1TV zou worden uitgezonden. Dat zou de aantrekkelijkheid van F1TV voor veel Nederlandse fans nog aantrekkelijker maken.

Nee hoor, gaat niet gebeuren. Olaf zit gewoon aan een keukentafeltje naar een monitor te kijken in de Ziggo studio in Nederland. Zijn geen geruchten want Olaf zegt dit zelf in een uitgebreid interview.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet op hun eigen website hoor. En de diverse korting-sites heb ik zelf niet zo hoog. 
Overigens wacht ik nog wel even af. Er loopt wat mij betreft geen bloed uit. 😗

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind F1 best leuk en interessant, maar ben niet bereid om hier veel voor te betalen. Ziggosport zendt in 2022 alle Motogp races uit en die races zijn vaak spannender en spectaculairder dan een gemiddelde F1 race. Bij Channel 4 kan je terecht voor uitgebreide F1 samenvattingen met deskundig commentaar en RTL schijnt vier F1 races FTA uit te zenden in SD kwaliteit. We raken dus niet helemaal verstoken van F1.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, zeeteefje zei:

Dat weet ik, maar gebeurtenissen staan niet stil. Dit interview is al van maanden geleden, tenzij hij dit recent herhaald heeft.

Eergisteren, recent dus, dat is geen maanden geleden. 
Hoe het ook dadelijk is, ik hoef in ieder geval geen moeite meer te doen om hem  en zijn collega Jack niet te horen.

ze proberen zichzelf nog te verkopen en hopen er zo nog ergens tussen te komen. De houdbaarheidsdatum van dat koppel is echter verstreken en dat hebben ze zelf nog niet echt in de gaten. Fijn voor hun dat Ziggo nog onderdak biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...