Ga naar inhoud


Op zoek naar nieuwe rotor


Boerenjong

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Sprietje zei:

In Rusland zijn de rotors nog volop te koop. Zouden veel Russen ook buitenlandse satellieten willen ontvangen en dat ze daarom de wereldvoorraad hebben weggekocht?
Op de Russische site staat bij dat de Motec SG 2500a metalen tandwielen heeft.

 

 

rotors in Rusland.png

Dank voor je bijdrage Sprietje; maar als je mijn berichten leest in dit topic kan je lezen dat die Moteck niet goed reageert op USALS; daar komt nog bij dat je schotel lager komt te hangen.

Geef mij de Stab Italia maar.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 30-3-2022 om 21:37, Sprietje zei:

Als je op Google "moteck sg 2100 A kopen" invoert, kom je nog een zaak tegen die ze op voorraad zou hebben.

 

 

Moteck SG-2100A.png

helaas een paar keer geprobeerd maar is daar niet meer te bestellen.

reageren ook niet op de email die ik gestuurd hebt naar het betreffende bedrijf  

humax 5400/skystar 2 /moteck 2100 A/ Vu duo/skystar hd/vu solo2/triax 98 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn ervaring is dat veel webshops geen juiste opgave doen over hun voorraad.

 

Ze bestellen pas bij hun leverancier wanneer jij gekocht hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks had ik ook nog eens gezocht, maar er is niet veel gevonden met uitzondering van de UK (united kingdom) en China.

Die zoek tocht wordt daarmee ook heel veel duurder door de transport wegen en Duane.

 

Waarom niet een leuke actuator met polarmount?

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier al jaren een Gi 50-120 in dienst en zal mss vervangen worden door dezelfde goede maar is nu ander merk en verkrijgbaar in duitsland via de bekende verkoopsite : DiSEqC-Motor 1.2 1.3 bis 120cm Sat Spiegel Schüssel Antennen Motor 4K Satmotor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, D-box zei:

Dank voor je bijdrage Sprietje; maar als je mijn berichten leest in dit topic kan je lezen dat die Moteck niet goed reageert op USALS; daar komt nog bij dat je schotel lager komt te hangen.

Geef mij de Stab Italia maar.

Dat die Moteck SG 2100 / 2500 niet op Usals reageerd is onzin ! zal bij jou wel aan de combinatie ontvanger / rotor hebben gelegen .

Je hebt het toch niet over de Nokia D-Box / Mediamaster hé ?

Ik heb ervaring met zeker een tiental van die geplaatste rotors , ook heb ik de printen uit zulke rotors gebruikt om grote 36 V  H2H rotors aan te passen voor Usals gebruik .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de nood hier op het board heb ik er hier een Digipower SG-2100A  in 2ehands aangeboden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zag ik een Duitse test van DiSEqC-Motoren van april 2022, zie: https://www.satellitenschuessel.com/diseqc-motor/

Nergens las ik iets dat de bekende merken Italiaanse rotors moeilijk/niet verkrijgbaar zijn. Die zaten gewoon niet in de test.
De beste rotor uit de test is de: PremiumX Sat Motor DiSEqC Motor Antennen Motor 1.3 PXM.
Deze is er in twee uitvoeringen, de 1.3 PXM-P met plastic (P) tandwiel en de 1.3 PXM-S met stalen (S) tandwiel. De uitvoering met stalen tandwiel kost €53,90.
PremiumX is een bekend merk dat ook diverse monoblocks verkoopt voor o.a de ontvangst van 3 satellieten.
De PremiumX rotor is volgens diverse sites direct leverbaar.

 

Diseqc-rotor.png

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Sprietje zei:

Vandaag zag ik een Duitse test van DiSEqC-Motoren van april 2022, zie: https://www.satellitenschuessel.com/diseqc-motor/

Nergens las ik iets dat de bekende merken Italiaanse rotors moeilijk/niet verkrijgbaar zijn. Die zaten gewoon niet in de test.
De beste rotor uit de test is de: PremiumX Sat Motor DiSEqC Motor Antennen Motor 1.3 PXM.
Deze is er in twee uitvoeringen, de 1.3 PXM-P met plastic (P) tandwiel en de 1.3 PXM-S met stalen (S) tandwiel. De uitvoering met stalen tandwiel kost €53,90.
PremiumX is een bekend merk dat ook diverse monoblocks verkoopt voor o.a de ontvangst van 3 satellieten.
De PremiumX rotor is volgens diverse sites direct leverbaar.

 

Diseqc-rotor.png

Dat lijkt me wel een degelijk ding. Bedankt want ik moet ook nog een rotor hebben op reserve voor als me er weer 1 kapot waait of verslijt. Er is geen betere raad dan voorraad 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
8 uren geleden, Sprietje zei:

Nergens las ik iets dat de bekende merken Italiaanse rotors moeilijk/niet verkrijgbaar zijn. Die zaten gewoon niet in de test.

 

Dit Italiaans bedrijf bestaat al enkele jaren niet meer.

Als je naar hun site gaat wordt je doorgestuurd naar web archive.

Dus de originele motors van Stab zijn niet meer verkrijgbaar en nieuwe zullen er nooit meer komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met een Stabb rotor was niet al te best.

Een ongeveer 80cm schotel er op gemonteerd en geplaatst aan de Waddenzee kust ging slechts enkele jaren mee.

Toen stopte hij ermee, de verbinding tussen de rotor en lnb was onderbroken.

Een Moteck rotor geplaatst, koste toen 50 euro, onder gelijke omstandigheden heeft het veel langer prima gedaan, tot ik ging verhuizen en geen rotor meer kon gebruiken. De rotor staat nu alweer 6 jaar bij mijn zoon, ook aan de kust en nog steeds werkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2022 om 09:36, ceesv zei:

Mijn ervaring is dat veel webshops geen juiste opgave doen over hun voorraad.

 

Ze bestellen pas bij hun leverancier wanneer jij gekocht hebt.

 

ja daar ben ik al vaak achter gekomen, staat ook nog bij voor 2100 uur besteld volgende dag in huis....dan krijg je een mail dat het niet voorradig is , terwijl op de webshop staat leverbaar....

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht iemand een SG2100 zoeken.. dan wil ik wel eens kijken. Moet ergens liggen.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...