Ga naar inhoud


Wat mis je op sat4all? (graag reageren)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Moderator
50 minuten geleden, Sprietje zei:

Het is veiliger dat afbeeldingen alleen voor leden te zien zijn i.v.m. eventuele auteursrechten.

Eh, op tekst kan ook auteursrechten rusten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is altijd een afweging, wat wil je wel laten zien en wat niet.

Laat je veel niet zien dan kan een toevallige bezoeker ook meteen afhaken terwijl je die mogelijk juist wel nodig hebt voor je reclame inkomsten.

 

Kunnen alleen leden alles zien dan zijn ze ook akkoord gegaan met de voorwaarden dus dat kan ook een voordeel hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een keuze, sommigen kiezen er ook voor om bijna alles openbaar te houden maar bepaalde zaken juist achter een gratis lidmaatschap te zetten.

Reden is dan vaak om ze akkoord te laten gaan met de voorwaarden voor het gebruik van het forum.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 18-4-2022 om 19:03, gerrit B zei:

Wat mij opvalt is dat de laatste tijd als je een bericht wilt versturen het steeds langer lijkt te duren voordat het bericht ook verwerkt is.

Het lijkt dat de site steeds langer "bezig met opslaan" is.

 

Na 3 dagen zoeken kom ik er achter dat dit aan die knullige forum software ligt. Een tijdje geleden ben ik overgestapt van het lokaal verzenden van e-mail van het forum, naar verzenden via een externe smtp server. Die smtp server is behoorlijk rap, maar uiteraard nooit zo snel dan lokaal via postfix er uit persen.

 

Nu blijkt dus als je een bericht plaast in een topic met veel volgers, die volgers dus allemaal een e-mail ontvangen zodra het bericht wordt gepost. De Crux is dat dit dus niet gebeurt als een achtergrond taak, maar de forum software dus gewoonweg wacht todat alle mail verzonden is en pas dan de posting afmaakt.

 

Super knullig, maar ik kan niets anders doen dan afwachten of ze dit gaan veranderen want lokaal via php verzenden is vele malen minder betrouwbaar dan via de exerne mailserver.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No problem.

Die 10 seconden geduld hebben we allemaal vast wel.

Vroeg me alleen af of ik moet wachten tot het bericht geplaatst is of dat ik na het versturen al meteen naar een ander topic kan.

Ik vermoed het laatste maar heb tot nu geen risico genomen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
13 uren geleden, Michel zei:

 

Na 3 dagen zoeken kom ik er achter dat dit aan die knullige forum software ligt. Een tijdje geleden ben ik overgestapt van het lokaal verzenden van e-mail van het forum, naar verzenden via een externe smtp server. Die smtp server is behoorlijk rap, maar uiteraard nooit zo snel dan lokaal via postfix er uit persen.

 

Nu blijkt dus als je een bericht plaast in een topic met veel volgers, die volgers dus allemaal een e-mail ontvangen zodra het bericht wordt gepost. De Crux is dat dit dus niet gebeurt als een achtergrond taak, maar de forum software dus gewoonweg wacht todat alle mail verzonden is en pas dan de posting afmaakt.

 

Super knullig, maar ik kan niets anders doen dan afwachten of ze dit gaan veranderen want lokaal via php verzenden is vele malen minder betrouwbaar dan via de exerne mailserver.

 

Het probleem is nu opgelost of beter gezegd omzeilt door een locale mailqueue in te richten en die de mail 'langzaam' te laten relayen naar de externe mailserver. Zo deed Ron het vroeger in Centos 6 zag ik zojuist in zijn oude configs die ik nog bewaard had. Nu weet ik ook waarom ;) 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet nog weleens het originele onderwerp. Zou dit niet herhaald kunnen worden op de balk tussen de verschillende antwoorden? Kijk niet naar de tekst op het voorbeeld. ;)

54940C31-7540-4A75-9093-85C775563A82.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat me opvalt is dat ik de laatste tijd dit soort berichten krijg

897441275_vreemdbericht.thumb.jpg.61708b03d8e7b52dd0e29ef11964aa08.jpg

 

Klik je er op dan blijkt het een reactie van jezelf te zijn geweest.

Gewoon vanaf dezelfde computer.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...