Ga naar inhoud


Wat mis je op sat4all? (graag reageren)


Michel

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Michel zei:

Dat kan toch gewoon een in topic in het 'off topic' forum, of denk je dat er over het WK voetbak zoveel verschillende topics zullen komen dat dit een (al dan niet tijdelijk) extra forum vereist?

 

Nou kijk naar het fameuze Corona topic. De onderwerpen daarin zijn zeer divers:

  • De strijd tussen de vaccin gelovigen en ongelovigen
  • De besmettingscijfers
  • De maatregelen en de effecten daarvan
  • Nieuws over de onderzoeken en ontwikkeling van medicijen
  • Etc

Nu staat alles door elkaar heen. Ik kan me beste voorstellen dat er leden afgehaakt zijn omdat ze geen zin hadden in het "geruzie" maar wel wat hadden willen lezen over de onderzoeken. Dan zoek je je nu blind dus opsplitsen zou kunnen helpen.

 

Maar ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat het veel handmatig werk vereist.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


We moeten of mogen ons wel in kunnen beelden wat er op een satelliet forum hoort en dat wat elders een veel betere plek heeft.

 

Ondanks alle vragen en emoties is SAT4ALL geen medisch forum en haal je informatie elders indien je met belangwekkende vragen zit.

Dat er toch berichten over de medische kennis en status gegeven wordt is ronduit laakbaar. Ook daar het nogmaals andere vragen en onenigheid oproept die tot nare verwijten voeren.

Ofschoon het soms oplucht om je angsten en verdriet te verwerken is SAT4ALL voor andere zaken in het leven geroepen.

 

Ik persoonlijk had allang dergelijke topics gesloten, hetgeen niet een vorm van censuur is maar uiting is van de competentie die iemand of enkelen behoren te borgen. Maar van vragen en reacties ontstaan steeds meer berichten. Onwerkbaar die alle te categoriseren.

 

 

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

We moeten of mogen ons wel in kunnen beelden wat er op een satelliet forum

 

Nou daarom vroeg ik me af hoeveel mensen er hier nog echt met Sat bezig zijn. Ik sinds 2007 al niet meer.

 

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ondanks alle vragen en emoties is SAT4ALL geen medisch forum en haal je informatie elders indien je met belangwekkende vragen zit.

 

Beetje kort door de bocht. Dit is ook geen CV monteur forum maar de aanwezigheid van @Con is vaak verrekte handig.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis het niet, maar er is wel een Ziggo forum op Sat4All, maar geen apart KPN TV-forum.

 

Nu bezoek ik zelf dagelijks het officiële KPN-forum, daar is uiteraard zat info te vinden. Maar er is ook een apart Ziggo gebruikersforum op internet. (en daarnaast dus ook hier op Sat4All.)   

Geen idee of er hier belangstelling voor is, maar ik wilde toch even benoemen.

  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Nou daarom vroeg ik me af hoeveel mensen er hier nog echt met Sat bezig zijn. Ik sinds 2007 al niet meer.

 

 

Best nog wel aardig wat. Veel leden die in het buitenland wonen. En leden in de Benelux kijken vaak nog naar de FTA-zenders.    

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis niets op het forum.

Binnen Off topic zijn genoeg rubrieken te vinden om waar dan ook over te communiceren. Dat indelen in groepen zou leuk zijn maar is een gigantische en meteen ook arbitraire klus.

Denk bv aan 2 mogelijke groepen als wetenschap en gezondheid. Ik heb in de covid-kwestie de wereld aan wetenschappelijke onderzoeken geplaatst en Ceesv bv ook. Dan heb je meteen een probleem. En (kennis ven) verwarmingssystemen, elektronica, enz valt ook onder wetenschap en zo kun je doorgaan, ook bij andere mixen.

Verder kijk ik via de sat en terrestrial en blijf dat doen tot ik dood neerval want via de sat krijg ik ongekend veel info naast internet. Met wat mazzel word ik net zo oud als mijn ouders en dan heb ik nog veel jaren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beperk mij tot het "Off Topic" forum, daar mis ik: meningen die er toe doen,  Jezus, goedkoop tanken, het weer, in de krant van vandaag. Off-topic, niets met het onderwerp (van de discussie) te maken hebbend, de definitie spreekt boekdelen, het gaat dus nergens over. Ik mis dus regie over veel geneuzel. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mis op sat4all is een gedeelte waar technische uitleg te vinden is over bepaalde apparaten, onderdelen of wat we verstaan onder een benaming, wat doet het, hoe werkt dat nu precies?

Dan denk ik aan uitleg over:

  • De soorten en werking van lnb's en unicable

  • De FallBack Tuner Plug-in

  • SNR - AGC - BER - FEC

  • LNB-Tilt (Skew)

  • Diseqs, Multiswitchen.

  • SAT>IP

  • Multistream met een Enigma 2 ontvanger

  • DVB-S2X Tuners

  • Stacker-Destacker

  • Full Band Capture (FBC) tuner

  • Like 2

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Big fellow zei:

@mebo870 Bedoel je een knowledge base?

 

Een soort Sat4Pedia?

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zijn er nu onderwerpen voldoende.

 

Je kunt in Offtopic tenslotte al je vragen kwijt en als ze dan ergens

onder horen te vallen dan wordt dat gewijzigd door de modderaars

(leuk bedoeld hoor).

En in mijn beleving wordt het Offtopic het meest gelezen. Daarom

zet ik er wel eens iets neer waarvan ik (een beetje) weet dat het

wellicht in een bepaalde "doel"groep thuishoort.

Maar een knowledge base is, zoals BF aanhaalt wel aardig.

 

Al jaren heb ik geen satelliet meer maar het forum Windows,

Linux en Offtopic hebben gezorgd om hier toch zéér regelmatig

terug te komen.

Immers, iedere keer als je iets aanschaft en je loopt tegen problemen

aan zijn er meestal weer mede-Sat-genoten die dezelfde ervaringen

hadden.

 

Er zijn héél veel zaken waar ik kennis van heb maar nog véél meer

waar ik niets tot weinig van weet. En over het algemeen wordt hier

serieus ingegaan op (mijn) vragen. Iets wat je bij andere boards vaak

anders ziet.

 

En het laatste jaar gold voor mij de overgang van Domoticz naar HA.

Tuurlijk heb je een uitgebreid HA forum maar Engelstalig. Vaak denk

ik, "we wonen toch in Nederland".

Oké, het HA forum heeft niet veel in zijn portefeuille zitten maar iig

Nederlandstalig.

 

Ook kan ik mij nog herinneren dat hier tests werden gedaan en dan

met name de CR10 printer. Nieuwe deuren waren weer geopend

door Sat4all naar Sat4all.

En zo blijf je hangen met een goede reden.

 

Dus als de SAT-deuren sluiten (bij wie dan ook) dan openen weer

andere deuren. Althans, hier zitten veel techneuten en die

moeten imo altijd met techniek bezig zijn...toch?

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...