Ga naar inhoud


incasso buro


edbe

Aanbevolen berichten

Het is vrij simpel. De postcode wordt door sorteermachines gelezen voor de eerste sortering. Moet de brief naar Groningen of naar Limburg. Dan vind er een regionale sortering plaats tot loopwijken. De postbode krijgt dan de post die hij / zij moet bezorgen.

 

Dan zitten alle straten van de loopwijk nog door elkaar. Dat is niet handig, je wil een handige looproute hebben. De postbode (nu dus regionaal) sorteert dan de post op straat / huisnummer (oplopend of aflopend). Daar maak je bundeltjes van en die stop je in de juiste volgorde in je tas of karretje.

 

Postcode betekent echt niets voor de postbode. Kan ook niet. Amsterdam heeft bijvoorbeeld heeft 19.004 postcodes.

 

Vroegâh hadden vrijwel alle dorpen een eigen postkantoor en daar werkte de postbode  voor de laatste stap van sortering en bezorging. Die kantoren zijn gesloten en nu wordt de laatste sortering regionaal gedaan en worden de bundels bij de postbode afgeleverd.

 

Mocht je nog werk zoeken: https://www.postnl.nl/over-postnl/werkenbij/productie/postvoorbereider/

 

Quote

Samen met je collega’s heb je de verantwoordelijke taak om de post te sorteren op straat en huisnummer. Je maakt bundels van de post en stopt die op volgorde van bezorgroute in speciale tassen. Die tassen gaan naar depots in het land waar de postbezorgers er direct mee op pad gaan.

 

1 uur terug, Eduard07 zei:

(Vind je toon trouwens nogal onvriendelijk.

 

Ik word wat kribbig als mensen totale onzin opschrijven. Dan krijg je hier zo'n hoog FB gehalte.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch kan ik beamen wat andere zeggen,  straten worden hier ook soms verwisseld, krijg je brief wel met het juiste huisnummer maar voor een straat verder. Dus daar gaat toch het nodige fout. 

 

Laatst had ik wel iets uitzonderlijks, ik heb ook een postbus en daar zat een brief in met wel het juiste postbus nummer maar voor een stad verder. Toen stonden we toch wel een beetje raar te kijken, meer dan opnieuw in een brievenbus gooien kun je niet doen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Codx zei:

Toch kan ik beamen wat andere zeggen,  straten worden hier ook soms verwisseld, krijg je brief wel met het juiste huisnummer maar voor een straat verder. Dus daar gaat toch het nodige fout. 

 

Dat klopt. Zie de foto in de link hierboven. Als je per ongeluk de brief in het verkeerde vakje gooit en in beide vakjes bestaat het huisnummer, dan is de kans groot dat bij het op volgorde zetten de fout niet wordt gezien. Dan krijg je dus wat jij beschrijft. De fout met je postbus is vergelijkbaar.

 

Soms kreeg ik post waarvan je weet '"die mensen wonen daar al lang niet meer of hebben daar nooit gewoond". Vooral rond kerst. Dan probeer je het alsnog goed te bezorgen. Dat was echter alleen mogelijk omdat ik een vaste wijk had en dus wist waar iedereen woonde. Ik geloof niet dat er nu nog vaste wijken zijn.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Toch kan ik beamen wat andere zeggen,  straten worden hier ook soms verwisseld, krijg je brief wel met het juiste huisnummer maar voor een straat verder. Dus daar gaat toch het nodige fout. 

Dat klopt, maar daar kun je moeilijk de postbode de schuld van geven, want die krijgt de post in stapels gesorteerd aangeboden voor verspreiding.

Het is pas een postbode verhaal als je post bij de buren is bezorgd terwijl jouw adres correct en eenduidig op het poststuk staat. 

 

Ik vraag me trouwens wel af hoe vaak er stukken zoek raken bij PostNL. 

Wat dat betreft, vind ik - als post-ontvanger - PostNL een zeer ontoegankelijke Klanten"service" hebben. In meerdere opzichten sta je bij hen met lege handen als het je overkomt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

Je moet bij de rekening steller zijn, en de zaak bij hun aankaarten.

Zij hebben de rekening niet correct geadresseerd.

Neem contact met de ambulance dienst/notartzt op en geef aan dat zij een fout gemaakt hebben en dat de incasso kosten onterecht zij ontstaan.

 

Verder zouden de kosten door je Nederlandse ziektekosten verzekering gedekt moeten zijn, of door je reisverzekering, wanneer je in het buitenland bent.

 

dat zie ik ook zo

met datum van het voorval - rit en tijd + bestemming, moet de dienstverlener administratief alle feiten hebben en dan pas wordt duidelijk of die incasso mensen het recht hadden te vorderen.

 

mijn ziektekosten verzekering betaald dergelijke voorvallen ook internationaal, als je alle gegevens op je verzekeringspasje ook doorgeeft aan de dienstverlener komt het altijd goed.

 

Maar er zijn wel priVé ambulancediensten onderweg klik

en die kunnen heel andere tarieven stellen die niet door de verzekering vergoed worden.

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit een conflict gehad met een partij die niet reageerde op klachten die met e-mail en brieven naar hem verstuurd zijn zelfs aangetekend maar wel steeds de rekeningen bleef sturen. Op den duur ging er een incasso zich mee bemoeien, netjes bij die incasso boeren aangegeven dat we eerst antwoord op onze klachten wilden ontvangen en er een misverstand is wat de oorzaak van dit geval is en we verder niet meer reageren op brieven of aanmaningen.

Tig weken later stond de deurwaarder met Politie op de stoep met een beslaglegging. Ik vraag of die man koffie lust en overhandig hem de map waarin alle mail en brieven waren opgeslagen...... Tja de vraag of hij er een kopie van mocht nemen heb ik met nee beantwoord omdat ik zij dat hij die maar bij de opdrachtgever moest halen, en hij direct aangaf, meneer u heeft gelijk en hij dronk zijn koffie op schudde de hand en vertrok met de mededeling dat ik wel niets meer zou horen...................... en dat is ook gebeurd. 

Die Incasso bedrijfjes zijn inderdaad oplichters en hebben niet eens recht van spreken want je hebt geen conflict met dat bureautje maar met de opdrachtgever van dat bureautje dat wordt ingehuurd om te incasseren. Dus je moet het oplossen met de opdrachtgever.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

Het is vrij simpel. De postcode wordt door sorteermachines gelezen voor de eerste sortering.

In geval wanneer je brieven met verkeerd adres in uw bus ontvangt ,

2 schuine strepen over het adres , terug in de brievenbus steken ,

en de brief komt niet meer aan op uw adres !! Zo gebeurt dat hier in België !!

Of , zo kan het ook , gooi de verkeerde brief gewoon weg , en ....

die post komt ook nooit meer bij de bestemmeling aan !! Niet netjes natuurlijk !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er iets met postcodes en huisnummers verkeerd gaat kan ik alleen maar beamen.

Hier is een paar straten verderop een school gesloopt en daar zijn een 20 tal woningen op gebouwd.

Op zich niets aan de hand maar die straat heeft dezelfde postcode gekregen als onze straat alleen hebben wij even nummers en hebben ze daar oneven nummers.

Sinds die tijd is het ellende want het gaat elke keer fout met de post, niet alleen bij de post zelf maar ook bij bedrijven die blijkbaar het onderscheidt niet kunnen maken tussen een postcode met even nummers wat bij de ene straat hoort en een postcode met oneven nummers die bij een andere straat hoort.

Nespresso is dus bijv. zo'n bedrijf, voor op het werk een Magimix besteld en dan krijg je er een bon bij voor 50 gratis cups, jammere is dan wel dat de minimale bestelling 100 cupjes is, maar oké.

Mensen uit de andere straat kwamen de cupjes brengen, dus Nespresso gebeld en gemaild met "oh je hebt een verkeerde straat" maar ook de factuur naar het verkeerde adres, dus weer gebeld en gemaild en het zou opgelost worden, ook herinneringen enz. maar alles naar het verkeerde adres,

 Post en gemeente gebeld maar die gaven aan er niets aan te kunnen doen (post met onze postcode voor zeg maar nr. 22 met onze naam werd telkens bij de andere straat met dezelfde postcode op nr. 23 bezorgd) Postbode er ook op aangesproken maar die gaf aan "ik moet het hier bezorgen en als er geen 22 is dan gooi ik het maar in de bus bij 23 want voor jullie straat heb ik geen post"

Uiteindelijk maar aangegeven dat ze alle post van Nespresso maar gewoon terug moesten gaan sturen met "bewoners onbekend" maar nog steeds ontvangen ze post van diverse bedrijven en instanties wat eigenlijk voor ons bestemd is.

Dus blijkbaar is (voor deze postbode) de postcode toch wel iets waar men naar kijkt en is de naam van minder belang.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarenlang werden veel pakjes naar een 100% gelijkwaardig huisadres gestuurd

maar dan in een kleine gemeente hier 8 km vandaan (wel een andere postcode).

Ik heb daar dan ook vaak mijn pakketjes op moeten halen.

En dat het vaak mis gaat met de bezorgdiensten getuigt de makkelijke

opstelling van Bol en Amazon, als je daar aangeeft dat je het niet ontvangen hebt

sturen ze het gewoon nog een keer zonder een krimp te geven.

Dat geeft toch wel wat aan...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2022 om 23:31, Con zei:

Jarenlang werden veel pakjes naar een 100% gelijkwaardig huisadres gestuurd

maar dan in een kleine gemeente hier 8 km vandaan (wel een andere postcode).

Ik heb daar dan ook vaak mijn pakketjes op moeten halen.

En dat het vaak mis gaat met de bezorgdiensten getuigt de makkelijke

opstelling van Bol en Amazon, als je daar aangeeft dat je het niet ontvangen hebt

sturen ze het gewoon nog een keer zonder een krimp te geven.

Dat geeft toch wel wat aan...

 

Pakketbezorging wordt door pakketbezrgers gedaan, meestal jonge gasten die snel rijk denken te worden, het tegengestelde is waar.

 

De verzender moet de klacht bij pakketbezorging indienen, de ontvanger bij de verzender.

 

Ik kan daar een heel boek over schrijven voor de bezorgklachten waren opgelost, echter gaat dit topic daar niet over.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...