Ga naar inhoud


Nieuwe kerncentrales Nederland.


ceesv

Aanbevolen berichten

Joop geeft het probleem aardig aan.

Het is natuurlijk volkomen absurd dat ons kleine landje al 20 jaar de grootste export van landbouwproducten heeft na de een paar honderd maal grotere VS en ver boven 50 tot 200 maal grotere landen. Dan ben je onzinnig bezig als het over stikstof gaat.

 

Natuurlijk leveren mensen ook stikstof afval via hun activiteiten en de lobby's van Schiphol, Shell en noem maar op zijn krankzinnig bezig in hun geldverdienmodel, maar dit verandert niets aan het feit dat landbouw en luchtvaart de meeste problemen geven.

 

Een postzegel natuurgebied...

Echte natuurgebieden hebben we in ons land vrijwel niet meer. Sommige mensen proberen wanhopig de resten ervan in stand te houden want ze zijn al lang niet meer wat ze vroeger waren. Ik deed jaren 70 onderzoek in natuurgebieden en kan huilen als ik zie hoe ze achteruit zijn gegaan of verdwenen.

Waarbij ik mijn vroege jeugd in de jaren 50 maar beter niet kan noemen waar nu vele verdwenen planten en dieren toen standaard aanwezig waren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ganzen

Wij hebben ooit ganzen genomen om het maaien te beperken en

als waak over ons terrein. Waken doen ze alleen maar als ik ze

wakker maak.

Grazen? Ze krijgen ganzenvoer maar ze grazen écht wel de hele

dag door, echter dit bestaat uit gras en vooral veel zand.

Dus de uitwerpselen zijn dan wel héél veel maar is geen schade

voor mijn natuur.

En dat grazen, fuck, wat moet ik nog veel maaien...

1 minuut geleden, minplus zei:

De boeren zijn door het grootkapitaal in een hoek gedwongen. Sommigen wilden er niet aan meedoen maar werden en worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt.

Helemaal mee ens.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

nou stuur die koeien en varkens stront dan mee naar het importerende land

😛

Dat zou bijv. een oplossing kunnen zijn.

Ander oplossing is

De landen die voedsel produceren om hier de beesten te kunnen voeren putten hun land uit en hebben steeds nieuwe en meer landbouwgrond nodig om wat te kunnen verbouwen.

Dus een schip vol veevoer deze kant op en op de terugweg een schip vol geconcentreerde meststof weer meenemen om daar de landbouwgronden te kunnen bemesten.

En zo zijn er wel meer oplossingen te bedenken die wellicht een stuk goedkoper zijn dan het uitkopen van boeren en uiteindelijk voedsel van elders te moeten importeren en afhankelijk te moeten zijn van voedsel producerende landen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Con zei:

De politiek heeft geen enkel besef, die baseren hun uitspraken op rapportages en adviseurs.

Een politici heeft 0 kennis alleen een vlotte babbel (sommigen).

Nou dat zal ik dus niet zeggen. Ja er zijn erbij die echt 0,0 kennis hebben behalve hoe blijf ik vastgeplakt op mijn zetel. Maar er zijn er ook die op vakgebieden bijzonder veel kennis hebben. Alleen je kan niet van alles kennis hebben. Dat is helaas zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gerrit B zei:

Dus een schip vol veevoer deze kant op en op de terugweg een schip vol geconcentreerde meststof weer meenemen om daar de landbouwgronden te kunnen bemesten.

 

Dan ben je helaas nog steeds volkomen onzinnig bezig, ook al ben je tegen enorme kosten een klein deel van de stront hier kwijt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Con zei:

Boeren

Al tientallen jaren worden de boeren op hun nek gezeten en hebben

(gezamenlijk) miljarden geïnvesteerd voor iedere keer dat er nieuwe

eisen op tafel kwamen van de regering.

De ene innovatie na de andere hebben zij ingevoerd. En iedere keer

is het niet genoeg en weer volgen er sancties als ze niet voldoen.

Boeren zorgen voor ons stukje vlees en groenten. Moeten wij dan

gaan importeren op den duur uit landen die alles aan hun laars

lappen?

Van de regen in de drup denk ik dan. Vestzak broekzak.

Ja en op wiens ingeven zijn die technische oplossingen bedacht om toch maar meer en meer te produceren zodat een groeimarkt in Azië bediend kan worden? Juist op aandrang vd industrie niet op die vd boer.

 

Die hele agri industrie heeft meer ellende veroorzaakt dan men tot op heden beseft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat zou bijv. een oplossing kunnen zijn.

Ander oplossing is

De landen die voedsel produceren om hier de beesten te kunnen voeren putten hun land uit en hebben steeds nieuwe en meer landbouwgrond nodig om wat te kunnen verbouwen.

Dus een schip vol veevoer deze kant op en op de terugweg een schip vol geconcentreerde meststof weer meenemen om daar de landbouwgronden te kunnen bemesten.

En zo zijn er wel meer oplossingen te bedenken die wellicht een stuk goedkoper zijn dan het uitkopen van boeren en uiteindelijk voedsel van elders te moeten importeren en afhankelijk te moeten zijn van voedsel producerende landen.

Zoals eerder hiervoor al gezegd is  al heel veel geprobeerd en in geïnvesteerd. Maar door pathogenen (ziekteverwekkers) een onuitvoerbaar plan. 

 

Dat is ook vd grootste problemen bij een ander onzinnig iets vergisters. Het rest product digestaat. Stapelt zich op omdat we er nergens mee heen kunnen. Export geen optie omdat ook hier diverse ziekteverwekkers etc in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, joop001 zei:

Nou dat zal ik dus niet zeggen. Ja er zijn erbij die echt 0,0 kennis hebben behalve hoe blijf ik vastgeplakt op mijn zetel. Maar er zijn er ook die op vakgebieden bijzonder veel kennis hebben. Alleen je kan niet van alles kennis hebben. Dat is helaas zo.

Daar zit waar het de politiek betreft het probleem. Het grote probleem is de combinatie van domme politici en geld-lobby's.

Want hoe haal je je het in je hoofd om een varkensboer op milieu te zetten. Sadistische waanzin en de gevolgen merken we nog steeds.

Die slechte boer van het ergste soort heeft helaas nog steeds veel invloed.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, minplus zei:

Daar zit waar het de politiek betreft het probleem. Het grote probleem is de combinatie van domme politici en geld-lobby's.

Want hoe haal je je het in je hoofd om een varkensboer op milieu te zetten. Sadistische waanzin en de gevolgen merken we nog steeds.

Die slechte boer van het ergste soort heeft helaas nog steeds veel invloed.

Spot on.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het zou een fractie kosten van het beoogde uitkopen van de boeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, peterbelt69 zei:

Voor het stikstofprobleem zou een stikstofkraker een goede oplossing kunnen zijn. en dat lost ook een groot gedeelte van de mest problemen op

Wat lost zo'n stikstofkraker op? Mest is meer dan alleen stikstof. Daarnaast is het een probleem van een overschot aan mineralen. Wat nu allemaal te simpelweg onder de term stikstofproblematiek wordt geschaard. 

 

Daarnaast zijn er nog een groot aantal problemen die worden veroorzaakt door de bizarre situatie die in en door de NL'se landbouw in haar huidige verschijningsvorm wordt veroorzaakt.

 

Voorgaand al kort omschreven welk een probleem er is ontstaan in de buitengebieden. Maar wat te denken van de grondwaterpeil verlagingen in de veengebieden ingegeven door de wens vd landbouw. Grondwaterpeil verlaagt omdat anders de gronden niet bewerkt kunnen worden met de nieuwe veel zwaardere en grotere landbouwmachines. Dit heeft de nodige gevolgen. Waarvan 1 veel mensen direct raakt (behalve de afbrak vh veen) namelijk dat paalfunderingen gaan rotten. Met als gevolg verzakkingen van huizen. Kosten zijn gigantisch en de getroffen eigenaren kunnen nergens hun schade verhalen. Terwijl grondwaterpeil verlaging niet op hun verzoek was. Gelijktijdig dreigen boeren waterleidingbedrijven met schadeclaims omdat door waterwinning hun gewassen verdrogen. 

 

Juist al die zogenaamde technische oplossingen ingegeven met maar 1 doel  namelijk gewoon verder kunnen gaan en nog meer produceren. Al die zogenaamde oplossingen hebben de agrarische sector in de ellende gebracht waarin zij nu verkeerd. Ja idd de politiek had eerder haar rug moeten rechten. Maar feitelijk zijn er 2 partijen verantwoordelijk en dat zijn de agrarische financiële sector en industrie. Zij hebben de boeren voor hun karretje gespannen en hebben steeds allerlei onderzoeken gefinancierd om technische oplossingen te vinden. Waar vervolgens boeren in hebben moeten investeren. 

 

Hoe hard het ook is, simpele oplossingen die geen pijn geven zijn er niet. Het enige wat in deze past is een reset en herbezinning. Waarbij zowel voor de boeren maar ook plaatselijke politici er een goede begeleiding moet komen om de weg te wijzen wat wel kan en wat niet. Een zak met geld geven met boodschap biezen passen is niet de oplossing. Dat doet de individuele boer geen recht. Dit zal vraagt centrale kaderstelling en onderzoek vanuit Den Haag met een invulling sturing en begeleiding op regionaal niveau vanuit provinciaal bestuur. 

 

Maar zolang de MP verstoppertje speelt en de minister in haar eentje haar best mag doen, vrees ik dat boeren en burgers het slachtoffer worden en de agrarische financiën sector en industrie ver buiten schot blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...