Ga naar inhoud


Nieuwe kerncentrales Nederland.


ceesv

Aanbevolen berichten


Als je geen brandstof hebt, "nucleair splijtmateriaal" kun je ook in de sneeuw je voornemen al swaffelende pissen dat je meer nieuwe centrales gaat bouwen.

Dat voornemen vervaagd / verdwijnt 's anderendaags als sneeuw voor de zon.

 

Het blijkt toch hetgeen ik al eerder noemde in deze discussie dat er geen vergunningen zullen verleend kunnen worden voor deze nieuwbouw wens. Iemand moet z'n plan opgeven.

De boeren, Schiphol, de bouwindustrie, de energie en netwerkbeheerders of wij persoonlijk.

 

Zo iets als extra gaswinning de Groningers opleggen zoals men in de Limburgse mijnstreek jarenlang deed inzake de kolen mijnbouw zal geen weldenkend mens meer accepteren.

Dus kun je prioriteiten stellen. Energie Plus woningen die zonder energie van fossiele brandstoffen en Nucleaire energie voort kunnen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Het blijkt toch hetgeen ik al eerder noemde in deze discussie dat er geen vergunningen zullen verleend kunnen worden voor deze nieuwbouw wens. Iemand moet z'n plan opgeven.

Straks gewoon allemaal zonder vergunning bouwen, dan is het goedkoper om een boete te betalen dan al die stikstof onzin aan te gaan vragen.

Bijkomend voordeel is dat die milieu organisaties dan ook geen vergunningen meer op een presenteerblaadje aangereikt krijgen om ze vervolgens aan te kunnen vechten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

Komen we allemaal bij jou wonen 😁

Of het dan nog wel het wijze oosten blijft durf ik te betwijfelen 😁

 

Maar kan me er wel wat bij voorstellen hoor kom net terug uit Raamdonksveer, file op de A27, file op de A12, file op de A50, file op de A1 en pas als je over de IJssel bent terug  in het beloofde land dan zijn plots ook alle files weg. (ben om 14.45 uur weggereden en was 17.15 uur pas thuis en er dus ruim een uur langer overgedaan)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gerrit B said:

Straks gewoon allemaal zonder vergunning bouwen, dan is het goedkoper om een boete te betalen dan al die stikstof onzin aan te gaan vragen.

En wat gaat de rechter doen met bouwsels die zonder de juiste vergunningen zijn of worden gerealiseerd? Ik ben geen expert maar je kunt op je klompen aanvoelen dat daar een bouwstop op komt en wat al illegaal gerealiseerd is gesloopt gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie de nieuwe kerncentrales voorlopig nog niet gebouwd worden, dat worden jarenlang procedures en protesten uitzitten.

 

De achterstand in onderhoud in Frankrijk is een gevolg van het ontmoedigingsbeleid onder Mitterrand.

De bedoeling was het afbouwen van de bestaande capaciteit en geen nieuwbouw.

Gevolg was dat niemand meer interesse had om te geen werken in kerncentrales en dat die nu "bevolkt" worden door buitenlandse vakkrachten.

 

Dat beleid is pas recent terug gedraaid onder de huidige regering.

Nu kijkt men tegen een achterstand in het onderhoud aan en ontbreekt het aan personeel en technici.

 

De consequentie is dat men kolen en gas centrales zal moeten opstarten en dat de blackouts steeds dichterbij komen.

Ook daarmee valt te leven, ik weet hoe dat eruit ziet uit de tijd dat ik in Zuid-Afrika werkzaam was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, ceesv said:

Ik zie de nieuwe kerncentrales voorlopig nog niet gebouwd worden, dat worden jarenlang procedures en protesten uitzitten.

Dat is een zekerheid. Maar de innovatiedrang voor duurzame bronnen heeft nu wel extra vleugels gekregen.

Hopelijk komt er dus een alternatief voor alle ongewenste en te dure oplossingen waardoor we deze lijdensweg niet hoeven te bewandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wil je gegarandeerd elektriciteit tot je beschikking hebben is het zinvol over een noodstroom voorziening na te denken.

Ik voorzie blackouts in de toekomst, een aantal uren per dag zonder stroom.

 

Laat ons hopen dat ik het mis heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...