Ga naar inhoud


Nieuwe kerncentrales Nederland.


ceesv

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

Naast het acceptatieniveau van de buren die alles kunnen torpederen, zelfs zinvolle bouwprojecten PUNT

Daar kan de regering met noodwetgeving snel een einde aan maken.

Het is niet alsof er veel keuze is, de bouw van die kerncentrales had 10 jaar geleden moeten starten. Het gemakkelijkste deel waar snelheid mee gewonnen kan worden is het verlenen van vergunningen. Dat kan in 1 jaar  in plaats van 10 jaar procederen met dezelfde uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minuten geleden, zeeteefje zei:

Daar kan de regering met noodwetgeving snel een einde aan maken.

nou ik weet nog dat Nelie Smit Kroes die kwestie ook voor andere overheidsprojecten aankaartte

niets van terecht gekomen overigens

in 1982

wilde ze over de hoofden van anderen heen kunnen beslissen

probeer het maar

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/26/2022 at 11:22 AM, Tonskidutch said:
On 6/26/2022 at 11:05 AM, zeeteefje said:

Een kopie van deze reactor in Nederland neerzetten zou natuurlijk veel sneller moeten kunnen.

met klem geciteerd ( de rest eens )

 

vergeet het dan maar, daar zet de rechter meteen een streep door

Want er zijn specifieke wetten waar de franse reactor niet aan zou voldoen? Eindelijk eens een voordeel door europeese wetgeving en dan dit weer?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild Er zijn locale milieuregels te eerbiedigen die niets met de copie te maken hebben maar met het bouwen en maken van een kernsplijt centrale.

 

Quote

Gastekorten, noodplannen en meer kolenverbranding: waarom zet Duitsland de kerncentrales niet weer aan?

artikel in de Volkskrant

 

Maar dat artikel gaat er een klein beetje er aan voorbij, alsof dat zo'n makkelijke optie zou zijn.

Er is ook een energiebedrijf die een dergelijke centrale zou moeten bekostigen en dat gaan die bedrijven niet doen wegens de torenhoge onderhoudskosten en bedrijfsvoeringskosten. Ook het uitkopen van die bedrijven om te gaan stoppen met honderden miljarden (wettelijk vastgelegd) zouden ze dan mislopen die zijn al lang bezig met de vernieuwbare energiebronnen.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 26-6-2022 om 15:51, Tonskidutch zei:

Neen dat zou bij een ander product kunnen maar iets dat gebouwd wordt in een omgeving, context en aan specifieke milieu eisen moet voldoen die door die omgeving mede  worden bepaald gaat dat copy paste niet lukken. Je brengt daar ter plekke massa's materiaal via heftige transportvoertuigen met geluid, met uitlaatgassen, met stof wervels, met verschillende schadelijke bijproducten en chemische residu's die schadelijk voor ons en de omgeving zijn.

Dat is het lastige van de hele problematiek. Naast het acceptatieniveau van de buren die alles kunnen torpederen, zelfs zinvolle bouwprojecten PUNT

 

Punt opgelost!

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat maar zo simpel, 26 wetten zijn in één wet samengebundeld met alle voorschriften uit die 26 wetten + meer nieuwe regels (dat wist niemand)

Dus het is er echt niet beknopter op geworden het is uitgebreider en de aantoonbaarheid alsook de bewijslast moet door gecertificeerde en competente disciplines worden overlegd.

 

Deze reclame over een wetswijziging, zoals je in je afbeelding aanhaalde, bezorgt haaruitval bij alle professionals inzake bouwen. Grijs worden is nog charmant maar haaruitval is complete Stress.

Maar vergeet niet, de vergunningsverleners weten er ook geen snars van😅

 

die hadden het genoegen nog niet om zich passend bij te scholen. (een of twee uitzonderingen daargelaten)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Was dat maar zo simpel, 26 wetten zijn in één wet samengebundeld met alle voorschriften uit die 26 wetten + meer nieuwe regels (dat wist niemand)

Dus het is er echt niet beknopter op geworden het is uitgebreider en de aantoonbaarheid alsook de bewijslast moet door gecertificeerde en competente disciplines worden overlegd.

 

Deze reclame over een wetswijziging, zoals je in je afbeelding aanhaalde, bezorgt haaruitval bij alle professionals inzake bouwen. Grijs worden is nog charmant maar haaruitval is complete Stress.

Maar vergeet niet, de vergunningsverleners weten er ook geen snars van😅

 

die hadden het genoegen nog niet om zich passend bij te scholen. (een of twee uitzonderingen daargelaten)

Kan het niet hartgrondig genoeg eens zijn hiermee. Eerdere versimpeling vd Wm destijds eindigden ook juist in meer procedures en frustraties bij alle partijen. 

 

Zie het eea met leedwezen tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Joop001 😉

Maar we willen de vraag naar en over kernenergie niet frustreren met de werkelijkheid van de vergunning aanvragers en de vergunning verleners.

Dat begrijpen alleen die dat dagelijks doen en regelen van beroepswegen.

Ergo noodwetgeving is een natte wensdroom.

 

Als het allemaal veilig kan en nagenoeg niks kost ben ik ervoor.

Maar het kost meer dan alleen het bouwproject financieren.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Juist Joop001 😉

Maar we willen de vraag naar en over kernenergie niet frustreren met de werkelijkheid van de vergunning aanvragers en de vergunning verleners.

Dat begrijpen alleen die dat dagelijks doen en regelen van beroepswegen.

Ergo noodwetgeving is een natte wensdroom.

 

Als het allemaal veilig kan en nagenoeg niks kost ben ik ervoor.

Maar het kost meer dan alleen het bouwproject financieren.

 

 

Laten we dat idd maar niet doen.

 

De stokpaardridders die de huidige situatie aangrijpen om weer eens hun houten ros te bestijgen zorgen al voor genoeg teleurstelling en ideaalbeeld verstoring. Maar een waarschuwing voor houtrot en -zwam in de gepropagaarde constructie lijkt mij wel gepast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het voor Duitsland bij de kerncentrales ook zo is, maar wat ik algemeen over afgeschakelde centrales in Nederland las een tijdje terug in de Volkskrant (en of het klopt weet ik niet) is dat de firma's aan vergoeding meer verdienen dan wanneer ze de zaak opnieuw aanzetten.

Dus hebben ze geen enkele neiging en zal de lobby het tegenwerken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is er in Duitsland de discussie dat atoomstroom goedkoop is. Dat geloof ik niet. Maar reken dan eens uit wat het kost als de stroom uitvalt of dat je afhankelijk bent geworden van een paar apenlanden. Natuurlijk zijn er risico's maar zolang je niks beters hebt zou ik niet te lang wachten met het bouwen van een paar centrales.

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Frankrijk betaal ik nog steeds 12,4 Cent/kWh in het dure tarief.

Ruim 80 % van die energie is opgewekt in kerncentrales.

 

Er staan ook windmolens in Frankrijk, maar die draaien slechts een deel van de dag wegens gebrek aan wind.

 

En wat windmolen parken betreft.

Vissers zijn o.a. verbolgen over het uitblijven van Nederlandse steun voor torenhoge brandstofprijzen, het volbouwen van de zee met windparken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Mocht je die info gezien en begrepen hebben weet je dat de laatste nieuwe 10 jaar bouwtijd heeft gekost en is nog steeds niet aan het net.

in 10 jaar zet je wel een paar windmolens weg

Dus nu beginnen met bouwen, dan hebben we eind 2032 al een paar kerncentrales in gebruik.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...