Ga naar inhoud


Halve obdertitels BBC Entertainment


robtopf

Aanbevolen berichten

Ik heb al een hele tijd niet naar deze zender gekeken vanwege de slechte ondertitels.

Is hier nog gen oplossing voor gevonden ??  Ben benieuwd 1

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welke halve ondertitels?

 

bbc entertainment.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Mijn verontschuldigingen aan  "gerrithoogeveen" en Moderator  "ceesv" voor het niet reageren op mogelijke hulp voor mijn gestelde vraag.

Ik ben al bijna 20 jaar een tevreden satellietkijker en dit is mij in al die jaren niet eerder overkomen. Ik kan ook niet uitleggen waarom het bijna een jaar heeft geduurd , waar in ik  BBC entertainment heb gemeden en nu wederom met dezelfde vraag naar voren kom.

War het om gaat is natuurlijk waarom ik nu nog weer tegen halve ondertitels sta te kijken.

Hopelijk worden mijn excuses aanvaard  en wilt u mij helpen mijn ondertiteling van BBC entertainment naar een leesbaar niveau te brengen.  Op mijn leeftijd    (81 jaar)  heb ik al een beetje problemen met normale ondertiteling .

 

Bij voorbaat dank .......Rob de Mare.........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, robtopf zei:

Mijn verontschuldigingen aan  "gerrithoogeveen" en Moderator  "ceesv" voor het niet reageren op mogelijke hulp voor mijn gestelde vraag.

Ik ben al bijna 20 jaar een tevreden satellietkijker en dit is mij in al die jaren niet eerder overkomen. Ik kan ook niet uitleggen waarom het bijna een jaar heeft geduurd , waar in ik  BBC entertainment heb gemeden en nu wederom met dezelfde vraag naar voren kom.

War het om gaat is natuurlijk waarom ik nu nog weer tegen halve ondertitels sta te kijken.

Hopelijk worden mijn excuses aanvaard  en wilt u mij helpen mijn ondertiteling van BBC entertainment naar een leesbaar niveau te brengen.  Op mijn leeftijd    (81 jaar)  heb ik al een beetje problemen met normale ondertiteling .

 

Bij voorbaat dank .......Rob de Mare.........

Welke ontvanger gebruikt u? Merk? Of kijkt u via uw tv toestel?
Heeft het ooit wél goed gewerkt? 
Hebt U een ander toestel waarmee u kan testen? 

Ik heb zelf ook al een ontvangers gehad die in het verleden slechts halve ondertitels op het scherm lieten komen bij verscheidene zenders. (enkel de bovenste lijn weergeven wanneer er twee of meerdere lijnen dienen te verschijnen) In mijn geval was het een probleem met de firmware van het toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het op mijn ontvangers nooit gehad. Kan er dus niets zinnigs over zeggen zij het dat het waarschijnlijk niet aan de uitzendkant zit.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal een instelling zijn op je tv of je ontvanger.

Hier werkt het goed.

Zonder informatie hoe je installatie eruit ziet blijft het gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, robtopf zei:

War het om gaat is natuurlijk waarom ik nu nog weer tegen halve ondertitels sta te kijken.

 

Misschien is het eerst handig om uit te leggen wat je bedoeld met halve ondertitels, kun je een foto maken en die hier plaatsen?  

 

Kijk dan kunnen we advies geven, anders blijft het gokken vrees ik. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Codx zei:

 

Misschien is het eerst handig om uit te leggen wat je bedoeld met halve ondertitels, kun je een foto maken en die hier plaatsen?  

 

Kijk dan kunnen we advies geven, anders blijft het gokken vrees ik. 

Hij bedoelt waarschijnlijk dat een gedeelte van de ondertitels aan de zijkanten van zijn scherm niet zichtbaar zijn.  Dit kan duiden op verkeerde beeldinstelling van zijn tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, astro iris zei:

Hij bedoelt waarschijnlijk dat een gedeelte van de ondertitels aan de zijkanten van zijn scherm niet zichtbaar zijn.  Dit kan duiden op verkeerde beeldinstelling van zijn tv.

 

Tja de bedoeling is juist dat we het zeker moeten weten en het dus van hem zelf moeten horen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-S2 subtitels (dus geen teletekst) op een Technisat 4K ontvanger kan ik niets over zeggen hoe die aan te passen op dat toestel en dat zal @robtopf ook wel niet hebben gedaan.

Maar de aspectratio of ook wel beeldverhouding genaamd kan onjuist zijn ingesteld op de TV en/of Technisat.

 

1 - De Technisat zal af fabriek default op HD staan en pas als er een 4K TV aan hangt zet je die video instellingen op UHD beeldverhouding.

2 - De TV (afhankelijk van welk merk) kun je meestal ook nog qua aspectratio aanpassen { zie de gebruiksaanwijzing - handleiding}

 

dus daar is iets niet juist

 

Naast het probleem dat BBC entertainment (toen ik die nog in mijn zenderpakket had) ook wel eens een slag van de molenwiek had. Maar @ceesv toont op het moment van de vraagstelling aan dat er niet blijkt mis te zijn.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook o.a. een TechniSat en die heeft geen enkele optie om de Teletext aan te passen. De firmware biedt daar practisch niks.. Ik heb de S5 dus alleen SD en HD geen UHD.. BBC First is geen UHD kanaal en de ondertitels zijn gewoon normaal. Gisteren getest.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...