Ga naar inhoud


Arduino board programmeren moeilijk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

hopelijk juist topic.

heeft er hier iemand ervaring met het programmeren van arduino?

indien ja, is dit moeilijk? Ik heb nagenoeg geen ervaring in programmeren.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder programmeer ervaring beginnen aan een Arduino is geen aanrader. Beter om eerst maar eens te leren programmeren zonder Arduino. Begin met de taal "C". Als je programmeren onder de knie hebt, is beginnen aan een Arduino of ESP32 vrij simpel.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator
Op 15-4-2023 om 20:44, fbouwman zei:

Zonder programmeer ervaring beginnen aan een Arduino is geen aanrader. Beter om eerst maar eens te leren programmeren zonder Arduino. Begin met de taal "C". Als je programmeren onder de knie hebt, is beginnen aan een Arduino of ESP32 vrij simpel.

 Ben ik het niet helemaal mee eens.

 

Als je niet gelijk voor een project gaat met lastige onderdelen is het best goed te doen. En er is heel erg veel te vinden op het web.

Gewoon doen en vooral veel googlen.

 

Programeren in c is voor mijn gevoel veel moeilijker

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb leren programmeren in Z80, 80x86 en 68000. Was toen nog jong, enthousiast en creatief. Het meeste wat je nodig hebt is logisch denken en analytisch denken. Met Assembler ook de mnemonics en hun werking kennen.

 

Met talen als C, Python is dit niet veel anders. Je moet de instructies kennen en kunnen toepassen… Dat is goed te leren, maar vergt tijd en oefening.. Hoe ouder je wordt hoe lastiger dit wordt (bij mij althans). Het geheugen is bij mij nu de bottleneck.

 

Gekke is dat ik recent mijn 38 jaar oude!! Memotech heb gerestaureerd en kon daar zo mee weg programmeren… Sommige adressen wist ik nog uit het hoofd…. Bizar….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-6-2023 om 23:59, Matchless zei:

Programeren in c is voor mijn gevoel veel moeilijker

Maar .......

 

Programmeren van een Arduino is in C.......

Mijn punt was, leer eerst even de basis principes van C, en ga dan proberen een Arduino onder de knie te krijgen.

Je zult toch echt moeten leren om code te begrijpen om zelf iets zinnigs met een Arduino te doen......

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is "programmeren" iets anders dan "code schrijven". Programmeren is meer het bedenken van hoe het doel te bereiken, en het code schrijven is de gedachten omzetten in de code die de compiler / ontwikkel omgeving begrijpt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je eerst voor jezelf (op papier) het probleem gestructureerd moet kunnen oplossen (pseudo code), en dan kan je daarna met de hulp van google (of chatgpt 😉 ) leren dit om te zetten in de code. Als je direct naar de code gaat als beginner, dan raak je snel de weg kwijt. Ga je echter eerst eens goed nadenken over hoe je het probleem gaat aanpakken / oplossen, dan wordt het een stuk eenvoudiger.

 

Dus de originele vraagstelling of het programmeren van een Arduino moeilijk is, is eigenlijk de vraag of programmeren van wat-dan-ook moeilijk is...

Is het schrijven van Arduino C achtige code lastig? Naar mijn mening niet echt als je de basis beginselen van C begrijpt...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon kopen dat ding, leuk boekje er bij met voorbeelden en experimenteren maar. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...