Ga naar inhoud


Arduino board programmeren moeilijk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

hopelijk juist topic.

heeft er hier iemand ervaring met het programmeren van arduino?

indien ja, is dit moeilijk? Ik heb nagenoeg geen ervaring in programmeren.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder programmeer ervaring beginnen aan een Arduino is geen aanrader. Beter om eerst maar eens te leren programmeren zonder Arduino. Begin met de taal "C". Als je programmeren onder de knie hebt, is beginnen aan een Arduino of ESP32 vrij simpel.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator
Op 15-4-2023 om 20:44, fbouwman zei:

Zonder programmeer ervaring beginnen aan een Arduino is geen aanrader. Beter om eerst maar eens te leren programmeren zonder Arduino. Begin met de taal "C". Als je programmeren onder de knie hebt, is beginnen aan een Arduino of ESP32 vrij simpel.

 Ben ik het niet helemaal mee eens.

 

Als je niet gelijk voor een project gaat met lastige onderdelen is het best goed te doen. En er is heel erg veel te vinden op het web.

Gewoon doen en vooral veel googlen.

 

Programeren in c is voor mijn gevoel veel moeilijker

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb leren programmeren in Z80, 80x86 en 68000. Was toen nog jong, enthousiast en creatief. Het meeste wat je nodig hebt is logisch denken en analytisch denken. Met Assembler ook de mnemonics en hun werking kennen.