Ga naar inhoud


HLN artikel; Is satelliet-tv nog van deze tijd?


stevenvc19

Aanbevolen berichten

Ik las zonet artikel via onderstaande link. 
Het artikel is zeer summier en eigenlijk niets waard. Het valt me op dat er zeker geen reclame wordt gemaakt voor sat tv mbt het grote aantal interessante FTA kanalen... We mogen natuurlijk niet vergeten dat HLN een onderdeel van het VTM-huis is en VTM zijn eigen kijkers niet wil versluizen naar andere spelers op de televisiemarkt. Daarom wordt er ook enkel reclame/info gegeven over de andere technologieën waarmee tv gekeken kan worden. Niet toevallig allemaal technologieën waar VTM ook mee te bekijken valt. 

https://www.hln.be/tech/is-satelliet-tv-nog-van-deze-tijd-waarom-zou-je-wel-niet-voor-deze-technologie-kiezen~ad58123b/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat kan je meer verwachten in een krant van een graaiende dictatuur partij die enkel uit is op geld uitgeven en de belgen pluimen.Alles moet geld kosten in belgie en over gratis dingen moet gezwegen worden.De media is allang verkocht en schrijft wat ze wil zonder echt de waarheid te zeggen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet TV is zeker van deze tijd, Satelliet TV is wereldwijd gezien more booming then ever.  Echter zie je dat de situatie in NL en BE achteruit gaat maar dat ligt vooraal aan de aanbieder die nog nooit z'n zaakjes echt op orde had en niet wil investeren.

 

Verder zie je verschuivingen naar IPTV op plaatsen waar snel  internet beschikbaar is,  maar dat vind ik een slechte ontwikkeling want je maakt alle communicatie afhankelijk van 1 medium. Als er iets gebeurd met dat medium kun je letterlijk helemaal niks meer en is het game-over.  Bovendien is IPTV niet echt geschikt voor een groot aantal kijkers en heeft het nog andere nadelen.

 

Maar ik snap wel dat mensen voor kijken via kabel of glasvezel kiezen gezien de vaak betere beeldkwaliteit en het meer op hun taal toegespitste aanbod, maar nogmaals dat ligt aan de aanbieder, niet aan de techniek.

 

 

aangepast door Codx
  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, Codx zei:

Verder zie je verschuivingen naar IPTV op plaatsen waar snel  internet beschikbaar is,  maar dat vind ik een slechte ontwikkeling want je maakt alle communicatie afhankelijk van 1 medium.

Of je neemt naast satelliet er iptv bij.

Ik blijf fta satelliet bekijken, maar Canaldigitaal heeft bij mij zijn tijd gehad wanneer de beperkingen ingaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, stevenvc19 zei:

Ik las zonet artikel via onderstaande link. 
Het artikel is zeer summier en eigenlijk niets waard. Het valt me op dat er zeker geen reclame wordt gemaakt voor sat tv mbt het grote aantal interessante FTA kanalen... We mogen natuurlijk niet vergeten dat HLN een onderdeel van het VTM-huis is en VTM zijn eigen kijkers niet wil versluizen naar andere spelers op de televisiemarkt. Daarom wordt er ook enkel reclame/info gegeven over de andere technologieën waarmee tv gekeken kan worden. Niet toevallig allemaal technologieën waar VTM ook mee te bekijken valt. 

https://www.hln.be/tech/is-satelliet-tv-nog-van-deze-tijd-waarom-zou-je-wel-niet-voor-deze-technologie-kiezen~ad58123b/

 

Ik ben aan het lezen gegaan en bij de volgende passage bleef ik even steken:

"Via een schotelantenne kan je signalen van over heel de wereld ontvangen"

De schrijver heeft er dus duidelijk geen verstand van.

 

"Satelliettelevisie komt ook met minder flexibiliteit door de vaste positie van de schotelantenne. Dat maakt het moeilijk om je televisie van plaats te veranderen in je woning, zonder ook de antenne van plaats te moeten veranderen en die opnieuw uit te lijnen."

Proest..... Dus omdat mijn schotelantenne vast staat kan ik de tv binnen niet verplaatsen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kennen niet de verschillende oplossingen die van de ontvanger per UTP of draadloos naar een andere kamer gaat. Vroeger deed ik dat ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel heel makkelijk om te schrijven dat dit artikel afkomstig is van een krant van een bepaald mediabedrijf is, en dat daarom minder positief over satelliet-tv wordt gedaan. Als eerste hebben al die ongecodeerde zenders geen enkele commerciële concurrentiedruk voor de VTM-zenders. Deze richten zich op een andere reclamemarkt. DPG gaat echt niet tegen een journalist opdragen om satelliet-tv eens goed de grond in te boren. Het artikel is ook niet volledig van HLN maar in combinatie met een telecomvergelijkingsite. 
 

Ik vind het persoonlijk ook makkelijk om te zeggen dat satelliet-tv in Nederland en België niet meer interessant is door de provider en het aanbod. Beide landen zijn gewoon te klein voor een kwalitatief en kwantitatief goed aanbod. Zeker ook omdat de kabeldichtheid hoog is. In de huidige tijd zijn er te veel goede en vaak ook betere altertieven die het voor satelliet-tv alleen maar moeilijker maken. En eigenlijk moet in alle eerlijkheid zeggen dat ‘wij’ blij moeten zijn dat Canal Digitaal en TV Vlaanderen de stekker er nog niet uit hebben getrokken.

 

En waarom er niet over FTA wordt gerept? Het artikel is gemaakt in samenwerking met een abonnementverkoper. En die kan aan FTA niets verdienen. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk was dit reclame voor een of andere vergelijkingssite die door dezelfde krant wordt gepromoot.

 

Als je daar een vergelijking gaat maken is de kans groot dat TVV zelfs nog niet in de lijst voortkomt.

 

De ene keer is het voor tv aanbieders,

dan voor telecom

en nu ook weer voor data abonnementen

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mojo zei:

"Satelliettelevisie komt ook met minder flexibiliteit door de vaste positie van de schotelantenne. Dat maakt het moeilijk om je televisie van plaats te veranderen in je woning, zonder ook de antenne van plaats te moeten veranderen en die opnieuw uit te lijnen."

Proest..... Dus omdat mijn schotelantenne vast staat kan ik de tv binnen niet verplaatsen.


Dus als ik via kabel of IPTV kijk kan ik overal mijn TV plaatsen? Daar is geen aansluiting en bekabeling voor nodig?
Oh wacht, men gebruikt zeker WiFi. Dat is helemaal vragen om ellende. Zeker als je er geen verstand van hebt.
Dan krijg je van die uitspraken als "mijn provider heeft slechte WiFi". 🤦‍♂️
 

1 uur terug, jeevanhoof zei:

 

Als je daar een vergelijking gaat maken is de kans groot dat TVV zelfs nog niet in de lijst voortkomt.

 


Inderdaad, zelfs Antenne TV niet.
https://www.mijntelco.be/providers

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede wifi is de geldkraan van de providers want die boostertjes brengen veel centen op :) .Tegenwoordig kan je die enkel huren en voor meerdere tv's heb je meestal meerdere decoders nodig = kassa kassa in de maandelijkse faktuur bv PXS = 8 euro /decoder

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelregel bij elke netwerkbeheerder:
Alles bedraad aansluiten, tenzij dit niet anders kan.

 

En als je investeert in goede WiFi apparatuur heb je geen boosters nodig.
Al kan de kwaliteit bij de providers wellicht ook beter geworden zijn, geen idee, ik gebruik al jaren Unifi naar alle tevredenheid. Met slechts één accespoint overal WiFi in een eengezinswoning.
Bovendien staat het modem in bridge waardoor ik de WiFi van het modem al niet kan gebruiken.

 

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan woon je vermoedelijk in nederland :) want als insider weet ik wel meer in belgie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En of het van deze tijd is - sterker nog - je zou satelliet televisie opnieuw moeten waarderen voor wat het is!

Met satelliet televisie kun je nog volledig anoniem kijken: niemand weet dat je naar een bepaalde zender aan het kijken bent - zelfs de broadcaster niet, je geeft niets prijs aan derden - zelfs niet iets zoals 'IP adres'.

 

Het recht op vrije nieuwsgaring? Dat je als eindgebruiker/kijker nog altijd zelf kunt beslissen om wél of niet naar een bepaalde zender te kijken binnen het ontvangstgebied, er zit geen derde partij tussen waar je afhankelijk van bent. Je hoeft ook aan niemand van te voren te vragen of je alsjeblieft (weer) naar zender xyz mag kijken.

 

We hebben gelukkig nog niet massaal te maken met infrastructuur falen - maar b.v. bij overstroming, stroomuitval (in de wijk) - gaat je internet of kabeltv niet meer werken. Met satelliet-tv ontvangst heb je het nog zelf in de hand - zolang je maar je eigen prik regelt en je eigen zaakje op het droge hebt.

 

Fred

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...