moonchild Geplaatst: dinsdag om 20:38 Geplaatst: dinsdag om 20:38 (aangepast) 39 minuten geleden, Mojo zei: Dat zal best. Maar wat is normaal? Ab Normaal is dit dinsdag om 20:40 aangepast door moonchild Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
gerrit B Geplaatst: dinsdag om 21:27 Geplaatst: dinsdag om 21:27 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
astro iris Geplaatst: dinsdag om 22:14 Geplaatst: dinsdag om 22:14 Hitteplan of niet, maar 33° hier vandaag met mijn minder goede gezondheid is toch een beetje teveel. 1
gerrit B Geplaatst: dinsdag om 22:37 Geplaatst: dinsdag om 22:37 Het was vandaag buiten hier ook ruim 35 graden. Maar dan ga ik de hitte niet opzoeken, dus afgelopen nacht al zoveel mogelijk de ramen en deuren open gehad om zoveel mogelijk koele lucht binnen te krijgen en vanmorgen rond 9.00 uur alles dicht gedaan, zonneschermen uitgeklapt, rolluik dicht, ventilator aan en het is er nu binnen 26 graden. Net alles weer open gegooid maar nu ventilatoren aangezet om zo veel mogelijk koele lucht van buiten naar binnen te blazen en dan morgen hetzelfde verhaal, zodra het buiten warmer is dan binnen dan gaat alles weer dicht en het dan uit zien te zingen tot morgenavond tot het door de regen wat af gaat koelen. Maar dat is wel een nadeel van alle isolatie, is het binnen eenmaal warm dan duurt het lang voordat het weer koel is. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: woensdag om 07:37 Geplaatst: woensdag om 07:37 15 uren geleden, Pionewbie zei: Ik wandel (bijna) iedere dag ruim 6 km. Met deze temperaturen neem ik wel gekoeld drinken in thermosfles mee. Vandaag kon ik niet, maar morgen ga ik weer. Het was gisteren bij mij tijdens de wandeling steeds de schaduw opzoeken. Dan ga je je opeens realiseren dat er nog genoeg open plekken zijn waar best een boom had kunnen staan. We gaan ze de komende jaren nog hard nodig hebben! Er was veel kritiek en gehoon op de Gemeente Groningen toen er vorig jaar bomen werden geplant op de Grote Markt en er fonteinen werden geplaatst. Gisteren werd er uitgerekend op die plekken even een rustpauze gehouden. (Overigens: op oude foto's van de Stad Groningen van pakweg 100 jaar terug valt mij steeds weer op dat veel meer (en mooie) bomen in de toen veel kleinere Stad stonden dan nu.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: woensdag om 07:45 Geplaatst: woensdag om 07:45 10 uren geleden, gerrit B zei: In 1980 was 32 graden een unicum. Nu is het schering en inslag. En erger. https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen-gisteren/ Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: woensdag om 08:19 Geplaatst: woensdag om 08:19 Ik zou zeggen "zoek de verschillen" zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 08:23 Auteur Moderator Geplaatst: woensdag om 08:23 De term "extreem" is gedevalueerd. Vroeger was na een zomerdag een onweersbui het logische bevolg, tegenwoordig is het extreem. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gerard 76 Geplaatst: woensdag om 08:24 Geplaatst: woensdag om 08:24 3 minuten geleden, gerrit B zei: Ik zou zeggen "zoek de verschillen" Precies dit dus Het is pure angst aanjagen. 10 uren geleden, astro iris zei: Hitteplan of niet, maar 33° hier vandaag met mijn minder goede gezondheid is toch een beetje teveel. Daar heb je 100% gelijk in, maar 33 graden met jouw gezondheid zou in 1982 niets anders zijn.
Eduard07 Geplaatst: woensdag om 08:52 Geplaatst: woensdag om 08:52 15 minuten geleden, ceesv zei: De term "extreem" is gedevalueerd. Vroeger was na een zomerdag een onweersbui het logische bevolg, tegenwoordig is het extreem. "Vroeger" was 30 graden op een zomerse julidag "extreem". Gisteren was het bijna 32 graden op de Waddeneilanden (!) en 37,5 graden (!) in Maastricht. 30 graden is tegenwoordig "normaal". Er waren hitterecords. Europawijd. En wat die onweersbuien betreft: https://nos.nl/artikel/2569483-limburg-getroffen-door-noodweer-hagelstenen-van-2-centimeter Inderdaad een "logisch gevolg" , maar wel "extreem". Statistieken liegen niet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: woensdag om 09:23 Geplaatst: woensdag om 09:23 Juni 2025 was de warmste juni ooit in Spanje met 388 hittedoden waarvan 376 ouderen van 65 jaar of ouder. Dat blijkt uit gegevens van het Spaanse sterfteobservatiesysteem MoMo.
OFDM Geplaatst: woensdag om 09:23 Geplaatst: woensdag om 09:23 51 minuten geleden, Eduard07 zei: In 1980 was 32 graden een unicum. Nu is het schering en inslag. En erger. https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen-gisteren/ Dat kan zijn en dan moet ik er een boel statistische gegevens bij pakken. Wat veel unieker was: Temperatuur boven de 40 graden. Dat weet ik nog goed en ik had mijn shirt onder de kraan natgemaakt een aangetrokken om dan een half uur te gaan fietsen naar huis. Binnen 15 minuten was het kurkdroog dus onderweg uit een flesje weer natgemaakt. Uiteraard is een piek overschrijding geen indicator voor klimaat maar het maakt wel indruk. Zeker als het vaker voorkomt, dan wordt het wel een indicator voor een trend. Maar ontkenning van klimaatverandering is niet bij te sturen met wetenschappelijk onderbouwde meetgegevens. Ook krimpende/ verdwijnende gletsjers maken geen indruk.Terwijl er fantastische meetapparatuur/ satellieten zijn die het o.a. het CO2 gehalte en ook de globale temperatuur meten. Op een techniek forum kent iedereen de term meten is weten denk ik dan. Ik heb overigens in 1998 een hittegolf op Kreta meegemaakt, die bereikte 43 graden in de schaduw. Een stift op de achterbank was kromgebogen van de hitte. Wat me wel opviel was dat zelfs de grieken die temperatuur erg hoog vonden. Maar ook dat het denken op standby ging totdat je in het zwembad met lauw water sprong. Eruit ging het direct weer op standby. Wij maken ruim boven de 40 graden mogelijk niet meer mee maar die CO2 verhoging laat zich niet terugstoppen in de fles dus de volgende generaties gaan er mee moeten dealen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: woensdag om 09:28 Geplaatst: woensdag om 09:28 Ik ging als kind met mijn ouders mee kamperen in een tent naar Italië en daar was het ook dik in de 30°C. We vonden dat prima en reden dat stuk in een Volkswagen kever met zonder airconditioning. Raampje open en we vonden het prima. Hoofdzaak warmer dan het kille kikkerland. Hoe warmer hoe beter! Daarom snap ik die overtrokken hitte paranoïde eigenlijk niet. Stay delulu !
OFDM Geplaatst: woensdag om 09:54 Geplaatst: woensdag om 09:54 19 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Ik ging als kind met mijn ouders mee kamperen in een tent naar Italië en daar was het ook dik in de 30°C. We vonden dat prima en reden dat stuk in een Volkswagen kever met zonder airconditioning. Raampje open en we vonden het prima. Hoofdzaak warmer dan het kille kikkerland. Hoe warmer hoe beter! Daarom snap ik die overtrokken hitte paranoïde eigenlijk niet. Natuurlijk vond ik als kind 30 graden ook normaal en prima mee te dealen. Maar je hoort hier de meeste mensen zeggen dat ze het liefst zo'n 25 graden hebben. De vochtigheid maakt het in ons land 30 graden vaak véél onaangenamer dan 30 graden in een droog klimaat. Als het gras hier geel is voelt 30 graden ook heerlijk hoor, geen merkbaar gezweet. Hitte paranoïde? Ik niet en als er meer mensen eerder door overlijden is dat winst voor de aarde.
astro iris Geplaatst: woensdag om 11:33 Geplaatst: woensdag om 11:33 1 uur terug, OFDM zei: Hitte paranoïde? Ik niet en als er meer mensen eerder door overlijden is dat winst voor de aarde. Hopelijk voor jou behoor je niet tot die groep. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen