Ga naar inhoud


Hoe CCCam installeren in openpli


Jürgen

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik één van mijn Rebox'en vervangen door een VU+ DUO.

Ik had de illusie dat ik het installeren wel zonder hulp moest kunnen redden maar ik zit nu toch wel vast.

Mijn keuze was gevallen op OpenPli en in 1e instantie ging het ook wel zeer voorspoedig.

Nadat ik de laatste versie OpenPli via USB had geïnstalleerd kreeg ik ook vrij snel beeld op de CD SD / HD kanalen met mijn SECA3 kaart.

Omdat ik echter problemen ondervond met het toewijzen van de opnamelocatie aan mijn NAS (gebruik geen interne harddisk) en ik even de draad kwijt was ben ik naar de fabrieksinstellingen teruggegaan.

 

Vanaf dat moment wil het niet meer lukken om CCCAM geïnstalleerd te krijgen.

Ook heb ik de OpenPli image opnieuw via de USB stick geïnstalleerd maar daarmee veranderd niets.

Ik kan me nog herinneren dat ik bij de 1e installatie een CCCAM 2.21 Plugin tegenkwam die ik downloadde en nadat ik deze had aangezet functioneerde alles prima.

Nu kan ik met geen mogelijkheid meer vinden waar ik deze Plugin moet oppakken of vandaan gehaald heb.

 

Kan mij iemand op weg helpen?

aangepast door wiz
titel aangepast

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een aanvullende vraag.

Ik wil CCCAM in de VU+ DUO als server configureren en mijn Rebox RE-8000 als client (ook CCCAM).

Kan ik CCCAM in de VU op een eenvoudige wijze configureren, dus b.v. via een Menu-item of moet ik ergens configuratieregels wijzigen.

In mijn vorige Rebox RE-9000 kon ik d.m.v. een Menu-regel e.e.a. instellen.

Ik gebruik nu CCCAM 2.2.1.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvullende vraag.

Ik wil CCCAM in de VU+ DUO als server configureren en mijn Rebox RE-8000 als client (ook CCCAM).

Kan ik CCCAM in de VU op een eenvoudige wijze configureren, dus b.v. via een Menu-item of moet ik ergens configuratieregels wijzigen.

In mijn vorige Rebox RE-9000 kon ik d.m.v. een Menu-regel e.e.a. instellen.

Ik gebruik nu CCCAM 2.2.1.

 

Ik ken geen menu-item.

 

CCCam configuratie wijzigen doe je via het aanpassen van de file CCcam.cfg

 

Ofwel (als je vertrouwd bent met de vi-editor):

Je opent via de terminal functie op je pc een telnetsessie naar het IP adres van de Vu+Duo

Je logt in met als username 'root' (geen password nodig)

Je gaat naar het directory /etc

via het commando vi CCam.cfg kan je de file aanpassen (heel veel aanpassingsmogelijkheden maar via het #-teken voorzien van de nodige commentaar).

 

Ofwel zet je de file /etc/CCam.cfg via ftp over naar je PC en editeert de file met uw PC-editor waarna je de file weer via ftp terugzet.

 

Succes,

Roman

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roman,

 

Tot nu toe alvast bedankt.

Het gebruik van de VI Editor is bij mij alweer meer dan 15 jaar geleden dus dit laat ik eerst nog even achterwegen.

Ik heb de CCCam.cfg van de VU nu op mijn laptop gezet en daar met EditPad Lite geopend.

Nu zie ik daarin een aantal kreten waar ik niets van begrijp maar daar zal ik niet de enige in zijn.

Dientengevolge weet ik dan ook niet wat ik nu precies waar moet invullen.

 

Kan iemand mij een link naar een invulhandleiding geven waarin de meest elementaire paramaters worden toegelicht of even proforma aangeven wat ik waar moet invullen.

Dit zelfde moet ik dan natuurlijk ook op mijn Rebox RE-8000 uitvoeren maar dan als client.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de inhoud van het bijgesloten bestand zo lees dan schijnt het wel erg simpel te zijn.

Heb ik het goed gelezen dat als in de CCCam.cfg van de server alleen de volgende regel hoeft te staan en verder niets, dus de rest van de CCCam.cfg is leeg?

 

F: root dreambox 1 1 1 { 0:0:1 }

 

en in de CCCam.cfg van de client alleen de volgende regel hoef te staan en ook hier is de rest van de file dan leeg?

 

C: 'IP nummer van de server' 12000 root dreambox yes

 

Is het hier gebruikte woord 'dreambox' een willekeurige waarde die ik kan overnemen of moet ik deze waarde vervangen door een andere waarde?

Zo ja, welke waarde moet dat dan zijn?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wil nicht echt lukken maar dat gebeurt bij mij wel vaker.

Even uitleggen wat ik heb gedaan.

Ik heb de regel F: root dreambox 1 1 1 { 0:0:1 } op de juiste plaats in de CCCam.cfg toegevoegd en in de VU+ DUO, dus de bedoelde server, via FTP teruggeplaatst.

Daar voor alle zekerheid ook nog de rechten op 755 gezet en de VU+ DUO opnieuw opgestart.

Nu wilde ik eigenlijk eerst controleren of de VU+ DUO iets met de CCCam.cfg doet.

Hiervoor heb ik de applicatie Glass System Utilty op de VU+ DUO geïnstalleerd met het idee dat ik daarin kan zien of de server actief is.

Misschien zit ik hier helemaal fout mee maar ik moest toch iets.

Als ik de Glass System Utilty opstart en ik klik op het het groene bolletje CCCam Information dan zie ik het onderstaande plaatje.

Mijn vraag is, kan ik hieruit iets opmaken of de CCCam.cfg goed is geconfigureerd en zo niet, hoe kan ik het beste controleren of de server draait.

Ik wil dit eerst in orde hebben voordat ik aan de client begin maar misschien zit ik ook helemaal mis.

post-37183-0-81500000-1323001134_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de inhoud van het bijgesloten bestand zo lees dan schijnt het wel erg simpel te zijn.

Heb ik het goed gelezen dat als in de CCCam.cfg van de server alleen de volgende regel hoeft te staan en verder niets, dus de rest van de CCCam.cfg is leeg?

 

F: root dreambox 1 1 1 { 0:0:1 }

 

en in de CCCam.cfg van de client alleen de volgende regel hoef te staan en ook hier is de rest van de file dan leeg?

 

C: 'IP nummer van de server' 12000 root dreambox yes

 

Is het hier gebruikte woord 'dreambox' een willekeurige waarde die ik kan overnemen of moet ik deze waarde vervangen door een andere waarde?

Zo ja, welke waarde moet dat dan zijn?

Je maakt het wel ingewikkeld allemaal. Bij interne sharing volstaan enkel de volgende regels in CCcam.cfg;

Bij/in server-receiver CCcam.cfg een vriend invullen .................................... F: vriend1 vriend1

Bij/in je client-receiver CCcam.cfg een klant invullen .................................. C: 192.168.1.xxx 12000 vriend1 vriend1

 

Meerdere "toeters en bellen" zijn niet nodig !!!!!

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...