Ga naar inhoud


Hoe CCCam installeren in openpli


Jürgen

Aanbevolen berichten

de vraag / bericht titel is dus wel een beetje misleidend

het gaat immer in het algemeen over de configuratie bestanden van CCcam

 

en daar heb ik eerder het gevoel/hunch/vermoeden dat men niet een config op twee regels na leeg maakt

maar de juiste defaults (zonder# ervoor) even bekijkt

overigens NO gebruiken om niet een niet aanwezige keyfile te gebruiken is WEL miskent.

 

oei dacht ik dat begrijpt men misschien niet

 

NO of YES moet in de regels als argument voor gebruikmaken van de emu weldegelijk aangegeven worden

emu is niet server met kaart maar server met keyfiles (die allang niet meer bestaan voor een home share)

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een reactie heeft even op zich laten wachten omdat het probleem in eerste instantie niet ligt bij de VU DUOmijn maar bij de Rebox RE-8000.

Even in het kort.

In de (huiskamer) staat de VU met de kaart en die moet ook door de Rebox (slaapkamer) gebruikt worden.

De VU draait prima op CCCam.

 

Dit ligt anders met de Rebox.

Tot voor kort gebruikte ik 2 Rebox'en waarvan in één de kaart zat en de andere daarvan via een interne share gebruik maakte.

Als Server - client gebruikte ik een zogenaamde octaCAM Plug-in welk nu later blijkt dat deze versie alleen met 2 Rebox'en samenwerkt en niet met een ander merk.

 

Ik ben nu aan het uitzoeken welke Plug-in nu het beste in de Rebox functioneert en pas als dat in orde is ga ik me verder in verdiepen.

Het zou zo maar kunnen dat ik mijn Rebox verkoop en een 2e VU bestel want dat maakt het onderhoud sowieso wat gemakkelijker.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag / bericht titel is dus wel een beetje misleidend

het gaat immer in het algemeen over de configuratie bestanden van CCcam

 

en daar heb ik eerder het gevoel/hunch/vermoeden dat men niet een config op twee regels na leeg maakt

maar de juiste defaults (zonder# ervoor) even bekijkt

overigens NO gebruiken om niet een niet aanwezige keyfile te gebruiken is WEL miskent.

 

oei dacht ik dat begrijpt men misschien niet

 

NO of YES moet in de regels als argument voor gebruikmaken van de emu weldegelijk aangegeven worden

emu is niet server met kaart maar server met keyfiles (die allang niet meer bestaan voor een home share)

 

ciao

Misschien kun je e.e.a. anders uitleggen, ik begrijp er nu geen snars van ?

De laatste zin begrijp ik wel en kan je melden is onjuist. Bij een interne sharing middels CCCam kun je de F en C regel(s) simpel houden en is een Yes of No niet noodzakelijk bij de C regel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zijn betere vooruitzichten als dat zo maar zou kunnen ;)

 

de server looptde client heeft problemen dan zoek niet verder in de VU+

m.a.w. is een rebox kneepje... die kent men daar wellicht beter dan hier onder subforum VU

ciao

Klopt, de VU+Duo "servert" prima. Maar bij een aanwezigheid van een prima interne CCcam-server kunnen toch bijna alle Softcams in de Client-Receiver(s) met hun bijbehorende "C"-regel ! Ik heb uitstekende resultaten met oa; Acamd, Oscam, Vizcam, Mgcamd etc. Ik denk niet dat je moet spreken over een Rebox kneepje maar een juiste CCcam-reader regel in de toegepaste Softcam config. aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ligt anders met de Rebox.

Tot voor kort gebruikte ik 2 Rebox'en waarvan in één de kaart zat en de andere daarvan via een interne share gebruik maakte.

Als Server - client gebruikte ik een zogenaamde octaCAM Plug-in welk nu later blijkt dat deze versie alleen met 2 Rebox'en samenwerkt en niet met een ander merk.

Ik ben nu aan het uitzoeken welke Plug-in nu het beste in de Rebox functioneert en pas als dat in orde is ga ik me verder in verdiepen.

In je Octacam Softcam plugin toch enkel invullen ; cccam2:IP van Server:port:emm/caid/mask:username:pass ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt want zo had ik het bijna ook al ingevuld, zie onderin.

cccam2 gebruik je als lokaal geen cccam draait.

Jouw notatie dus met emm/caid/mask: gebruik je als lokaal wel cccam draait.

 

Maar wat ik ook probeerde, de cccam client start wel kort op om daarna weer down te gaan.

Ik probeer het nog even maar ik denk toch wel dat het een 2e VU wordt.

 

 

# cccam client (via LD_PRE_LOAD wrapper)

#

# NOTE: hostname will be ignore. CCcam must be runnning on the local machine

# 'socket' is the name of the camd socket file. For multiple cards add %d

# into the string. This will be replaced with the number 0-3.

# e.g. /var/emu/chroot%d/tmp/camd.socket

#cccam:192.168.2.134:16001:0/0/0:0

#cccam:hostname:port:emm/caid/mask:socket

#

# (the real) cccam client

#

# NOTE: this is a real client. You don't need to have CCcam running on local

# machine.

 

#cccam2:hostname:port:1/1833/1702:username:pass

cccam2:192.168.2.134:16001:vriend1:vriend1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

#cccam2:hostname:port:1/1833/1702:username:pass

cccam2:192.168.2.134:16001:vriend1:vriend1

 

je mist wat in deze regel.

in de regel met #ccam2 staat ccam2:hostname:port:/1/1833/1702:username:pass, en die staat er niet in jouw regeltje.

 

het lijkt erop dat je na het portnummer een caid moet opgeven, en die ontbreekt bij jou.

 

maak er eens cccam2:192.168.2.134:16001:/1/00006a:vriend1:vriend1 van en kijk eens of die cam dan wel blijft draaien op je rebox?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op, je Vu+Duo als CCcam-server moet naast (bij) de F: vriend1 vriend1 regel ook de volgende regel hebben; SERVER LISTEN PORT : 16001

Zo langzaam aan begrijp ik werkelijk niets meer van.

Voordat ik deze tip kreeg om de regel SERVER LISTEN PORT : 16001 toe te voegen kon ik met de browser d.m.v. http://192.168.2.134:16001/ de CCCam server van de VU zien (zie hieronder).

Nadat ik echter de geadviseerde regel in CCCam.cfg had opgenomen kon ik na een herstart van de VU de server niet meer openen.

Nadat ik de toegevoegde regel weer had verwijderd zag ik de server weer via de browser.

Het is de originele /etc/CCCam.cfg met daarin nu alleen de F-regel toegevoegd en de rest is ongewijzigd.

Zolang ik nu niet zeker weet of dit wel in orde is heeft het nog geen zin om met de client Rebox verder te gaan.

 

Iemand hier een verklaring voor?

 

Welcome to CCcam 2.2.1 server

 

Available shares: 1

 

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

| Host | Type |Caid| System| Providers|Uphops | Nodes |

| | | | | |Maxdown| |

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

|/dev/sci1 |sci | 100|seca |0,6a |0 11 | |

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo langzaam aan begrijp ik werkelijk niets meer van.

Voordat ik deze tip kreeg om de regel SERVER LISTEN PORT : 16001 toe te voegen kon ik met de browser d.m.v. http://192.168.2.134:16001/ de CCCam server van de VU zien (zie hieronder).

Nadat ik echter de geadviseerde regel in CCCam.cfg had opgenomen kon ik na een herstart van de VU de server niet meer openen.

Nadat ik de toegevoegde regel weer had verwijderd zag ik de server weer via de browser.

Het is de originele /etc/CCCam.cfg met daarin nu alleen de F-regel toegevoegd en de rest is ongewijzigd.

Zolang ik nu niet zeker weet of dit wel in orde is heeft het nog geen zin om met de client Rebox verder te gaan.

 

Iemand hier een verklaring voor?

 

Welcome to CCcam 2.2.1 server

 

Available shares: 1

 

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

| Host | Type |Caid| System| Providers|Uphops | Nodes |

| | | | | |Maxdown| |

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

|/dev/sci1 |sci | 100|seca |0,6a |0 11 | |

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

Effe terug naar de basis, CCcam laat standaard zijn webif zien op poort 16001 en het intern sharen moet je aangeven, bijv. poort 12001.

 

Je hebt zelf in de client receiver de share poort op 16001 geplaatst in je getoonde C regel, verander dit naar 12001.

Dus; cccam2:192.168.2.134:12001:/1/00006a:vriend1:vriend1 of zoals je zelf dacht; cccam2:192.168.2.134:12001:vriend1:vriend1 (Ikzelf kan dit niet voorje testen maar denk dat @Wiz gelijk heeft !, gebruik dus de 1e C regel)

 

In je Vu+Duo server plaats je dus de regel; SERVER LISTEN PORT : 12001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik weer een aantal uren van alles heb geprobeerd zonder een beter resultaat houd ik het nu voorlopig voor gezien.

Zolang ik de Rebox nog in mijn bezit heb onderneem ik hieromtrent geen nieuwe pogingen meer.

Iedereen bedankt voor de geboden hulp.

De Rebox is een prima apparaat om normaal TV mee te kijken en op te nemen maar voor dergelijke complexe zaken is de FW niet geschikt, althans niet voor mij.

Zodra ik de Rebox RE-8000 vervangen heb voor een VU+ UNO dan onderneem ik wel een nieuwe poging.

Uiteindelijk heb ik nu een goed functionerende VU+ DUO en op de Rebox kijk ik wel voorlopig met mijn 2e SECA3 (€ 1,=) kaart.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon het toch nog niet laten want het laat me niet met rust.

Nadat ik op mijn Rebox de Xcamclient heb opgestart zie ik op de VU bij CCCam PPanel in CCCam Online Clients bij Connected clients de Username en Host als connected staan dus de client van de Rebox is in beeld.

 

Op de VU bij CCCam Online ActiveClients zie ik echter niets staan.

Mijn vraag is dan ook, hoe krijg ik de Rebox client nu op de VU actief?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon het toch nog niet laten want het laat me niet met rust.

Nadat ik op mijn Rebox de Xcamclient heb opgestart zie ik op de VU bij CCCam PPanel in CCCam Online Clients bij Connected clients de Username en Host als connected staan dus de client van de Rebox is in beeld.

 

Op de VU bij CCCam Online ActiveClients zie ik echter niets staan.

Mijn vraag is dan ook, hoe krijg ik de Rebox client nu op de VU actief?

Ik twijfel nog steeds aan je instelling(en).

Misschien opnieuw proberen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In de Vu+Duo met IP= 192.168.2.134 bij/in CCcam.cfg enkel opnemen;

F: vriend1 vriend1

SERVER LISTEN PORT : 12001

 

In je Rebox config (client) enkel (!!!!);

cccam2:192.168.2.134:12001:vriend1:vriend1 of zoals @wiz eerder omschreef; cccam2:192.168.2.134:12001:/1/00006a:vriend1:vriend1

 

Je CCcam Webif van de Vu+ "draait" standaard al op 16001 en laat keurig zien welke client is aangemeld er wanneer actief.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...