Ga naar inhoud


meer mensen naar oktoberfesten te munchen?


hemertje

Aanbevolen berichten

In Duitsland kost een halve liter Weizenbier € 3,00  Een liter dus € 6,00

En wat kost het tijdens het Okterberfest? Het dubbele.

En dan krijg je Helles...dat is goedkoper dan Weizenbier.

Ik vind dat toch wel duur.

 

OK...in Dubai betaal je al gauw € 8,00 voor 0,5 ltr. bier...

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, Duitsland is normaal juist erg goedkoop met bier. Al betaal je bijv. op de duurdere plaatsen in het centrum van Munchen ook al zo 8 euro voor een mass.

 

Vaak gaan we vantevoren indrinken bij de Augustiner Braustueben, daar is een halve liter 2,75, dat is goed te doen!

 

Op de wiesn hebben ze trouwens geen helles maar Oktoberfestbier. Wat een soort kruising is van helles en echte marzen. Alcoholpercentage rond de 5,8%

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Heb je een banklening opgenomen om het bier te kunnen betalen?  11,50 € voor een Maß. En dan maar bidden dat je ook werkelijk een vol glas krijgt.

En niet zeuren bij dat mens als het glas niet voldoende vol is anders laat ze je de rest van de avond zitten zonder bier.

 

Eén troost voor mij...het bier in Dubai is bijna 2 x zo duur. 😍

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermelde toch geen tijdsduur, lees wat er staat, verzin er geen onwezenlijke zaken bij graag.

 

Verder enkele links die boekdelen spreken.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/07/19/nieuwe_burgemeesterpalmademallorcaiszatteduitsersbeuenplantnieuw-1-3028394/

 

Glups, dat was ook niet van 1 pilsje

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 uur geleden zei Tripleboy:

Wat is het nut van Liters bier in lijf te gooien ?

 

1 uur geleden zei Tripleboy:

verzin er geen onwezenlijke zaken bij graag.

Jij bent begonnen!:lol:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy

Jij moet echt wel een k*'t leven hebben.
Wat een opmerking. Misschien zou jij juist eens moeten gaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, zo zaken gaan verzinnen waar je niets vanaf weet, dat is pas k*t.

 

Verder bepaal ik helemaal zelf waar ik wel of niet naartoe ga, en dat zijn geen bijeenkomsten van zatte lieden.

 

Mijn leven is dik in orde, en dat zonder zuippartijen, houden zo.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt al bijna 210 jaar het traditionele jaarlijkse Oktoberfest gehouden, tegenwoordig bezocht door bijna 5 miljoen bezoekers per jaar.

Te focussen op een paar uitzonderingen die geen "Mass" kunnen houden doet dit volksfeest geen recht.

 

Mag ik ervan uitgaan dat Tripleboy nog nooit dit feest bezocht heeft?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij vergelijkt hier mallorca met het oktoberfest, dan heeft ie er echt geen notie van

en daar op mallorca lopen net zoveel Duitsers, Nederlanders Engelsen en Belgen

dus puur nijd

 

Op de Wasen is het altijd heel gezellig en tegenwoordig stopt de waard met uitschenken als de gast te zat "lijkt".

Gewoon doen, dat is gek genoeg.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ceesv:

Er wordt al bijna 210 jaar het traditionele jaarlijkse Oktoberfest gehouden, tegenwoordig bezocht door bijna 5 miljoen bezoekers per jaar.

Te focussen op een paar uitzonderingen die geen "Mass" kunnen houden doet dit volksfeest geen recht.

 

Mag ik ervan uitgaan dat Tripleboy nog nooit dit feest bezocht heeft?

 

Dan zijn er 7.651.600.748 die het niet bezoeken, en dat recht hebben ten volle, en daar sluit ik me bij aan.

5 minuten geleden zei Tonskidutch:

hij vergelijkt hier mallorca met het oktoberfest, dan heeft ie er echt geen notie van

en daar op mallorca lopen net zoveel Duitsers, Nederlanders Engelsen en Belgen

dus puur nijd

 

Op de Wasen is het altijd heel gezellig en tegenwoordig stopt de waard met uitschenken als de gast te zat "lijkt".

Gewoon doen, dat is gek genoeg.

Duidelijke taal aldaar

 

Burgemeester Antoni Noguera is de nieuwe burgemeester van Palma de Mallorca en hij wil duidelijk paal en perk stellen aan het comazuipen op zijn eiland. Doorgaans richt hij zijn pijlen daarbij op de Britten, maar nu zijn het de Duitsers die Noguera een lesje wil leren.

Eerder vroeg hij zich in een Duitstalige krant op Mallorca al af of de Duitsers wel "een beschaafd volk zijn". Vooral de uitgaansbuurt Ballermann op Mallorca is blijkbaar een magneet voor Duitse toeristen die zich tegoed doen aan comazuipen en emmerzuipen.

Noguera wil het fenomeen aanpakken met een campagne. Hij wil toeristen informeren over de gedragsregels. Voor toeristen die zich schuldig maken aan emmerzuipen op zijn stranden, is de burgemeester dan weer duidelijk: "We willen deze toeristen niet".

 

VRT NEWS

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...