Ga naar inhoud


meer mensen naar oktoberfesten te munchen?


hemertje

Aanbevolen berichten


Als je hoort hoeveel zo een "Maß" bier kost, ben jhe wel gelijk weer nuchter.....  ik zoiu het er niet voor over hebben : Ik hoorde op de tv dat de prijzen tussen e 9.40 en de e 9.85 schommelen :sick:   Hoe gek kan een mens zijn om dat er aan te geven :confused:

 

Hier overigens een overzichtje van de prijsontwikkeling :

 

post-39968-0-92597800-1377953433_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... dat dingen in D goedkoper zijn is met vrijwel alles wel zo... maar dat wil niet zeggen dat ik het toch duur vind... stel je voor dat je bijna 10 euro kwijt bent...  je hebt dat overigens wel heel erg veel bier, inderdaad 1 liter... wat ik zelfs onder de vorm van gewoon water nooit opdrink op een avond.

In NL denk ik er ook geen seconde over om 2.20 euro (!) uit te geven voor een glas bier... never nooit!

Ik zal ook nooit iets te drinken bestellen... als ik dorst heb, en ik heb niets bij me, dan zal ik wel iets in de supermarkt kopen ;) zo doe ik het altijd!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mass bier is 1 liter en die kost dus €9,85.
Dat is overigens de duurste prijs want gemiddeld is het €9,60


In Nederland krijg je een fluitje waar 20cl in zit, dus er gaan 5 Nederlandse glazen bier in één Duitse Pull.


In Nederland kost een fluitje gemiddeld €2,20 en bij evenementen met optredens vergelijkbaar met de oktoberfesten zeker meer. Maar laten we niet lullig doen, 5x €2,20 = €11,-, dat is dus duurder dan bij de oktoberfesten in Munchen.


Wil je goedkoper uit zijn, dan moet je toch in Spanje zijn.

voor 30cl. bier betaal je meestal €1,- 



Bij de chinees

- een groot bord kroepoek

- een flesje bier van 30 cl.

- een grote loempia

- een groot bord babi pangang met nasi
- een flinke coupe ijs

en dat voor het formidabele bedrag van €6,50

en dan krijg je nog wat te drinken van het huis na.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een discussie over de prijs van het bier. Ik vind het wel meevallen. De literprijs is omgerekend hetzelfde als in Nederland, je krijgt er dan wel speciaal Oktoberfestbier (Maerzenbier) voor, 6% in sterkte. Plus daarbij is de toegang gratis. In Nederland zou je zeker een kaartje moeten kopen. Ook voor het mooie uitzicht in de decolletes van de dames in dirndl hoef je niet bij te betalen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... dat dingen in D goedkoper zijn is met vrijwel alles wel zo... maar dat wil niet zeggen dat ik het toch duur vind... stel je voor dat je bijna 10 euro kwijt bent...  je hebt dat overigens wel heel erg veel bier, inderdaad 1 liter... wat ik zelfs onder de vorm van gewoon water nooit opdrink op een avond.

In NL denk ik er ook geen seconde over om 2.20 euro (!) uit te geven voor een glas bier... never nooit!

Ik zal ook nooit iets te drinken bestellen... als ik dorst heb, en ik heb niets bij me, dan zal ik wel iets in de supermarkt kopen ;) zo doe ik het altijd!

Jeetje Sverige...leef jij eigenlijk wel? Je vind alles te duur,Betaal TV is te duur..alles is te duur. Gaat ijverig alles in het buitenland halen want daar is het goedkoper. Ik zou zo niet kunnen leven. Ik ga vanavond lekker een biertje drinken voor AED 30,00. Dat is een halve liter voor € 6,00. En het kan me geen lor schelen want ik vind het lekker. Als ik op een gegeven moment in het graf lig..dan staat hopelijk op mijn grafsteen dat ik van het leven genoten heb. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

12 tegen 4 Maß, hangt er dus vanaf hoeveel dorst je hebt. :lol:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...