Ga naar inhoud


Enhanced movie player probleem in VTI4.1


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Nu ik even mag/kan experimenteren met een TVV kaart, neem ik natuurlijk ook op via mijn VU+.

 

Gisteren op VTM HD een programma opgenomen (de enige opname). Toen stak er een oud zeer van de tijd dat ik nog openPLI gebruikte de kop op...

Bij het weergeven van de opname alles prima tot de laatste 10 minuten van de opname. Het geluid begint te stotteren, beeld in blokjes te trekken. Net of je schotel staat niet goed uitgericht.

Echter is het wel degelijk de mediaplayer, want na de weergave te stoppen, de mediaplayer af te sluiten en terug te openen, konden wij de opname vanaf het "slechte" punt probleemloos in de beste beeld-en geluidskwaliteit terug zien.

 

Alle software is up to date. Ik gebruik de laatste versie van Enhanced movie (of media, wil het kwijt zijn) player binnen VTI4.1. Net hetzelfde had ik vroeger ook eens voor toen openPLI op die box stond. Er waren toen heel wat discussies op diverse fora dat mediaplayer en openPLI nogal eens problemen gaven. Met VTI nooit meer gehad tot nu.

 

Wat kan ik hieraan doen?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of het aan de mediaplayer of EMC ligt weet ik niet. Het is begonnen met versie 4.0 en nu ook in 4.1.

Ook ik zou graag weten waar de fout zit. Zou iets met de drivers moeten zijn?.

Van pure ellende, ben ik terug naar versie 3.2, maar zou wel terug willen naar 4.1.

Hopelijk is dit euvel verholpen in een volgende versie.

 

Misschien kijken de VTi-makers hier mee en kunnen ons uitleggen wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me uitdagend om het op hun eigen forum eens te posten. Ga eens proberen ;)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit: op het Vu+ support forum (vti) loopt hier ook een draadje over. Het zou een gekend probleem zijn, ook in Blackhole. Ik ga het op het vti forum ook eens volgen, benieuwd of er daar iets uitkomt...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kijken de VTi-makers hier mee en kunnen ons uitleggen wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden.

uhm neen die kijken hier niet mee, de meesten van dat team die er van af weten kunnen geen Nederlands.

 

Wat wel gezegd kan worden is dat het VTI team een vermoeden heeft na overleg met de Producent en z'n ontwikkelaars, dat er voor bepaalde Harddisc's in combinatie met de VU+ een Driver probleem ontdekt is in combinatie met de nieuwe kernel.

 

daar de drivers proprietair zijn geld dat voor alle images (van origineel tot en met de alternatieven) die die drivers gebruiken in combinatie met de nieuwe kernel.

er komt snel een update, zoals ik begreep van de drivers.

die NU betroffen is in combinatie met de harddisk kan beter even een stap terug qua image versie, naar die versie waar geen problemen waren opgetreden.

 

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonskidutch,

 

Blackhole heeft er ook last van, is het bekend of bijv. PLi er ook last van heeft?.

Hopelijk moet er geen nieuwe harddisk in, heb net alles van muziek, video en foto op de 1TB WD schijf gezet.

 

Hopelijk is het snel opgelost, wil graag terug naar versie 4.1, gewoon fantastisch, op het driver/kernel probleem na dan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuurlijk heeft ook pli er last van, alle image gebruikers gebruiken de drivers van de fabrikant. Zit er een probleem in de drivers (zoals Tonskidutch uit heeft gelegd) dan zal dat voor alle images hetzelfde zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heeft ook pli er last van, alle image gebruikers gebruiken de drivers van de fabrikant. Zit er een probleem in de drivers (zoals Tonskidutch uit heeft gelegd) dan zal dat voor alle images hetzelfde zijn.

 

Stomme vraag, maar waarom werkt dan bvb VTI3.2 feilloos?

Ook zoals Tonskidutch zegt, ga terug naar het image waar alles feilloos werkt. Of worden er per nieuwe image ook nieuwe bijpassende drivers van de Satellietbox fabrikant aangevraagd?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ravemaus,

 

Op het laatste zal ik niet antwoorden, maar op het eerste wel.

Alle images moeten er last van hebben, maar zover ik weet gaat het bij sommigen goed, bij anderen dan weer niet en...

zou het met de gebruikte HDD i.s.m. de drivers/Kernel te maken hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stomme vraag, maar waarom werkt dan bvb VTI3.2 feilloos?

Daar zullen dan oudere drivers in zitten denk ik. Wat men vaak doet bij het samenstellen van een nieuw image is kijken naar de laatste stand van zaken qua plugins en drivers, en dan wordt dat als uitgangspunt genomen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je goed gelezen had, zou je het kunnen hebben ontdekt dat ik sprak over een combinatie van hdd' en de drivers met het nieuwe kernel.

 

zoals ook gisteren bleek bij enkelen die intensief zijn aan het testen met hun harddisc lijkt het probleem te kunnen worden gekoppeld aan de snelheid:

* SATA-I signaling speed (1.5Gb/s)

* SATA-II signaling speed (3.0Gb/s)

met een tool van samsung kan men de disc vooraf aan de pc instellen op MAX UDMA - 150

daarna blijkt bij de meesten het probleem definitiv over

naam en toepassing van het tool ES_tool_300g (Samsung ES-Tool Boot CD) zal ik, als de werking nogmaaals bevestigd is t.z.t. aangeven.

 

hetgeen betekend dat de drivers en kernel zullen moeten worden geoptimeerd voor discs die standaard met twee of dynamische snelheden werken.

hetgeen echter ook betekend dat niet iedereen problemen heeft met de drivers.

 

ciao

 

Festplatte an einen Rechner mit SATA2 Port angeschlossen und die Samsung ES-Tool Boot CD reingeschmissen. Nun hab ich den Plattenmodus auf SATA1 umgestellt (150 bzw. 1,5GBit/s) und wieder in die Box eingebaut.

ein

hdparm -I /dev/sda zeigt nun folgendes:

De vaste schijf aan een PC met SATA2 poort aangesloten en het Samsung ES-Tool Boot Cd erin, nu na booten via het tools de Modus van de harde schijf op 150 resp. 1,5 Gbit/s gezet, en dan de vaste schijf weer in de VU+ ingebouwd

 

het commando in telnet

hdparm -I /dev/sda toont nu de volgende echo:

 


/dev/sda:
ATA device, with non-removable media
Model Number: SAMSUNG HD103SI
Serial Number: S1VSJxxxxxxxxx
Firmware Revision: 1AG01118
Standards:
Supported: 7 6 5 4
Likely used: 7
Configuration:
Logical max current
cylinders 16383 16383
heads 16 16
sectors/track 63 63
--
CHS current addressable sectors: 16514064
LBA user addressable sectors: 268435455
LBA48 user addressable sectors: 1953525168
device size with M = 1024*1024: 953869 MBytes
device size with M = 1000*1000: 1000204 MBytes (1000 GB)
Capabilities:
LBA, IORDY(can be disabled)
Queue depth: 32
Standby timer values: spec'd by Standard, no device specific minimum
R/W multiple sector transfer: Max = 16 Current = 0
Advanced power management level: unknown setting (0x0000)
Recommended acoustic management value: 254, current value: 128
DMA: mdma0 mdma1 mdma2 udma0 udma1 udma2 udma3 udma4 udma5 udma6 *udma7
Cycle time: min=120ns recommended=120ns
PIO: pio0 pio1 pio2 pio3 pio4
Cycle time: no flow control=120ns IORDY flow control=120ns
Commands/features:
Enabled Supported:
* SMART feature set
Security Mode feature set
* Power Management feature set
* Write cache
* Look-ahead
* Host Protected Area feature set
* WRITE_BUFFER command
* READ_BUFFER command
* NOP cmd
* DOWNLOAD_MICROCODE
Advanced Power Management feature set
Power-Up In Standby feature set
* SET_FEATURES required to spinup after power up
SET_MAX security extension
* Automatic Acoustic Management feature set
* 48-bit Address feature set
* Device Configuration Overlay feature set
* Mandatory FLUSH_CACHE
* FLUSH_CACHE_EXT
* SMART error logging
* SMART self-test
Media Card Pass-Through
* General Purpose Logging feature set
* 64-bit World wide name
* WRITE_UNCORRECTABLE command
* {READ,WRITE}_DMA_EXT_GPL commands
* Segmented DOWNLOAD_MICROCODE
* SATA-I signaling speed (1.5Gb/s)
* Native Command Queueing (NCQ)
* Host-initiated interface power management
* Phy event counters
* unknown 76[12]
DMA Setup Auto-Activate optimization
Device-initiated interface power management
* Software settings preservation

 

kun je vooraf en achteraf natuurlijk zien (met dat telnet commando) dat die instelling werkt.

aangepast door Tonskidutch

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal weer leuk, maar voor de leek, net als ik, niet te doen.

Als de "fout" uiteindelijk van Vu+ zelf blijkt te komen, moeten zij maar voor een oplossing zorgen.

Doen zij dit niet, dan haken velen af bij de aankoop van een nieuwe ontvanger en gaan over naar dat andere grote (dure) merk.

 

Ik heb er geen verstand van, maar waarom moet er altijd gesleuteld worden aan Driver/kernel?.

Zover ik het begrijp, doet Vu+ dit zelf, maar waarom, iedereen zet er toch een ander image op dan het originele.

 

Tot hier toe, afkloppen, werkt versie 3.2 nog goed, maar ik en vele anderen, willen liefst altijd het laatste image.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal weer leuk, maar voor de leek, net als ik, niet te doen.

Als de "fout" uiteindelijk van Vu+ zelf blijkt te komen, moeten zij maar voor een oplossing zorgen.

 

ja maar dat, de leek dat allemaal zelf moet doen, beweerde ik ook niet...

ik schreef letterlijk :

hetgeen betekend dat de drivers en kernel zullen moeten worden geoptimeerd voor discs die standaard met twee of dynamische snelheden werken.

 

dat er mensen met 4.1 naarstig als hobbyisten zelf testen en het OOK weten op te lossen was geen verplichting jegens de koper of doorsnee gebruiker.

VU+ moet zeker een fijne oplossing bieden, ook dat schreef ik al.

 

dus niet al te happig en niet al te negatief over dat ik hier enkel tracht uit te leggen WAAROM enkelen dat probleem hebben.

 

grotere / belangrijkere wijzigingen in images hoef je niet op te volgen, je mag rustig doorgaan met 3.2 of ouder.

dat is naar mijn mening alom bekend

 

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk, maar in een nieuw image kan wel eens wat inzitten wat je aanspreekt.

Het scrollen op je display vind ik wel leuk, niet alleen voor de zender-naam, maar ook alles van de media-player.

Verder vond ik de skin "LT6-HD erg mooi en dat zit niet in de versie 3.2.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en, emekli, dat (die zaken die jou aanspreken) kan ik ook allemaal

 

want ik zelf ben onafhankelijk van een specifieke hdd met z'n eigenschappen en afhankelijkheid t.o.v. de drivers bezig wegens de mount op een NAS

die (eigenschappen van hdd en toepasbaarheid) zijn ook bij andere images EN receiver merken en modellen duidelijk geworden betreffende ingebouwde hdd's

 

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...