Ga naar inhoud


Vu+ Duo valt plots op starting.... en hangt


boaz

Aanbevolen berichten

En ja hoor, voor 50 cent een nieuwe ontvanger!

 

Elco vervangen en werkt weer als een trein!

 

Knap werkt hoor Jeffrey, voor de meeste gebruikers [onder andere ik zelf] is dat natuurlijk acacadabra.

Kan er e.v.t. niet ergens een stappen plan beschreven worden voor zo iets.

Dat de gebruikers [ o.a. ik zelf] het eerst zelf even na kunnen kijken e.d., voor ze de VU+ weg brengen.

 

Mvrg.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

David 1980,

Jeffrey heeft een hardware matige verandering aangebracht door zelf te gaan solderen... (als ultime oplossing na enkele test procedures om toch leven in de VU te blazen)

 

dat is zeker geen kwestie die elke gebruiker kan doen, wegens ontbrekende kennis en kundigheid...

en, in zoverre moet men eigenlijk (met nog garantie op het apparaat) stellen dat je dergelijke hardware aanpassingen beter de leverancier laat uitvoeren.

mede wegens het feit dat indien de leverancier het uitvoert je wederom je garantie behoudt.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

David 1980,

Jeffrey heeft een hardware matige verandering aangebracht door zelf te gaan solderen... (als ultime oplossing na enkele test procedures om toch leven in de VU te blazen)

 

dat is zeker geen kwestie die elke gebruiker kan doen, wegens ontbrekende kennis en kundigheid...

en, in zoverre moet men eigenlijk (met nog garantie op het apparaat) stellen dat je dergelijke hardware aanpassingen beter de leverancier laat uitvoeren.

mede wegens het feit dat indien de leverancier het uitvoert je wederom je garantie behoudt.

 

ciao

 

Ik denk dat hier om de kennis gevraagd wordt(hier door is dit toch onstaan) en de kundigheid kan de gebruiker zelf wel bepalen.

 

Mijn mening.

Groetjes HvM

IDL 7000 PVR 80Gb geen CD v214.104 Aston 1.07 v 2.18 Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heren, we spelen hier niet op de man maar op de bal. Laten we elkaar niet in de haren vliegen, daar schiet niemand wat mee op.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ton.

Nee, ik heb geen probleem met een elko, ik vroeg het voor het geval dat ik ook zo een probleem e.v.t. zou kijgen in de toekomst.

 

Mijn VU+ DUO heb ik gekocht op 07-januarie-2012, dus dat is nog niet zo lang geleden.

Ik hoop ook geen last te krijgen, want ik heb al meer dan 3000 euro uit gegeven aan ontvangstapparatuur e.d. in 9.5 jaar

(Een Pioneer, 2x een Inverto 7000 een Homecast 8100 + een nieuwe module, een Rebox 9000, VU+ DUO verschillende LNB's e.d]

 

Vergeleken bij al die andere ontvangers/pvr's ben ik nu met met VU+ DUO van de hel in de hemel terecht gekomen. Had ik veel ieder moeten doen een Linux ontvanger/pvr kopen. Helaas werd ik, en meerdere bang gemaakt, want je moest echt wel pc kennis hebben,e.d. Nu draai ik al 22 jaar met Windows, en in die 22 jaar nog nooit met Linux gewerkt. Dus ik dacht bij me eigen, ik kan beter me handen niet branden aan zo een Linux ontvanger/pvr.

 

Achteraf, heb ik niets met Linux te maken, want er zijn andere die de firmware maken. Enkel in het begin had ik wat opstart problemen, i.v.m de nieuwe kernel. Maar die problemen heb ik opgelost met behulp van antwoorden op dit forum, en het openpli forum

 

Om terug te komen op die elco's, ik heb geen eens een soldeerbout in huis.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update van de TS: Ik heb de box inmiddels weer een tijdje terug, volgens leverancier was het niet de elco maar is het complete moederbord vervangen.

Nog geen gelegenheid gehad de box even op te doen (heeft nu de dreambox 7000 in de slaapkamer vervangen) om dit te controleren.

Maar voor 50 euro en 30 euro onderzoekskosten hoor je mij niet klagen.

 

En ja, als je MB vervangt, vervang je ook die eldo..... ;-)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...