Ga naar inhoud


Nieuwe Dmm Image + HBB-Tv en de bij behorende plugins (Cccam)


Loui (K)

Aanbevolen berichten

ben ook weer terug bij de oude pli

heb de nieuwe pli 3.0 als ook de nieuwe dream box image er op gehad

moet zeggen wel veel mogelijk heden maar het werkt allemaal nog niet lekker( teveel vasts lopers te traag problemen met de plugins) wacht wel op een stabiele versie

gr

 

Ik ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites


de persoon in kwestie weet echter of dat zo is of niet

en dus kan dergelijke uit de info weghalen

indien die persoon dat niet wist, dan moet een moderator dat snel doen

echter ik zie nog geen cs behalve de dataservers waar HBBtv z'n stream haalt

;)

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Ik ben vanmorgen maar weer eens aan het experimenteren geweest met de nieuwe DMM dreambox-image-dm8000-20120512.nfi.Wat me opvalt is wanneer ik dccamd (Cccam) draaiende heb dus gewoon beeld,en ik installeer daarna g3wizard_0.16-r0_all,ipk en installeer daarna GP3 BluePannel verdwijnt dccamd(Cccam) dat wil zeggen dat deze niet meer werkt en ook niet meer aan de praat te krijgen is.Verder heb ik e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz geinstalleerd en deze werkt met GP3 Blue Pannel dus ik kan deze Cccam 2.2.1 selecteren en opslaan, maar dan nog werkt deze cam niet.Komt dat door die nieuwe kernel of vergeet ik iets.

 

Ondertussen al wat updates verder.

OE2.0.0 is weer wat updates verder, Gemini 3.2 ook, en op OScam forum (niet de streamboard) is er in het "OScam on OpenDreambox 2.0.0 ?" topic een link te vinden naar een *.ipk voor Gemini3.2, die in de Gemini3.2 plugin feed een softcam directory toevoegd, waarbij je dus kan kiezen uit een berg softcams. Ikzelf gebruik dan oscam_1.20, en overschrijf deze met meest recente van website, en voeg eigen configs toe (zoals gebruikelijk).

In gemini3.2 menu ipv ci module de geinstalleerde softcam kiezen, en klaar.

 

Zojuist de DVD-R van DM8000 vervangen voor een BD-R, en tevens ontdekt dat de 2e sata connector op DM8000 moederbord bij optical drive slot gewoon werkt. nu heb ik de sataII-usb module vrij, en dus 3x sata intern in DM8000.

 

Ik blijf erbij dat ik het jammer vind van oe2.0 licentie type, ik had liever gezien dat andere images er ook aan konden sleutelen zoals bij oe1.6 licentie.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Je mag die IPK hier gewoon plaatsen hoor. Niets mis mee.

We hebben het over softcams. da's toch verboden?

 

Ok, maar let op, we hebben het over heavy Beta software, wil je bugloos werken, dan hier niet aan beginnen:

 

- Eerst Dream multimedia OpenDreambox(OE)2.0.0 image installeren/flashen. (bij fixed ethernet settings dns niet vergeten). Deze image juist configureren, maar nog geen extra plugins installeren.

- Dan g3wizard_0.16-r0_all.ipk uploaden naar hdd of cf of usbflashdrive op Dreambox. Via menu>setup>software management>install local extension g3wizard_0.16-r0_all.ipk installeren. Vervolgens via pluginmenu Geminiwizard uitvoeren. (werkende internet is noodzaak). Daarna zal dreambox vanzelf herstarten.

- Na herstarten gp-cam-feed_0.3_all.ipk uploaden naar hdd of cf of usbflashdrive op Dreambox. Via menu>setup>software management>install local extension gp-cam-feed_0.3_all.ipk installeren.

- Vervolgens uit je menu gaan en op blauwe knop drukken, dan Addons, en je ziet de mogelijkheden betreft plugins verschijnen.

 

Bronnen: IHAD Gemini3.2 & OScam OE2.0.0 topics.

 

Of nadat je OpenDreambox OE2.0.0 geinstalleerd hebt, en een werkende internet verbinding hebt, via telnet sessie deze regels uitvoeren (kan niet garanderen of dat werkt)

opkg install http://download.blue-panel.com/gemini3/
opkg install http://update.onestep.cc/feeds/dreambox/gp-cam/gp-cam-feed_0.3_all.ipk

 

Onderstaande g3wizard_0.16-r0+gp-cam-feed_0.3.zip file bevat Gemini wizard om juiste Gemini te installeren en een cam feed plugin.

aangepast door Jeroensky
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee hoor. Ik zou niet weten waarom een softcam verboden is.

 

Ik heb in Nederland nog nooit gehoord van een zaak waarbij de rechter uitspraak heeft gedaan dat een softcam welke wet dan ook schend.

 

Van mij mag je dus alles plaatsen, als je maar niet de informatie of middelen verstrekt om op illegale wijze naar betaal-TV te kijken.

 

CanalDigitaal vertelt je zelfs hoe je CCcam moet configureren. Hoe kan het dan illegaal zijn?

 

Geen keys en geen 'c-lines' dus. Al het andere is geoorloofd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Voor de OScam starter, hier een basis configuratie voor OpenDreambox OE2.0 + Gemini3.2 + OScam.

Om legaal CanalDigitaal te kijken via interne kaartlezer van Dreambox :

 

Eerst dus deze stappen uitvoeren tbv OE2.0+GP3.2+OScam installatie.

 

Download OE2.0_Gemini3.2_OScamConfigfiles.zip en pak het archief uit.

Voor je het gaat uploaden, eerst even volgende wijzigen:

-oscam.conf bestand:

Bij [webif] de user en password wijzigen in een gebruikersnaam en wachtwoord wat jij wilt gebruiken om via de computer de webinterface van OScam te benaderen op http://boxip:16002 (waarbij boxip het ip adres van je dreambox is)

 

-oscam.server bestand:

Deze is voor DM8000, indien je dreambox maar 1 interne kaartlezer heeft de 2e [reader] (upper) weghalen.

 

Als je beide bestanden gewijzigd hebt, en opgeslagen dan kan je alle files in de zipfile uploaden dmv ftp (let op dat ftp client binary transport heeft ipv ascii) naar /usr/keys/

 

Config files zijn bewerkstelligd door Openpli forum, alle credits naar hun.

(Mocht het nog niet werken, De directory keys moet chmod 755 zijn, en de config files chmod 644)

aangepast door Jeroensky
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Als je OScam geinstalleerd hebt via bovenstaande methode, dan kan je het makkelijk updaten door een recente "oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-webif-Distribution.tar.gz" te downloaden en uit te pakken. Het uitgepakte oscam bestand hernoem je naar de oscam naam zoals die in je Dreambox staat in /usr/bin/ bijvoorbeeld oscam_1.20

Zorg er eerst voor dat oscam uit staat dmv bluepanel/blauweknop>CI-softcam>select geen oscam selecteren en op groen/safe drukken.

Dan dmv ftp client oscam binary in /usr/bin/ overschrijven met je geupdate versie met exact dezelfde naam. (let op dat je ftp client zend in binary, en niet in ascii)

Daarna OScam weer aan zetten dmv bluepanel/blauweknop>CI-softcam>select oscam selecteren

 

Let op, soms heeft de binary een andere locatie voorkeur voor de configuratie bestanden.

Indien je oscam dus niet wilt starten, dan even dmv telnet oscam opstarten

cd /usr/bin/
./oscam_1.20

Ervanuitgaand dat je binary oscam_1.20 heet.

En dan zie je vanzelf de locatie waar oscam over moppert dat er geen configuratie bestanden zijn.

Nu is de oscam config locatie bv default bij mij /usr/keys/ , maar soms is het ook /etc/tuxbox/config/ of andere locatie. Daar kom je dus snel genoeg achter met genoemde telnet oscam start. Je kan dan oscam opdrachtregel oid veranderen, maar ik vind het simpeler om de config files te veranderen van plek (wel chmod 644 , of in filezilla: alle config files selecteren en dan rechtermuisknop en filepermission aanklikken en daar 644 invoeren.)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...