Ga naar inhoud


Betalen voor plugins - Airplayer premiumkey


M_Z

Aanbevolen berichten

Airplayer is een geweldige plugin voor Android en iOs fans. Je kunt met deze plugin foto's video en audio streamen naar je dreambox. Na het installeren van de plugin in bijlage (en een herstart van Enigma2) kun je vanuit de plugin zelf een update doorvoeren waardoor je op de huidige versie komt (0.2.4).

 

Voor het audio streamen krijg je sinds kort echter slechts 14 dagen proeftijd. Daarna moet je een premiumkey invoeren, die je kunt krijgen door een donatie via Paypal aan de makers van deze plugin te sturen.

 

Een slechte of goede ontwikkeling ?

 

Tijd voor een discussie...

 

M_Z

enigma2-plugin-extensions-airplayer_0.2.1_mipsel.ipk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Ik zou zeggen een slechte ontwikkeling, een melding om vrijwillig te doneren is tot daar aan toe maar om tegen betaling sommige functionaliteiten vrij te schakelen vind ik een slechte zaak. Ik zal/zou in ieder geval niet hierop in gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is een typisch Nederlandse mentaliteit om nergens voor te willen betalen.

 

Het is een simpel feit dat de meeste gebruiksvriendelijke, goed doordachte en goed gedocumenteerde software niet gratis is.

Dat is op zich ook niet zo vreemd, want de tijd die daar in gaat zitten kan over het algemeen niet uitsluitend binnen de schaarse vrije uurtjes.

 

Als de software echt goed werkt en je er iets voor moet betalen, so what?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een typisch Nederlandse mentaliteit om nergens voor te willen betalen.

Michel

Je slaat de spijker op z'n kop!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom betaal ik ook voor rudream, software is zo doorontwikkeld door dat team dat daar eigelijk geen pli en andere bouwers tegen op kan (ja sommigen vinden dat verwerpelijk)

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalen voor een goede app/plugin, daar heb ik nooit problemen mee. Maar waar ik me toch een klein beetje aan erger, is dat de maker claimt iets unieks te maken voor de Enigma2 ontvangers, waarbij ik me dan afvraag in hoeverre zijn plugin wel met mede goedkeuring van Apple wordt gemaakt. Een airplay-device van bijv. Phillips of JBL zal zeker de rechten voor dat stuk software bij Apple moeten kopen. Hoe de maker van deze plugin het voor elkaar heeft om dit werkend te krijgen op een Enigma2 ontvanger, weet ik niet. Maar zou hij niet ergens de sources van Apple hiervoor gebruikt hebben en sponsor je hiermee dan niet een illegale plugin maker ?

 

Als Apple hier achter komt, gaan ze dan niet proberen om dit stukje software te blokkeren en kunnen we na betaling ook enige vorm van garantie op functionaliteit krijgen ? Dit is normaal wel de correcte gang van zaken als je ergens voor betaald in bijv. een app-store.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb er 1 van openpli erin zitten, werkt goed.

Die was voorheen nog niet betalen, weet niet als die dan naar update van openpli nog gratis is.

 

Tot nu toe werkt die nog goed, maar heb ik ook nog geen update gedaan.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de Audio streaming, die functie werkte niet in de eerste versies en als je dus een goed werkende plugin wilt, zul je ook moeten upgraden naar >0.2.1

Dan heb je 14 dagen een full werkende versie, daarna zul je toch echt de premium key moeten invoeren. Hiervoor dien je aan de maker 5 euro te doneren via Paypal, en dan krijg je via de mail een premium key opgestuurd. Deze zal bruikbaar zijn in meerdere Dreamboxen, maar om hem openlijk op internet te plaatsen lijkt me weer dan niet zo handig. Officieel moet je zelfs per ontvanger een nieuwe key opvragen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net openpli update gedaan. Daar zit nu in 0.2.3 en ik speel een paar dingen af van youtube en een filmpje wat op mijn ipad staat en nu krijg ik you must enter a premium key.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is er op de site van de maker van deze plugin ook al een interessante discussie ontstaan over het wel of niet illegaal zijn van deze plugin. Aangezien er gebruik gemaakt wordt van een gekraakte sleutel om het Airplay protocol van Apple te doen geloven dat de Dreambox een Airport Express is, wordt dat stukje software dus illegaal benut.

En dan begrijp ik nog dat de man geld vraagt voor zijn ontwikkeling om dit te porteren naar de Enigma2 plugin, maar hij is zich er eigenlijk nog niet goed van bewust, dat het hem wel eens in grote moeilijkheden kan brengen als Apple hier lucht van krijgt.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een typisch Nederlandse mentaliteit om nergens voor te willen betalen.

 

Mvg,

 

Michel

 

Daar is toch niets mis mee? We zijn toch (bijna) allemaal Nederlanders?

aangepast door sens

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan begrijp ik nog dat de man geld vraagt voor zijn ontwikkeling om dit te porteren naar de Enigma2 plugin, maar hij is zich er eigenlijk nog niet goed van bewust, dat het hem wel eens in grote moeilijkheden kan brengen als Apple hier lucht van krijgt.

 

En druist dit dan ook niet in tegen de bepalingen van een GPL licentie?

Mag je geld vragen voor een app/plugin die op Enigma2 draait?

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Natuurlijk mag dat. Het is immers een plugin en zo geen onderdeel van de codebase.

 

Het is ook niet verplicht om de broncode van een plugin te delen.

 

Het zelf bepalen hoe je een plugin aanbied (open/closed source, gratis/tegen betaling) is precies de reden dat men een plugin interface bedacht heeft.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is toch niets mis mee? We zijn toch (bijna) allemaal Nederlanders?

 

Euhm, toch niet; maar wel een goede vraag:

 

Sorry (off-topic)

 

Hoe zit het met de verhouding hier op Sat4all?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...