Ga naar inhoud


Sat4all en cookies


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Sat4all.com maakt gebruik van cookies op haar website. Op deze pagina kun je teruglezen wat dit voor onze bezoekers betekent en welke cookies je bij ons kunt vinden als onze website bezoekt.

Algemene informatie:

Sinds de nieuwe telecomwet op 5 juni 2012 van kracht is geworden, is elke website wettelijk verplicht de gebruiker te informeren over de aard van de geleverde cookies en toestemming te vragen voor het gebruik hiervan. De wet is echter nogal onduidelijk en werkt bovendien rechtsongelijkheid in de hand. Om die redenen hebben wij ervoor gekozen om nog geen actieve toestemming te vragen aan onze gebruikers Dat zou onze website bovendien onnodig gebruiksonvriendelijk maken. Wel willen we jullie graag informeren over de cookies die wij plaatsen middels onze website.

 

Bezoekers van websites krijgen te maken met cookies. Dit zijn kleine tekstbestandjes die door je Internet Browser op je pc worden geplaatst, waarin informatie over je sitebezoek wordt bijgehouden. Ondanks negatieve geluiden in de media, zijn cookies over het algemeen juist erg handig. Zo houden ze onder meer bij of je bent ingelogd en welke voorkeuren voor onze site je hebt ingesteld.

 

Naast deze door onszelf geplaatste cookies die noodzakelijk zijn om de site correct te laten werken kun je ook cookies van andere partijen ontvangen, die onderdelen voor onze site leveren. Cookies kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om een bepaalde advertentie maar één keer te tonen. In dit artikel proberen we toe te lichten welke cookies onze website in jouw Internet Browser zet en waarom we dat doen.

 

Cookies kunnen nooit gebruikt worden om privégegevens van je computer uit te lezen of wachtwoorden te onderscheppen.

Ook kunnen ze een computer niet infecteren met een virus of trojan. Ze zijn dus volkomen veilig en worden al sinds de jaren 90 zonder problemen gebruikt op bijna alle websites in de wereld.

De cookies op sat4all.com

Tijdens het bezoeken van de website sat4all.com en bijna alle andere websites in de wereld, worden er een paar cookies in jouw Internet Browser geplaatst. Hieronder vind je een lijstje van de cookies die wij gebruiken en wat ze precies doen.

  • Functionele cookies
    Cookies die noodzakelijk zijn voor het gebruik van sat4all.com, bijvoorbeeld om in te kunnen loggen en je voorkeuren te onthouden.

  • Cookies van Advertentiebedrijven
    Advertentiebedrijven meten het succes van hun campagnes, de mogelijke interesses van de bezoeker en eventuele voorkeuren (wil je het geluid uit hebben, heb je de reclameuiting al eerder gezien of moet hij worden weergegeven etc) door cookies uit te lezen. Heeft een advertentiebedrijf banners op meerdere websites dan kunnen de gegevens van deze websites worden gecombineerd om een beter profiel op te stellen. Zo kunnen adverteerders hun cookies op meerdere sites plaatsen en zo een gedetailleerd beeld krijgen van de interesses van de gebruiker. Hiermee kunnen gerichter en relevantere advertenties worden weergegeven. Zo kun je na het bezoeken van een webwinkel op andere sites banners krijgen met juist de door jezelf bekeken producten of soortgelijke producten. De websitehouder kan die cookies overigens niet inzien. Wij maken gebruik van Google Adsense. Google plaats hiervoor een coookie. Daarnaast plaatsen wij zelf nog één cookie t.b.v. OpenX. Dat is onze eigen advertentie manager die gebruikt wordt voor de advertentie die je bovenaan iedere pagina ziet.

  • Cookies voor Website-analyse
    Om onze bezoekersstatistieken bij te houden maken we gebruik van Google Analytics. Dit systeem houdt bij welke pagina's onze bezoekers bekijken, waar zij vandaan komen en op klikken, welke browser en schermresolutie ze gebruiken en nog veel meer. Deze informatie gebruiken we om een beter beeld te krijgen van onze bezoekers en om onze site hierop te optimaliseren. Google, die deze dienst levert, gebruikt de informatie om een relevant, anoniem advertentieprofiel op te bouwen waarmee men gerichter advertenties kan aanbieden.

  • Cookies van overige externe partijen
    Naast bovenstaande zijn er meer onderdelen die een cookie kunnen opleveren. Veelal worden deze gebruikt door de content-partners om te analyseren op welke sites hun gebruikers actief zijn en hoe hun diensten presteren. Denk hierbij aan filmpjes van bijvoorbeeld youtube, foto's van diensten als flickr of picasa, en 'like' knoppen van sociale mediasites als twitter en facebook.

Voor het bezoeken van sat4all.com is het noodzakelijk dat je ons toestaat dergelijke externe cookies te laten plaatsen. Je kunt vervolgens bij veel externe bedrijven gebruik maken van de opt-out mogelijkheid zodat cookies van die specifieke aanbieder niet langer worden toegestaan. Op http://www.youronlin...ices.com/be-nl/ kan dat voor veel adverteerders tegelijk. Je kunt daar ook lezen waar dergelijke cookies voor gebruikt worden.

 

Ook kan je tegenwoordig in de privacy instellingen van de meeste Internet Browsers laten weten dat je geen tracking cookies wilt accepteren. Of je daarmee voordeel behaalt betwijfelen wij, maar als je tracking cookies om wat voor reden dan ook niet zou willen accepteren, is dat de plek om ze uit te schakelen. Die taak zou niet bij ons als website moeten liggen want dat blijkt zeker op een forum gezien de synergie met sociale media praktisch volstrekt onuitvoerbaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Michel, deze discussie is op diverse sites al aan de gang. Niemand weet eigenlijk waar de grens ligt van deze wet. Fok en Telegraaf hebben een melding geplaatst welke eigenlijk ook al niet voldoende zou zijn. Dat veel sites het langs hun heen laat gaan is ook logisch, velen bezoekers weten niet waar het over gaat en snappen de melding ook niet direct.

 

Ironisch genoeg waren/zijn ook overheids sites ook nog niet goed bezig met de nieuwe cookie wet.

 

Er zit inderdaad een probleem met wie aangepakt kan worden en wie aangepakt moet worden. Een site gericht op Nederland? Gehost uit Nederland? Gericht op de hele wereld?

De wet maakt meer problemen dan dat het oplost in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens AVG zijn er op deze pagina 4 "trackers" aanwezig:

 

s4a.jpg

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, schijnbaar niet.

 

Maar heb AVG er tijdelijk op zitten. Heb normaal Avira pro op mijn pc zitten. Maar na de laatste update was mijn pc helemaal van slag, dus tijdelijk eraf gegooid.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een ramp, die vermelding van die cookies.

 

Als ik naar de gemeentelijke site van mijn woonplaats ga heb ik al zoveel meldingen, ga ik naar mijn bank krijg ik die ellende weer, kijk je op een site van de rijksoverheid mag je weer alles afvinken.

Natuurlijk is dit goed voor de consument die heeft nu minder last van de tracking cookies of is gewaarschuwd voor een cookie met een trojan er in (doen ze echt wel anders is het tegen de wet).

 

Bij de provincie is het nog erger dan de gemeente zelf, super gewoon.

 

Dit werkt echt wel super en een ieder is er heel erg blij mee, binnenkort komt er een programmatje die het zelfde werkt als de nee nee sticker voor op de brievenbus.

 

Maar iedereen die het negeert is zelf verantwoordelijk voor de ellende die zij/hij op zijn computer toelaat door middel van een cookie, ERG HE.

Wat een toestand, ik zit er wel mee, u ook?

 

 

De overheid beschermd ons tegen de overheid, echt wel goed denk ik dan.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het artikel niet gelezen maar kan de stap wel begrijpen cookies is een

inbreuk in de privacy .

Het zelfde geld voor de slimme meter (gas/water/stroom)

 

onbekenden kunnen het gedrag van de mensen achterhalen wat inbreuk

privacy is

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin, cookies kunnen een inbreuk op de privacy zijn.

 

De meeste (90%) cookies schenden je privacy niet, maar bieden je juist gemak.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja en de websites waarop die rotte appels staan, daar doet deze wet niets tegen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Michel,

 

je zou bijna gaan geloven dat er andere mensen hierbij gebaat zijn, of dat er door diverse instaties met die site's geld verdiend wordt.

ehhhhhhhh sorry ik liet mij even gaan dit valt niet te bewijzen.

 

Ik gebruik voor mijn wordpress site http://civicuk.com/cookie-law/configuration aangezien hier ook Cookies op gebruikt worden.

De link die ik net plaatste is niet commercieel dus dat mag geen probleem zijn.

En kan een tip voor allen zijn met een wordpress of andere site met cookies.

aangepast door blake7

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien begrijp ik iets niet goed,maar er wordt toch niets gevraagd als je op de website van sat4all komt of je al dan niet cookies wil toelaten.

Ik heb de boel zo ingesteld dat de cookie met de instellingen, wachtwoord etc bewaard blijft, de rest wordt iedere keer weer gewist...

Ach, het maakt niet zoveel uit, maar ik begrijp niet goed wat er gewijzigd zou zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...