Ga naar inhoud


Sat4all en cookies


Michel

Aanbevolen berichten

en dan een nog een paar dingen dingen en ze weten jou naam adres enz

 

Cookies moet je uitroeien, het zijn net de termieten in je balken en houten vloeren.

Cookies moet je uitroeien, het zijn net houtwormen in je antieke dekenkist.

Cookies moet je uitroeien, het zijn net de kakkerlakken die in de keuken van de chinees rondlopen.

 

Maar ja verrekte lekker was dat vroeger griesmeelpudding met bitterkoekies.

 

Oke, ik word gevolgd door wehkamp omdat ik daar naar een ochtendjas heb gekeken en verder krijg ik als ik de telegraaf i lees reclame van ***geen-reclame*** omdat ik daar naar een soldeerbout keek kpn mailt mij reclame omdat ik weet ik veel wat deed en ja dat allemaal door die rot cookies.

 

Super al die cookies, ccleaner heeft er geen probleem mee, waarom ik dan wel?

 

Het vakantiekaart cookie is wel leuk, ik krijg nu van heel veel personen een kaartje vanaf hun vakantie adres (moet je ook doen, tel je weer mee aan het aantal kaarten te zien).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

Het maakt alleen het verzamelen van surfgedrag mogelijk...

 

En dat is voor mij reden genoeg om mijn browser zo in te stellen dat bij het afsluiten alle cookies gewist worden.

 

Daarnaast gebruik ik ook Adblock Plus voor een relaxte surfervaring maar dat is iets voor een ander draadje.

/********************************************/

/* Dreambox 7025+ DVB-S & DVB-C tuner */

/* Stab HH100 rotor */

/********************************************/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En dat is voor mij reden genoeg om mijn browser zo in te stellen dat bij het afsluiten alle cookies gewist worden.

 

Als jij het prettig vind om veel gemaakte instellingen op websites weer te verliezen, is dat natuurlijk helemaal jouw feestje.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij het prettig vind om veel gemaakte instellingen op websites weer te verliezen, is dat natuurlijk helemaal jouw feestje.

 

Welke instellingen dan? Alles werkt gewoon. En de standaard opmaak van een site bevalt me prima. Daar hoef ik niets aan te veranderen.

 

Loginnamen en wachtwoorden worden apart door de browser zelf opgeslagen. Daar heb je geen cookies voor nodig.

 

Ik mis er werkelijk helemaal niets aan. Maar waarschijnlijk val ik niet onder de "standaard" internetter...

 

Groet,

 

Teuniz

/********************************************/

/* Dreambox 7025+ DVB-S & DVB-C tuner */

/* Stab HH100 rotor */

/********************************************/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat vind jij. Als ik op sat4all steeds de cookies zou wissen zouden alle voorkeuren voor wat betreft de weergave steeds weer weg zijn.

 

Bijvoorbeeld het invouwen van die informatie balk boven het forum, de sidebars, ingevouwen categorieën enz.

 

Het levert totaal niets op die cookies steeds te wissen. Allen maar ongemak, want de volgende keer dat je de site bezoekt worden ze toch keihard weer opnieuw gezet.

 

Veel mensen doen veel te spastisch over totaal onschuldige cookies.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijvoorbeeld het invouwen van die informatie balk boven het forum, de sidebars, ingevouwen categorieën enz.

 

Ik mis het niet.

 

Het levert totaal niets op die cookies steeds te wissen.

 

Wat het oplevert is dat mijn surfgedrag niet gevolgd wordt.

 

Allen maar ongemak, ...

 

Welk ongemak? De standaard opmaak van websites bevalt me prima.

 

... want de volgende keer dat je de site bezoekt worden ze toch keihard weer opnieuw gezet.

 

En Firefox haalt ze keihard weer weg, volautomatisch, ik hoef er niets voor te doen.

 

Veel mensen doen veel te spastisch over totaal onschuldige cookies.

 

Veel websitebeheerders doen veel te spastisch over de "noodzaak" of "voordelen" van cookies.

 

Als bezoekers liever niet willen dat hun surfgedrag gevolgd wordt, dan is het hun goed recht om ze te wissen na een browsersessie.

 

Grt,

 

Teuniz

 

p.s. Vergeet ook niet de "Do not track me" optie aan te vinken. (geeft geen enkele garantie maar veel online advertentie bedrijven haten het dat MS deze optie standaard aan zet in IE 10 dus er is toch wel iets aan de hand op dat vlak...)

/********************************************/

/* Dreambox 7025+ DVB-S & DVB-C tuner */

/* Stab HH100 rotor */

/********************************************/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk dat je het verschil tussen een cookie die de werking van een website vastlegt en een tracking cookie niet kent.

 

Tracking cookies kan je ook apart blokkeren en zelfs tracking cookies zijn er vaak ook voor jouw gemak. Ze kunnen JOU niet volgen, hooguit het surfgedrag van die computer analyseren om zo het content op jouw gedrag aan te passen.

 

Er is nogal een verschil tussen volgen en analyseren. Jij doet het voorkomen alsof er iemand zit te kijken welke site jij bezoekt. Zo is het dus niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel

Waarom reageer je zo heftig op mensen die er de voorkeur aan geven "big brother" zo weinig mogelijk tools te geven ze te volgen, advertenties op ze aan te passen, enz

Naar mijn (bescheiden) mening is het ieders goed recht dit [voor zover mogelijk] te blokkeren zonder commentaar van anderen

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik reageer niet heftig. Ik begrijp alleen de ophef niet. Er is helemaal geen sprake van ' big brother' praktijken.

 

Als je zoekt op tulpen, wordt dat weggeschreven in een cookie op jouw PC.

Als je daarna website bezoekt waar toch al advertenties staan, wordt een advertentie met tulpen weergegeven in plaats van een advertentie met rozen.

 

Big deal ;)

 

Als iemand ZIJN mening mag geen over cookies, kan jij mij dan even uitleggen waarom ik MIJN mening van jou niet mag geven?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....... kan jij mij dan even uitleggen waarom ik MIJN mening van jou niet mag geven? .....

 

Niemand betwist het recht van wie dan ook om zijn mening te geven, wat ik me afvroeg is waarom zo heftig

En ja: wat voor de een heftig is is voor de ander normaal. Het was slechts een observatie vanuit mijn subjectieve beleving

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis het niet.

 

 

 

Wat het oplevert is dat mijn surfgedrag niet gevolgd wordt.

 

 

 

Welk ongemak? De standaard opmaak van websites bevalt me prima.

 

 

 

En Firefox haalt ze keihard weer weg, volautomatisch, ik hoef er niets voor te doen.

 

 

 

Veel websitebeheerders doen veel te spastisch over de "noodzaak" of "voordelen" van cookies.

 

Als bezoekers liever niet willen dat hun surfgedrag gevolgd wordt, dan is het hun goed recht om ze te wissen na een browsersessie.

 

Grt,

 

Teuniz

 

p.s. Vergeet ook niet de "Do not track me" optie aan te vinken. (geeft geen enkele garantie maar veel online advertentie bedrijven haten het dat MS deze optie standaard aan zet in IE 10 dus er is toch wel iets aan de hand op dat vlak...)

 

Grappig

Ik doe dit, en ervaar dit precies als jou.

 

Mijn rede is voornamelijk 'F*ck de marketing machine'.

Voor mij persoonlijk heeft het geen voordelen alleen maar nadelen.

En misschien komen later wel meer nadelen aan het licht.

 

Ik kan van sommige het big brother gevoel voorstellen, het lijkt mij ook wel erg creepy dat advertenties precies je surfgedrag weerspiegelen.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jekkylenhyde

Veel mensen vergeten uit onwetendheid tracking cookies uit te schakelen en ik weet zeker dat er veel misbruik van gemaakt is/word.verder wil ik je vragen Michel je taalgebruik wat te kuisen ,als ik als een nieuw lid (meestal als gast)hier lees spring jij er uit op dat gebied als ex mod verafschuw ik deze manier van met mensen gaan het is niet zo dat jij altijd gelijk hebt maar je denkt het wel te hebben dat was al zo onder je vorige Nick en dat weet iedereen wel wie dat was.Je vraagt je misschien af waarom je ledenaantal terugloopt wel steek eens je hand in eigenboezem e wees wat lievere voor je leden dat is ook voor jou beter.

 

Deze persoonlijke aanval was weer eens nergens voor nodig. Omdat je hier 'nieuw' bent en dus waarschijnlijk door diverse moderators al talloze keren bent buiten gezet vanwege vergelijkbaar onnodig aanvallend gedrag, mag je nu ergens anders letters gaan tellen. Hier ben je niet meer welkom.

aangepast door Michel
zie opmerking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokkeren van tracking cookies

 

Ik heb de schuifregelaar in Internet Exlorer-Privacy op 'Hoog' gezet.

 

En een veilige cookie-configuratie ingesteld met deze instellingen:.

 

Bovenaan in rolmenu van IE aanklikken extra -> internetopties -> tabblad privacy -> knop geavanceerd

- automatische cookieverwerking opheffen: aangevinkt

- directe cookies: accepteren

- indirecte cookies: blokkeren

- cookies per sessie toestaan: aangevinkt.

 

Als je indirecte cookies op vragen zet kan je zien hoeveel cookies een site naar binnen wil brengen.

Bij startpagina.nl zijn dit er al meer dan tien en ben je gauw genezen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...