Ga naar inhoud


Nieuw: VIP leden


Michel

Aanbevolen berichten

Een blijk van waardering voor leden die veel waardevolle posts hebben geleverd vind ik niet verkeerd.

Vroeger konden de leden dat zelf doen, door gewoon een 'like' te geven. Werkte prima.

Aan de hoeveelheid likes ten opzichte van het aantal posts van iemand, kon je aardig de kwaliteit van die poster afmeten.

 

De likes zijn helaas afgeschaft, tegelijkertijd met de afschaffing van de (later ingevoerde, inderdaad onzinnige) 'dislikes'.

Waarom de likes ook zijn afgeschaft? Geen idee.

 

Ik zie de invoering van de nieuwe VIP-status dus als een (wat onhandige?) poging van het management hier, iets van die afschaffing ongedaan te maken.

 

Dat er dus VIP bij iemands naam komt te staan, lijkt me OK

Wat ik wel echt onzinnig vind is twee "extra features" die de VIP-leden krijgen.

 

 

1. Het privilege om (kennelijk) hun eigen geschiedenis geheel te herschrijven.

Persoonlijk vind ik dat iets voor een totalitaire staat: ook later je eigen woorden mogen aanpassen aan hoe dat jou op dat moment beter uitkomt.

Waarom dit privilege hier op dit forum nut zou hebben, ontgaat mij. Ik zal er misschien niet slim genoeg voor zijn.

 

Interessant wordt het ook, als een hacker per ongeluk het wachtwoord van een VIP achterhaalt.

Die kan dan ook jouw geschiedenis geheel gaan herschrijven.

Toch fijn om een VIP te zijn.......

 

 

2. Het gouden randje om alle posts van de VIP.

Zou echt iedere post van een VIP een gouden randje verdienen? Ik denk het niet.

Het feit dat iemand waardevolle posts geleverd heeft, zegt niet direct iets over elke post van die persoon.

Het gouden randje staat dus wat mij betreft om het verkeerde kader: de status is aan de persoon gekoppeld, niet aan de post.

 

 

 

Op 4-5-2020 om 19:12, Michel zei:

Als VIP krijg je behalve de eer de volgende extra features:

  1. Zij kunnen Clubs ( nieuwe feature) aanmaken. Ook privé clubs, die wij dan wel eerst goed moeten keuren.
  2. Polls aanmaken en sluiten.
  3. Mogen onbeperkt hun eigen inhoud aanpassen ('with great power comes great responsibility!', ofwel gebruik dit met verstand)
  4. Grotere bestanden uploaden.
  5. Hun posts worden gehighlight.
  6. Ze hebben een VIP-badge

 

 

Die andere 'features' 1, 2 en 4, ach, die zie ik als niet zo belangrijk. Daar heb ik nooit iets in gemist, en ze lijken me ook ongevaarlijk.

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Och, voor de mensen die het leuk vinden zeg ik; Veel plezier.

 

Zelfs zit ik hier op het forum voor mijn plezier en wanneer iemand een vraag stelt waarvan ik het antwoord toevallig weet, dan geef ik deze.

Het is leuk om mijn ervaringen te delen en als ik zelf tegen een vraagstuk op loop, vraag ik deze of zoek het antwoord op.

 

Anderen helpen doe ik graag en hoef daar geen status of wat dan ook voor te hebben, want ik kan mijn continiuteit niet garanderen dat ik dat in de toekomst nog eens doe.

Ik verdien er geen muntje mee en een bedankje van diegene die is geholpen met mijn advies of oplossing, is ruim voldoende.

Dat de eigenaar van het forum het leuk vind om gebruikers te bedanken voor bijdragen aan het forum, dat is zijn goed recht, maar dan verdiend elke gebruiker een bedankje voor bijdragen aan het forum.

 

Gebruikers nemen de moeite om zich te registreren, nemen de moeite om zich in de software te verdiepen en uit te pluizen hoe het werkt en helpen wellicht andere mensen of worden geholpen.

 

Men kan negatief doen, men kan positief doen maar uiteindelijk blijven de gebruikers een speelbal van de beheerders.

Ik weet er alles van want in de tijd dat internet nog niet bestond en wij met packetradio bezig waren, had ik diverse "nodes" en BBS'en opgezet. Daar heb ik veel van geleerd en ook van de gebruikers aldaar.

 

Hoe ik over de VIP statussen denk? Och, veel fora hebben afgeschermde gedeeltes waar een bepaalde selectie gebruikers vertoeven.

Wat dat betreft is Sat4all geen uitzondering en als de beheerder denk dat ze met 'kadootjes' gebruikers kunnen paaien, dan zal ik hem snel uit de droom helpen.....dat werkt niet.

Mij zal het een worst zijn.. Bevalt het hier niet, dan zijn er ongeveer 100.000 andere sites en daar zitten ook satellietsites tussen.

..desnoods zet ik er zelf eentje op, want zo moeilijk is dat niet. ;)

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, drz zei:

Wat dat betreft is Sat4all geen uitzondering en als de beheerder denk dat ze met 'kadootjes' gebruikers kunnen paaien, dan zal ik hem snel uit de droom helpen.....dat werkt niet.

Mij zal het een worst zijn.. Bevalt het hier niet, dan zijn er ongeveer 100.000 andere sites en daar zitten ook satellietsites tussen.

..desnoods zet ik er zelf eentje op, want zo moeilijk is dat niet. ;)

 

Daar heb je gelijk in, ware het niet dat je board goed bekend moet zijn. Sat4all draait al jaren en is een internationaal gerenommeerd forum. Hierdoor een 'concentratie' aan kennis. Voordat je eigen board zover is ben je wel een paar jaartjes verder.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een opmerking i.v.b.m. die VIP status
Als eens afgevraagd hoeveel er zich minderwaardig zijn gaan voelen of tekort gedaan, ondanks hun inzet en positieve bijdragen.
Na de plotse invoering van die VIP status, waar geen kat op zat te wachten.
Hun aantal zal veel malen hoger liggen dan degenen die nu de VIP status toebedeeld kregen.
Het is niet omdat we hun stem niet horen, dat ze er niet zijn.
De vraag die zeker moet gesteld worden, hebben deze mensen nog zin om iets bij te dragen aan het forum, terwijl slechts enkelen bejubeld worden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, mebo870 zei:

terwijl slechts enkelen bejubeld worden

niemand jubelt,

eerder nog de VIP's worden op de korrel genomen

ik heb ook formeel gevraagd mijn status weer terug aan te passen omdat het mij vooraf ook niet gevraagd is, want dan had ik die VIP status niet geaccepteerd

 

  • Like 1

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets aanvragen op het openbare gedeelte van het forum is tegenwoordig ook al "formeel" 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is alles te hacken, ook deze forumsoftware.. ...maar ik denk niet dat er iemand hier ooit belang bij zal hebben.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pleit om de VIP status af te schaffen of geef een VIP status als iemand meer dan 10 euro per jaar doneert en dit elk jaar herhaalt, dat is het voor iedereen duidelijk. 

 

Nu heeft het geen toegevoegde waarde,  Ja die persoon heeft veel bijgedragen aan het board, maar over de kwaliteit van die bijdragen zullen we het maar niet hebben.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Codx zei:

.....Ja die persoon heeft veel bijgedragen aan het board, maar over de kwaliteit van die bijdragen zullen we het maar niet hebben.

Dit dus!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Codx said:

Ik pleit om de VIP status af te schaffen of geef een VIP status als iemand meer dan 10 euro per jaar doneert en dit elk jaar herhaalt, dat is het voor iedereen duidelijk. 

 

Nu heeft het geen toegevoegde waarde,  Ja die persoon heeft veel bijgedragen aan het board, maar over de kwaliteit van die bijdragen zullen we het maar niet hebben.

Precies geef mensen die het forum financieel steunen de V.I.P. status.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Penthe zei:

Precies geef mensen die het forum financieel steunen de V.I.P. status.

 

Zou ik persoonlijk ook niet doen. Ik weet dat er genoeg mensen zeer krap bij kas zitten en niet kunnen bijdragen. Ze kunnen wél belangeloos en gratis bijdragen hier op het forum, ook aan welgestelden.  Diezelfde welgestelden kunnen ervan profiteren maar ook doneren en krijgen dan een VIP status en de 'arme' staat gevoelsmatig in het hemd...(kan ik me iets bij voorstellen). 

 

Wat mij betreft: laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet (als het op geld aankomt voor hulp aan anderen). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, erwinnaar said:

Zou ik persoonlijk ook niet doen. Ik weet dat er genoeg mensen zeer krap bij kas zitten en niet kunnen bijdragen. Ze kunnen wél belangeloos en gratis bijdragen hier op het forum, ook aan welgestelden.  Diezelfde welgestelden kunnen ervan profiteren maar ook doneren en krijgen dan een VIP status en de 'arme' staat gevoelsmatig in het hemd...(kan ik me iets bij voorstellen). 

 

Wat mij betreft: laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet (als het op geld aankomt voor hulp aan anderen). 

Het is hier met de meningen al veels te verdeeld en dan is er nog maar 1 oplossing mogelijk en dat is de V.I.P. status voledig verwijderen van het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afschaffen van de VIP afdeling zal lastig worden aangezien er al roddel topic's zijn aangemaakt die voor de niet-vip leden niet zichtbaar zijn..

 

Maar jongens. laat sommige gebruikers lekker hun eigen eliteclubje vormen. Zij voelen zich daar goed bij dus laat het gewoon.

..er zijn belangrijkere dingen in het leven en bij AH krijg je echt geen extra bonus bij je boodschappen met een vip-status van sat4all.

 

Een forum is zo opgericht en ontevreden gebruikers zijn zo overgeheveld, topic's zijn zo gekopieert dus mocht je je geroepen voelen, dan kun je altijd nog zelf iets oprichten..

..iets waar in het verleden sat4all ervaring mee heeft gehad. ;)

Geschiedenis kan zich herhalen.

 

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, drz zei:

Maar jongens. laat sommige gebruikers lekker hun eigen eliteclubje vormen.

Gebruikers hebben niets gevormd.

 

Er hebben enkele leden een schouderklopje gehad voor hun inzet.

 

Die nu afbranden is laag bij de grond, zij hebben er niet zelf om gevraagd en krijgen nu een lading shit over zich heen.

Is dat de dank voor de hulp die zij aan andere leden geven?

 

 

Wanneer men het ergens niet mee eens is, kan men een melding maken aan de forum leiding.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...