Ga naar inhoud


Nieuw: VIP leden


Michel

Aanbevolen berichten

17 minutes ago, ceesv said:

Je generaliseert nu alle leden die we een schouderklopje gegeven hebben en zorgt ervoor dat die leden deel worden van het verschil van mening wat je met dit board hebt.

 

Ik heb geen enkel probleem met een V.I.P status. Het enige verschil van mening dat ik heb is dat ik vind dat die status af zou moeten hangen van de waardering van de medeleden.

 

Omdat die status nu in een onderonsje door een paar moderators wordt bepaald ontstaat al heel gauw (terecht of onterecht) het idee dat er sprake is van willekeur.

 

Dit zou je in mijn ogen als moderator niet moeten willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je bent vergeten, dat onder druk van jullie we het waarderings systeem wat we hadden, hebben afgeschaft?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2020 om 12:38, Big fellow zei:

Maar... Ik ben ook van mening dat een beslissing zoals deze, niet moet worden teruggedraaid omdat er een (kleine?) groep gebruikers is die het er niet mee eens zijn...

 

Helemaal mee eens. Of het nu een grote groep of een kleine groep is, maakt volgens mij niet uit.

"Eens" of "oneens" zijn wat dat betreft nogal overgewaardeerde begrippen. De argumenten, en de afweging daarvan, zijn veel belangrijker.

 

De voor of tegen het VIP-schap zelf discussie interesseert me niet zo. Er zijn argumenten voor, en tegen, te verzinnen; er is hier een keuze voor gemaakt en dat mag natuurlijk.

 

Wel heb ik, zoals al eerder aangeduid, wat (naar mijn smaak principiëlere) bedenkingen tegen met name twee 'features' van het VIP-schap.

Bijvoorbeeld tegen het 'onbeperkt hun eigen inhoud mogen aanpassen'.

Bij sat4all is de standaardtermijn daarvoor, als ik het wel heb, 60 minuten. Die termijn lijkt me helemaal prima: dan heb je tijd om eventuele typ- en taalfouten nog aan te passen, nog iets aan te vullen (in plaats van meteen een extra post), en je eventueel te herbezinnen of je post wel OK was.

Wat is nu het nut, om die tijd (voor welk VIP-lid of gewoon lid dan ook) te verlengen tot 'onbeperkt'?

Ik kan daar niet een wezenlijk nut bij verzinnen, en heb het ook nooit gelezen als een belangrijke wens van (belangrijke) leden.

Kan het sat4all management daar misschien iets over zeggen?

En de (VIP-)leden, die daarom hebben gevraagd?

 

Ik ben ook lid van een forum, waarin die tijd maar liefst 24 uur is. Wat af en toe gebeurt, is dat mensen hun oude post nog veranderen, terwijl er inmiddels alweer door anderen is gepost. Het complete verband van een draadje wordt daarmee uit elkaar gerukt: Een reactie lijkt nergens meer op terug te slaan (omdat er eerdere tekst gewist is), er wordt van alles gevraagd terwijl dat (inmiddels) allang bij de eerdere posts staat, en dergelijke. En voor de gewone meelezer, die regelmatig het forum bezoekt, is het ondoenlijk om iedere keer bij een topic ook weer alle oudere posts opnieuw te lezen, om te kijken of er inmiddels misschien (weer) iets veranderd is.

Hoe vaker je het forum bezoekt, en hoe meer je vertrouwt op je herinnering van wat je eerder gelezen hebt in het topic (zonder dat opnieuw allemaal na te lezen), hoe eerder je voor paal staat met een reactie die niet meer klopt met de 'nieuwe' tekst van de posts.

Dit gebeurt al gemakkelijk met een 24 uur termijn. De VIPs hier kunnen het nu 'onbeperkt', naar het schijnt!

Dus ik ben zeer benieuwd welk nut er zou kleven aan het creëren van dit ongelijke speelveld voor VIPs en gewone leden.

 

En kennen jullie de geschiedenis van de moderator op een forum, die in een conflict met zijn collega's al zijn eerdere posts op dat forum gewist heeft? Dat leverde een database met volstrekt onzinnige topics op. Na een paar dagen is toen de gehele database teruggezet vanuit een backup. De posts van de tussenliggende dagen waren dus foetsie, maar er was tenminste weer een zinnige database.

 

Nu is natuurlijk niet gezegd dat VIP-leden dat allemaal gaan doen. Maar er hoeft er maar één te zijn, of niet een VIP zelf maar iemand op zijn/haar computer, waarop 'laat me ingelogd blijven' staat aangevinkt, en er kan hier ook zoiets gebeuren. Mooi voorbeeld voor de 'Wet van Murphy' zal dat weer worden.

 

 

Maar, tegenover deze nadelen staan natuurlijk enorme voordelen, die nu door de sat4all-moderatoren zullen worden uitgelegd.

 

 

 

Mijn visie op het gouden randje om de posts, en het onderscheid tussen waardevolle posts en waardevolle leden, staat hier (als reactie op een post van Michel):

https://www.sat4all.com/forums/topic/369967-aarding-bijtrekken/?do=findComment&comment=2592910

Maar de dialoog dient denk ik in dit draadje verder te blijven gaan.

 

 

Voor de goede orde: Tegen de huidige condities zou ik hier nooit VIP-lid willen worden! Dat zal inmiddels wel duidelijk zijn. :)

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2020 om 13:46, ceesv zei:

Je bent vergeten, dat onder druk van jullie we het waarderings systeem wat we hadden, hebben afgeschaft?

 

 

Ik herinner me dat anders.

 

Volgens mijn herinnering hadden jullie, met nieuwe boardsoftware, behalve de 'likes' ook de 'dislikes' aangezet (met een telling per lid).

Daarop liep er van alles in de soep.

 

Naar mijn beleving heeft @Sprietje toen het algemeen gevoelen aardig weergegeven in zijn post:

https://www.sat4all.com/forums/topic/360915-puntensysteem-op-dit-board/?do=findComment&comment=2470662

 

Helaas, zijn voorstel is inmiddels denk ik lastig nog/weer te realiseren.

 

 

 

Dan maar proberen om het VIP-schap als 'waardering door het management' tot een succes te maken?

Maar ik denk zonder een aantal van de 'features' die jullie nu hebben vastgesteld.

Van de VIPs die hier tot nu toe gereageerd hebben, lees ik dat vooral de 'status' van het krijgen van de VIP-titel gewaardeerd wordt; ik heb nog weinig gelezen over hoe enorm ze eventueel  de toegekende features waarderen. Ik vermoed dat dat enorm meevalt (of dus eigenlijk 'tegen').

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nu gaat er een slot op deze zinloze discussie waar een enkeling de vreugde voor een grote groep verpest.

 

Je hebt overigens helemaal gelijk. Het uitdelen van de VIP status is pure vriendenpolitiek. Als je namelijk negatief opvalt, zoals jij nu maak je weinig kans, want dan wordt je onze vriend niet. 😂

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...