Ga naar inhoud


Live rechten eredivisie naar Murdoch


Snoopy

Aanbevolen berichten

Live rechten eredivisie naar Murdoch

 

Mediamagnaat Rupert Murdoch heeft een

meerderheidsbelang genomen in de zender

Eredivisie Live. De rechten blijven van

de clubs ,maar worden vanaf het seizoen

2013-2014 twaalf jaar geëxploiteerd

door Murdochs tv-netwerk Fox.

 

Met de deal is meer dan 1 miljard euro

gemoeid. Het is daarmee de grootste

tv-overeenkomst in de geschiedenis van

het Nederlandse voetbal.

 

Over de rechten voor de samenvattingen,

die het komende jaar nog in handen zijn

van de NOS, zijn er nog geen nieuwe

afspraken. Samenvattingen moeten volgens

Europese regels te zien zijn op een

open net.

 

 

Bron: NOS TeleTekst

Link naar reactie
Delen op andere sites


Murdoch ontketent mediarevolutie

 

Het meerderheidsbelang van Fox in de

tv-zender Eredivisie Live is het begin

van een mediarevolutie denkt directeur

Jan de Jong van de NOS. "Als Murdoch

ergens binnenkomt,dan wil hij meer. Ik

denk dat hij ook kijkt naar radio- en

open-net-zenders en filmrechten."

 

Fox-eigenaar Murdoch was tot nu toe

vooral actief in grote landen. Volgens

De Jong is het opmerkelijk dat hij zich

nu stort op Nederland.

 

Ook sportmarketingdeskundige Frank van

den Wall Bake noemt Murdochs overname

een eerste stap. Hij denkt dat Murdoch

van Eredivisie Live een zender wil

maken met meer sporten dan voetbal

 

Bron: NOS TeleTekst

Link naar reactie
Delen op andere sites

EreDivisie Live, Film1 en CanalDigitaal combineren en je hebt Sky NL ....

 

Het viel me een tijd geleden al op dat de kanaalnamen van Film1 ineens dezelde

waren als die van Sky. Toeval ? Mischien heeft Murdoch Film1 al stiekum in

handen ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan hij misschien ook in vlaanderen binnenkomen,en de film en sportrechten overnemen van telenet,en die via tvv of een nieuwe naam,brengen via satelliet.maar ik zie nog geen sky vl komen.maar toch,zou het na verloop kunnen einde zijn vrije hardware :( ?ze geven de setje's nu weg voor bijna geen geld.Wat steekt daar achter?? :confused: mocht het zover komen,dan kan vmma en sbs belgium zeggen,we willen tesamen werken,als je timeschift betalend maken en zappen tijdens reclame onmogelijk maakt.

misschien komt het niet zover,maar ja,je weet maar nooit :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie ik betaal boeit me niet zoveel, als ik het maar kan zien. En misschien kan dit wel interresant zijn omdat FOX ongetwijfeld weer rechten in handen heeft van bepaalde programma's uit andere landen. Dat die hier dan ook op de buis komen zou leuk kunnen zijn.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie ik betaal boeit me niet zoveel, als ik het maar kan zien. En misschien kan dit wel interresant zijn omdat FOX ongetwijfeld weer rechten in handen heeft van bepaalde programma's uit andere landen. Dat die hier dan ook op de buis komen zou leuk kunnen zijn.

Fox hadden we in 1998 al, al dan niet als Fox8 als naam. Was niet echt een succes en News corp/Murdoch verkocht de boel weer en SBS kocht het wat er V8 van maakte. De bedoeling was om daar Veronica op te zetten, wat later ook geschiedde. V8 was een knipoog naar Veronica Omroep Organisatie, als je de twee nullen van de acht met 90 graden draait en losmaakt.

 

Eredivisie Live zal wel een verhoging instellen in verband met de 'toegenomen kosten'. Nu weet je vast wat de oorzaak daarvan is.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fox hadden we in 1998 al, al dan niet als Fox8 als naam. Was niet echt een succes en News corp/Murdoch verkocht de boel weer en SBS kocht het wat er V8 van maakte. De bedoeling was om daar Veronica op te zetten, wat later ook geschiedde. V8 was een knipoog naar Veronica Omroep Organisatie, als je de twee nullen van de acht met 90 graden draait en losmaakt.

 

Dat is dus 14 jaar gelelden. Laten we hopen dat ze het nu beter zullen doen dan.

 

Eredivisie Live zal wel een verhoging instellen in verband met de 'toegenomen kosten'. Nu weet je vast wat de oorzaak daarvan is.

 

Dat boeit me niet. Ik wil graag voetballen kijken en als dat iets meer kost dan is het maar zo.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan hij misschien ook in vlaanderen binnenkomen,en de film en sportrechten overnemen van telenet,en die via tvv of een nieuwe naam,brengen via satelliet.maar ik zie nog geen sky vl komen.maar toch,zou het na verloop kunnen einde zijn vrije hardware :( ?ze geven de setje's nu weg voor bijna geen geld.Wat steekt daar achter?? :confused: mocht het zover komen,dan kan vmma en sbs belgium zeggen,we willen tesamen werken,als je timeschift betalend maken en zappen tijdens reclame onmogelijk maakt.

misschien komt het niet zover,maar ja,je weet maar nooit :confused:

 

Ik juich het toe dat in Vlaanderen/België eindelijk film- en sportkanalen via elk platform beschikbaar zouden worden! Weg met het providerafhankelijk gedoe van Prime Film, Sporting Telenet en Belgacom 11(+) en hun basketzender 5.

 

Vrije hardware is nu al een illusie, ik wilde een extra kaart aanschaffen bij TV Vlaanderen en werd gevraagd om het serialnummer van mijn TV Vlaanderen ontvangers (die ik niet heb) door te geven. Maargoed, dat doet hier weinig ter zake. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met EDL en eventuele andere Murdoch-kanalen in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie ik betaal boeit me niet zoveel, als ik het maar kan zien. En misschien kan dit wel interresant zijn omdat FOX ongetwijfeld weer rechten in handen heeft van bepaalde programma's uit andere landen. Dat die hier dan ook op de buis komen zou leuk kunnen zijn.

 

De politieke kleur van deze Fox News zender in de USA bevalt mij totaal niet. Als dit ook wordt ingevoerd in Nederland, dan worden de zenders PowNed en WNL nog zenders in het "linkse" spectrum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De politieke kleur van deze Fox News zender in de USA bevalt mij totaal niet. Als dit ook wordt ingevoerd in Nederland, dan worden de zenders PowNed en WNL nog zenders in het "linkse" spectrum.

 

Overdrijven is ook een vak.

 

Een beetje tegengas voor de linkse NOS is goed.

Het kan helemaal geen kwaad om het nieuws vanuit verschillende bronnen te vernemen.

Wat mij betreft is Fox hier welkom.

aangepast door Teuniz

/********************************************/

/* Dreambox 7025+ DVB-S & DVB-C tuner */

/* Stab HH100 rotor */

/********************************************/

Link naar reactie
Delen op andere sites

de linkse NOS.

 

Wat een onzin!!!

 

Ik ben benieuwd wat Murdoch voor de tarieven betekent... CD heeft de prijzen al jarenlang verhoogd, deze investeerder wilt vast ook zijn geld terugverdienen...

 

Tijd voor de kabel, met internet, bellen en tv...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...