Ga naar inhoud


Is mijn Wasmaschine nog te redden, of is het einde oefening? Blomberg WA 4310


Miauw

Aanbevolen berichten

De lagers zullen er wel uit liggen,door dat de keerring defect is

als je de deur open hebt ,en de trommel omhoog kun bewegen terwijl je met de hand er aan draait ,dan zijn ze kapot,ook aals geluid maken als je er aan draait..

DE KUIP MOET GEHEELGEDEMONTEERD WORDEN,anders gaat het niet.

Je moet beide helften scheiden,om de trommel te demonteren,

Naderhand heb je nog een probleem er bij nl je moet alles weer water dicht maken/zien te krijgen,daar de originele af afdichting na het demonteren meestal kapot gaat ,dit kan een O ring zijn of dat hij gekit is.

Dus alles is ca een hele dag werk,mits je over de juiste matt.en gereedschap beschikt.

Bij div Duitse groot winkel bedrijven heb je voor 300<>400€l een nieuwe wasmachine.

.Misschien dat je bij een technische groothandel losse lagers en een nieuwe keerring kunt krijgen,als je ze bij een onderdelen shop wilt koppen ,dan heb je zo €300- kosten,als ze überhaupt leverbaar zijn.

 

Ik heb beloofd een aantal foto's en een tekening te maken waar het niet kan, al heb ik zo het vermoede dat het einde verhaal is, wil ik een laatste poging wagen.

 

Ik ben alvast een beetje aan het zoeken naar een nieuwe wasmachine, ik denk aan een AEG, maar ik lees dat die een kunststofkuip hebben, is dat nieuw en wel goed?

 

De 2 types die ik op het oog heb zijn een 1400 toeren en een 1600 toeren en koolstofloze metor.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

DE KUIP MOET GEHEELGEDEMONTEERD WORDEN,anders gaat het niet.

Je moet beide helften scheiden,om de trommel te demonteren,

.

 

Ik ken de machine niet maar heb al bij verschillende machines de lagers en de keerring vervangen zonder de trommel te demonteren .

Bij die machines was via de achterzijde , het drager-kruis (waar de lagers in zitten) van de kuip af te schroeven .

 

Een lagerset voor een Blomberg zie ik al voor ± 40 euro .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn zoektocht naar afbeeldingen heb ik kunststof kuipen gezien , en daar zit inderdaad geen kruis achter .

 

Maar die Blomberg heeft nog een RVS kuip .

 

Ik kan me de eerste voorladers nog herinneren , (waarbij je inderdaad de kuip moest delen om de lagers te vervangen) die hadden een geëmaileerde kuip met daaraan gepuntlaste ophangingen .

Scheurden na verloop van tijd de puntlassen open , gevolg : roest en lekkage .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij vandaag niet gelukt om de foto's online te zetten, ik probeer het ondanks de drukte maandag.

 

Het is inderdaad een RVS kuip, maar ik zie nergens een kruis.

 

Je kan tijdens het wassen de trommel aan de voorkant een beetje op en neer zien gaan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inductie motor.

1600 toeren is wel lekker, was komt er haast droog uit :)

 

Ik ga voor "direct drivemotor" van LG.

Vroeger ook een AEG Turnamat gehad. Je kon "spoelen" door een waterslang op de centrifuge open te zetten.

Niet zolang geleden nog een AEG wasmachine/droger gehad.

Slechte service van importeur waardoor ik een rekening heb geweigerd te betalen.

Nu een LG met direct drive (wordt niet d.m.v. een snaar aangedreven maar motor direct op aandrijfas. Zeer tevreden met dit apparaat.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het even omslachtig doen i.v.m. dat op deze computer de USB poorten het hebben begeven, dus via een andere PC de foto's overgezet, de volgende alles stuk voor stuk op diskette gezet en via deze computer geupload.

 

Alle foto's die ik kon maken die mogelijk belangrijk zijn om een conclussie te kunnen trekken staan er op.

 

Mocht iemand wat zien, schiet maar raak, dat is denk ik het laatste wat ik nog kan ondernemen.

post-34339-0-48589800-1352042772_thumb.jpg

post-34339-0-82356100-1352042964_thumb.jpg

post-34339-0-15537000-1352043160_thumb.jpg

post-34339-0-09355200-1352043325_thumb.jpg

post-34339-0-27807200-1352043478_thumb.jpg

post-34339-0-81005800-1352043620_thumb.jpg

post-34339-0-39035400-1352043776_thumb.jpg

post-34339-0-23054500-1352044279_thumb.jpg

post-34339-0-46693900-1352044445_thumb.jpg

post-34339-0-47374100-1352044636_thumb.jpg

post-34339-0-53379600-1352044860_thumb.jpg

post-34339-0-31558000-1352045227_thumb.jpg

post-34339-0-37678100-1352045398_thumb.jpg

post-34339-0-55152700-1352045566_thumb.jpg

post-34339-0-82846100-1352045710_thumb.jpg

post-34339-0-10594700-1352045879_thumb.jpg

post-34339-0-43711600-1352046036_thumb.jpg

post-34339-0-53853300-1352046200_thumb.jpg

post-34339-0-35121800-1352046385_thumb.jpg

post-34339-0-84520300-1352046555_thumb.jpg

post-34339-0-29790500-1352046710_thumb.jpg

post-34339-0-86741500-1352048005_thumb.jpg

post-34339-0-42164700-1352049591_thumb.jpg

post-34339-0-44573700-1352049796_thumb.jpg

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wasmachine ziet er nog netjes uit.

Volgens mij kan je zien op een van de foto's waar hij aanloopt, op de 4e foto lijkt het alsof je een slijtspoor ziet in het rode gedeelte, veroorzaakt door het vliegwiel.

Het lijkt erop dat het rode gedeelte los te schroeven is van de kuip, en dat met wat handigheid het lager wel te vervangen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rode deel is wat ik bedoel met "kruis" , daar ziten de trommel lagers in .

Zoals ik het zie (net als Ceesv) kun je dat demonteren zonder de kuip te delen , op afb. DSC05226 kun je zien dat de bevestigingsbouten buiten de kuip zitten .

E.e.a. heeft alleen zin als de oorzaak van het aanlopen van de trommel , word veroorzaakt door versleten lagers .

Kun je , als je het snaarwiel als een stuur op 6 en 12 uur beetpakt , bewegen t.o.v. de kuip ?

(zonder geplaatste snaar)

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de snaar wel of niet op het wil zit maakt niet uit, want in beide gevallen zit er geen enkele speling.

 

Het wiel kan gewoon ronddraaien, maar je hoort in de binnenkant op een bepaald moment dat de trommel steeds de zelfde plek raakt aanslepen, ongeveer een kwart van een rond, dus 90 van de 360 graden die ronddraait loopt ergens tussen de trommel en de kuip aan.

 

Als ik het rode kruis moet losmaken, moet het wiel er dan niet eerst af? Sorry, maar dit is mijn eerste wasmachine, dus de eerste keer dat ik er in duik.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen speling en toch aanlopen op één punt kan duiden op verbogen of losse verbinding van de trommel aan de as .

Dan heeft het geen zin om de lagers te vervangen .(waarvoor je inderdaad het snaarwiel en de 2 horizontale verstevigingen op de achterzijde moet verwijderen)

Als het zaakje verbogen is ( meest voor de hand liggend , bij verbroken zou je speling moeten constateren) zou je kunnen proberen die terug te buigen zodanig dat de trommel weer netjes voor de deur opening staat .

Dat zal met de hand niet gaan en zul je hulpstukken A B en C moeten maken om de trommel niet te vervormen.

Draai de trommel hiervoor in de hoogste stand voor de opening .

Deze (houten) hulpstukken moeten de trommel ronding volgen .

De meeste kans heb je als je de transport bevestiging nog hebt en terug plaatst . Hiermee zet je de kuip weer vast aan de behuizing en hangt die niet meer aan de veren .

 

Ik besef dat het een heel project is waar ikzelf niet voor zou terugdeinzen .

post-30993-0-18387500-1352115497_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de trommel in de kuip naar het schapende gedeelte van de kuip gebracht, toen contateerde ik volgens mij wel een lichte speling.

 

De trommel hangt netjes voor de opening, dus mogelijk toch de kogellagers, maar dan moet het wiel en het kruis wat uit 3 stukken bestaat los wat volgens iemand horen zeggen al niet makkelijk zal zijn.

 

Als de de pen van de trommel verbogen is, ik neem aan dat de pen achter van staal is, dan bestaat er een groot risico dat bij het terug buigen de pen zal breken.

 

Ik ga even in overleg met de gene die geprobeerd heeft te helpen, maar die zegt dat de lagers aan de binnenkant van het kruis zitten en maar de vraag is of het niet al uitgesleten is.

 

De trommel terug buigen, daar heb ik een heel hard hoofd in, want dat probleem gaat gegarandeerd terug komen omdat het volgens zeggen nooit 100% meer in balans te krijgen is.

 

Inmiddels begint het onder het bedieningspaneel het emaile aan de buitenkant wat te roesten, het beestje is 14 jaar, dus veel ga ik er niet meer aan uitgeven.

 

Daar komt bij dat er een winkel is die juist uitgerekend deze week een BTW vrije actie heeft, dus daar ga ik ook even snel naar kijken.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bijna 100% zeker dat de lagers kapot zijn. Je ziet zelfs roest bij het lager zitten. Ook het feit dat je op 1 bepaalde plaats schrapend geluid hoort en dat er dan wel wat speling zit doet mijn vermoeden versterken.

Idem voor het aanlopen van het aluminium kruis.

 

Dat schrapend geluid is de lagerkooi in het lager dat aan gort ligt. De kogels worden dan niet op hun plaats gehouden en het lagerkooi schraapt tussen kogel en lagerhuis.

 

Lagers en dichting vervangen is de oplossing of een nieuwe wasmachine kopen als je de lagers niet kunt vervangen.

 

Je bent iig effe van de straat ;)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Daar komt bij dat er een winkel is die juist uitgerekend deze week een BTW vrije actie heeft, dus daar ga ik ook even snel naar kijken.

 

Goed plan !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bijna 100% zeker dat de lagers kapot zijn. Je ziet zelfs roest bij het lager zitten. Ook het feit dat je op 1 bepaalde plaats schrapend geluid hoort en dat er dan wel wat speling zit doet mijn vermoeden versterken.

Idem voor het aanlopen van het aluminium kruis.

 

Dat schrapend geluid is de lagerkooi in het lager dat aan gort ligt. De kogels worden dan niet op hun plaats gehouden en het lagerkooi schraapt tussen kogel en lagerhuis.

 

Lagers en dichting vervangen is de oplossing of een nieuwe wasmachine kopen als je de lagers niet kunt vervangen.

 

Je bent iig effe van de straat ;)

 

Hoe zie jij dat er roest bij de lagers zitten als de lagers aan de binnenkant van het rode kruis wat aan de buitenkant van de trommel zit?

 

Welke foto?

 

De gene die de wasmachine met mij open heeft gezien, heeft mij verteld dat de kogellagers aan de binnenkant van het kruis zitten. Dan komt het volgende probleem, om het kruis er af te halen, schijn je een speciaal intrument te moeten gebruiken die ik niet heb. Dan blijft ook de inmiddels dik 14 jaar oude wasmachine achter in mijn hoofd zitten, dat is toch al een behoorlijke leeftijd voor zo'n apparaat? Mocht dit opgelost kunnen worden, dan komt de volgende vraag: Welk probleem duikt hierna op?

 

Als ik het mis heb, of het is mij door de gene die mij helpt verkeerd uitgelegd, dan mag je het rustig vertellen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...