Ga naar inhoud


[SAB Titan I 3606 HD (S904)] Weinig HD zenders CanalDigitaal


Eelkes

Aanbevolen berichten

Om heel eerlijk te zijn weet ik het niet. Ik heb niets aan mijn schotel veranderd. Ook heeft het afgelopen dagen niet hard geregend. Wat ik heb gedaan is handmatig de diseqc goed ingesteld en vervolgens een fastscan van CanalDigitaal gedaan zonder daarbij een autoscan van LNB's, misschien was dat het. Neemt niet weg dat ik denk dat het goed is de schotel nog wat beter af te stellen, zeker op de Astra op 23.5 graden, aangezien hier de meeste HD-kanalen van CanalDigitaal vandaan komen...

TF7700HSCI SAB Titan 1 HD - Technisat Multytenne - Samsung LE40C650 - Onkyo TX-SR507 - Jamo S 606

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Eelkes,

 

Als je op Astra 3 de muziekzender Planeta HD afstemt die wordt FTA uitgezonden , als die goed doorkomt dan staat je schotel voor Astra 3 prima. Planeta HD zit op een wat zwakkere transponder en wordt in 8PSK gemoduleerd uit gezonden.

 

Radenko

aangepast door Radenko@onsbrant

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, om nog even terug te komen op wat nu de oplossing was, blijkbaar heb ik iets aan de instellingen verandert zodat voor de Astra 3 op 23.5 nu ineens 22K aanstaat, vergelijk oude afbeelding met nieuwe waarbij ik wel Ned3 HD prima ontvang:

 

20121112080958.jpg

 

20121115204620.jpg

 

Bij de onderste staat 22K ineens op 'ON', bij alle kanalen die ik eerst niet ontving heb ik nu goed beeld en geluid... Merkwaardig. Ik weet nog te weinig van LNB's, switches e.d. waarom het nu wel werkt.

TF7700HSCI SAB Titan 1 HD - Technisat Multytenne - Samsung LE40C650 - Onkyo TX-SR507 - Jamo S 606

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

probeer onderstaande firmware eens die werkt bij mij perfect en heb alle hd zenders goed

en ik heb ook een sab 3606409_ALI3606_0A040E00_sab_220_mcas_xwindow_1CA_1CI_1.4.91.zip

 

 

daarna een fastscan uitvoeren

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog maar pas een SAB 3606 (in een vakantiewoning). De hierboven vermelde software heb ik al op een usb stick geplaatst. Ik veronderstel dat mijn toestel out of the box nog een oudere softwareversie zal hebben. Vermits ik het toestel niet bij de hand heb, kan ik dat niet even snel controleren.

Enkele dummie-vragen...want heb dergelijke update nog nooit gedaan. (thuis ontvanger is een toestel van TVV en daar zijn geen interacties nodig)

- Kies je in het upgrade menu upgrade software of software+bootloader?

- Maak ik best eerst een back-up naar USB (veronderstel van wel...)?

- Is deze laatste beschikbare softwareversie in de werking van het toestel te onderscheiden van de vorige?

 

Bedankt voor reacties!

 

Edit: merk dat het bestand dat ik van de sab website heb gehaald 8Mb groot is. Het bestand hierboven slechts 3,48 Mb????

aangepast door patrickvb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...