Ga naar inhoud


zappen duurt soms wel 6 tot 8 sec.


lindberg

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

omdat een topfield geen engima2 ontvanger is. Als je nog ccam 2.3.0 op je box hebt draaien, even naar http://ipvanjebox:16001 in een browser en even checken wat het revisienummer van je kaartje is met de button entitlements. Achter je kaartnummer zal een revisienummer staan. Meldt even wat daar staat en dan heb je zekerheid.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde blijft natuurlijk dat jij dit probleem op 2 verschillende DUO's ondervindt, of het moet pure toeval zijn maar dit probleem kan dan bijna niet meer apparaat gebonden zijn.

 

Nog even dit, jij bent met de vorige DUO naar jouw dealer geweest en hij constateerde eveneens dat dit probleem aanwezig was en heeft jouw een nieuwe vervangende DUO meegegeven, correct?

 

Zo ja, dan vraag ik me nog even het volgende af tenzij ik al antwoorden heb gemist.

 

Heeft de dealer de nieuwe DUO ter plaatse getest en daar geconstateerd dat de nieuwe vervangende DUO probleemloos zapt?

 

Is de test met jouw eigen oranje CD smartkaart uitgevoerd of heeft de dealer zijn eigen kaart gebruikt?

 

Heb jij niet een buur of kennis waar jij even een CD smaartkaart kan lenen en controleren of het zap-probleem dan ook nog aanwezig is?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord voor wiz : achter het cardnunner staat : rev I4A

 

Jurgen:

JA ik heb een andere duo gekregen (deze had ook nog beschermfolie op het display,de eerste had dit niet)

 

Nee we hebben de nieuwe ontvanger niet terplekke getest,de dealer vroeg of ik thuis e.e.a. wou uitvoeren,ik zag er geen bezwaar in ( ik dacht nieuwe ontvanger,probleem opgelost)

 

JA de eerst gekochte ontvanger hebben we ter plekke getest met mijn cd smartcard.

 

JA ( goede tip) ik heb een collega hier in de buurt met en cd smartcard.

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok vandaag andere smartcard in de duo gestoken ....helaas het probleem blijft.

ik breng 'm morgen terug en kijk of ik er terplekke uitkom met de verkoper.

ik vind het wel jammer 't is een mooi apparaat met vele mogelijkheden

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook als ik nogmaals van af aanvang aan van je berichten teruglees... {in deze vraagstelling / bericht zappen duurt soms wel 6 tot 8 sec.}

begrijp ik geen snars van je probleem

en de stappen die je ondernomen hebt om het op te lossen worden niet duidelijk weergegeven.

 

De bekende werking van de VU+ en jouw 6 tot 8 seconden zappen met CCcam of scam danwel Oscam is enkel een radikale verkeerde instelling va je softcam of een hop buiten je thuis netwerk.

 

ik heb nog geen telnet ps gezien.

en heb nog geen softcam konfiguratie gezien.

ciao

Mes Emmerdes

Charles Aznavour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb aan de cccam instelling niets aangepast ! het betreft een standaard installatie.

 

het probleem doet zich voor in het openpli en het vti image !

 

het ptobleem doet zich ook voor bij de dealer in de winkel ,en ligt dus niet bij mij lokaal !

 

ik heb elke suggestie, gedaan door forumleden, doorgevoerd.!

 

ik kan me niet voorstellen dat iedereen die een vu+ aanschaft een telnet sessie moet ondenemen om het apparaat aan de praat te krijgen.( laat staan dat een ieder een nulmodemkabel in huis heeft )

 

ik begrijp niet wat je niet begrijpt.

 

btw , de link die je in het item hebt over clone VU+ , nou de foto's van de imitatie verpakking lijken exact op mijn verpakking.

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij nu 2 problemen hebt, jij weet nauwelijks waar wij het over hebben en de kans is nu inderdaad groot dat jij een clone te pakken hebt maar dat laatste kun je nu zelf a.h.v. de foto's controleren.

Als dat zo is dan verklaart dat wel e.e.a., maar ik kan me dit nauwelijks voorstellen dat een officiële VU+ dealer clonen verkoopt, althans ik veronderstel dat het een bonafide zaak is waar jij de VU gekocht hebt.

 

Als je nu in de automatisering zit zoals jij zelf schrijft zou je toch wel moeten weten of althans gemakkelijk achter kunnen komen dat je voor een Telnet sessie geen NUL-modem kabel nodig hebt maar alleen een netwerkverbinding naar de VU.

De vraag om via een Telnet sessie gegevens op te vragen is van essentieel belang want daaruit kun je problemen traceren die je vaak zonder dit niet kunt achterhalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren de Duo teruggebracht naar de winkel en omgeruild voor een xtrend et9200.

thuis de receiver ingesteld ( zelfde instellingen als de Duo ) en voila probleem opgelost !

zapt als een speer zelfs wanneer er 2 opnames lopen.

 

groetjes,

Lindie.

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...