Ga naar inhoud


zappen duurt soms wel 6 tot 8 sec.


lindberg

Aanbevolen berichten

  • Moderator

de AB die de topic starter toonde is het nieuwere type van vu. Ik heb er ook zo een bij mijn uno gekregen. Die nieuwere kan je programmeren zodat je ook je tv ermee kan bedienen, voor de rest is de indeling van de knoppen hetzelfde.

 

Waarom heb je je bedenkingen, alleen omdat het ding een probleem heeft?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

de AB die de topic starter toonde is het nieuwere type van vu. Ik heb er ook zo een bij mijn uno gekregen. Die nieuwere kan je programmeren zodat je ook je tv ermee kan bedienen, voor de rest is de indeling van de knoppen hetzelfde.

 

Waarom heb je je bedenkingen, alleen omdat het ding een probleem heeft?

mijn excuses aan de topic starter,lezers en aan de moderator,ik wist niet,dat de vu duo 2 verschillende afstandsbedieningen hebben.

ik ben voorbarig geweest,en hopelijk heb ik geen schade berokkent.

er is de dag van vandaag zoveel namaak,dat je als gewone mens bijna niet meer in staat bent een namaak van het origineel te onderscheiden.

topp offic:de mensen van de douane,zien het soms niet als je kijkt naar dergelijke programma's,hoe met het een partikulier zien :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou peoples het wordt steeds leuker ( maar niet echt )

ben vandaag naar de winkel gegaan en voila probleem was in de winkel precies het zelfde (gelukkig) de verkoper bleef echter volhouden dat het een software probleem was , maar was toch bereid om me een ander ( nieuw ) exemplaar te geven.

thuis aangekomen en alles vol goede hoop aangesloten...........s...t precies het zelfde probleem.tja nu begrijp ik er niets meer van. als het probleem zich nu alleen bij mij voor zou doen kon het aan mijn installatie liggen echter bij de satboer was het ( met het eerste exemplaar ) precies het zelfde.voor de nieuwe receiver die hij meegaf vroeg hij of ik 'm thuis wilde instellen en ik zag daar verder geen bezwaar in. ook nu weer als ik kijk nij signaalzoeker staat er bij tuner B wel agc doch de signaalbalk blijft leeg,wel zegt ie dat ie 14,6 Db signaal heeft en het vinkje van locked is niet aangevinkt.wanneer ik in instellingen tuner B als voorkeurzender opgeef heb ik ook gewoon beeld.....iemand nog ? ik zal eens een ander image proberen kijken of dat enig soelaas biedt.

oh ja voordat ik de maschine van een nieuwe bootloader heb voorzien kon ik enkel zien dat het een vu-experimental was van 08-11-2011,is dit normaal ??

 

Grtz,

Lindie

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het eventueel mogelijk zijn dat er iets mis is met de (buiten)installatie?

oftewel ,zit de leverancier met een bestelling die fouten vertonen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor dat je verder doet eens terug gaan bij de sat boer en daar nu eens opnieuw kijken of bij hem het probleem ook optreedt.

Als hij je dan weer een nieuwe geeft eerst eens daar testen dan kan je alleszins uitsluiten dat iets in jouw opstelling of door jouw toedoen dit probleem zou veroorzaken .

 

Als hij daar zonder problemen werkt en bij jou niet dan ben je alvast zeker dat het probleem in jouw opstelling zit.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lindie,

 

Helaas kunnen we uit jouw profiel niet opmaken in welke regio jij woont want als we dat weten is er misschien iemand die met jouw samen even wil kijken, immers zien 4 ogen meer dan 2.

Het blijft een vreemd verhaal en misschien is het ook even aan te bevelen om b.v. de VTi image te installeren zodat gebruikers die VTi toepassen mee kunnen kijken.

Het is voor mij makkelijker om mee te kijken als dezelfde image is geïnstalleerd.

 

N.B. Mijn buurman aan de overkant heeft bijna dezelfde configuratie, dus VU+ DUO met VTi 4.2.4 en Twin LNB maar dan wel in DUO uitvoering.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ja heb ik ook al geprobeert,maar als ik dan probeer een cccam te installeren uit de beschikbare lijst zegt de duo nog steeds dat er geen softcam is gevonden en loopt vervolgens helemaal vast.opstarten doet ie vervolgens ook niet meer.ik weet ondertussen niet meer of het aan de maschine ligt maar begin er wel in te geloven.het installeren van een softcam is echt niet moeilijk en je kunt er volgens mij niets fout in/bij doen.

oh ja de regio is zuid Limburg...voor de meeste halverwege parijs dus..

 

grtz

Lindie.

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk nu inderdaad zo langzaam aan dat het aan het apparaat ligt.

Het vervelende is alleen dat als je het apparaat naar de verkoper brengt hij de claim waarschijnlijk alleen accepteert als de originele VU software erop staat maar dan kun je daar ter plaatse waarschijnlijk de ondervonden problemen niet repliceren.

 

Mijn voorstel zou dan ook zijn om toch eerst van scratch af VTi te installeren en dan van het begin aan alles noteren wat je doet, dus volgorde installatie incl. het binnenhalen van de zenderlijst, CCCAM etc

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de oorzaak van het eerste probleem (zap tijden) te zoeken is

in de disqec schakelaar ,zelf al meegemaakt dat het schakelen van a naar b wel eens

10 seconden duurt bij bepaalde schakelaars.

Tweede probleem (software) heb je wel de goede bootloader die bij de

software hoort ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de oorzaak van het eerste probleem (zap tijden) te zoeken is

in de disqec schakelaar ,zelf al meegemaakt dat het schakelen van a naar b wel eens

10 seconden duurt bij bepaalde schakelaars.

 

Als je het topic goed zou hebben gevolgd en vooral gelezen dan had je daaruit kunnen opmaken dat de TS een Single Twin LNB gebruikt en dientengevolge kan het probleem niets te maken hebben met schakeltijden van een DiSEqC.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

na wat gesteggel met installatie vti 4.2.4 dat nu dankzij mede forumleden draait kan ik melden dat het zapprobleem nog steeds aanwezig is...helaas.

waarom heb ik zo snel gewisseld van image : de satdealer was ervan overtuigd dat het aan openpli lag,vandaar.

het zapprobleem doet zich ook bij de satboer voor ,dus ligt het niet aan mijn lokale installatie.

ik heb er toen wel mijn cd kaart ingestoken,misschien ligt het daaraan.

ik doe niet aan cardsharing of wat dan ook.

het probleem doet zich niet bij fta zenders voor.(ben ik nu achtergekomen).

ik zou verder niet weten wat te doen dan de reciever retour te brengen.

 

allemaal bedankt voor de geboden hulp.

 

Lindie.

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK een stuk verder

welke softcam gebruik je ?

is de CD kaart al geupdate naar 4 kanalen tegelijk

 

Ik vermoed n.l. zoals ik al aangegeven heb dat het probleem de

CD kaart het probleem is dat bij teveel zappen de kaart op zwart

gaat omdat de max sid overschreden wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...