Ga naar inhoud


Een AEG L87685FL of een AEG L87685FL, wat is het verschil en heeft het zin?


Miauw

Aanbevolen berichten

We hadden hier vroeger water uit de duinen met een hardheid van 16, maar dat is allang niet meer, ik meen dat het nu uit het IJzelmeer vandaan komt met een hardheid van 8 wat zacht blijkt te zijn.dat van vroeger.

 

Geen idee wat het precies de getallen betekenen, maar het is de helft met

 

Een rioollucht heb ik ergens als review op een vergelijksite gelezen dat iemand daar over klaagde, maar dat is dus het teken dat de boel even een schoonmaakbeurt nodig heeft.

 

je kunt het ook gewoon zien en ruiken, als je op je manchet tegen de kuip rand een grijse drap ziet moet je meer kook was draaien.

met ongeveer een senso kopje fijne soda, en als je het verwaarloost heb dan doe je 95 graden was en gooit een vaatwasser tabletje er bij in.

 

Dus bij grijze drap een normale kookwas draaien, maar kan die soda geen kwaad? Er zit een speciale coating op het verwarmingselement, altans, dat las ik op de website van AEG.

 

Vaatwastabletjes die als best getest zijn, zijn hier een paar kilometer verderop te koop, maar kan dat geen kwaad voor het verwarmingselement, daar zit toch zout in?

 

Hoe denk jij over autowas i.p.v. raamplastiek?

 

Bedankt voor de tip, het wassen zal wel iets vaker gaan worden, dus elk kwartaal een schoonmaakbeurt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

denk dat machless het goed heeft over dat plastiek, ik zou autowas gebruiken, soda kan geen kwaad wasmiddel is veel agressiever een vaatwas blokje is ook agressief dat doe je eigenlijk als je het wat verwaarloosd hebt.

soda kan geen kwaad.

90 % van de elementen die stuk gaan is door droog koken om wat voor reden dan ook , en meest is door dat er een kras in zit van een spijker bh beugel enz.

soms ook door lekkage aan sluitingen verrot.

 

water hardheid kun je op zoeken bij je watermaatschappij, maar 10 is niet hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zinloos en alle meedenkers, laat ik dat niet vergeten,

 

vetluis is een grijze drap dat ruikt naar een vies riool putje en het is een combi van zeep resten en kleine pluisjes van je kleding.

 

je kunt het ook gewoon zien en ruiken, als je op je manchet tegen de kuip rand een grijse drap ziet moet je meer kook was draaien.

met ongeveer een senso kopje fijne soda, en als je het verwaarloost heb dan doe je 95 graden was en gooit een vaatwasser tabletje er bij in.

 

in jou geval denk ik ongeveer 3 keer per jaar.

 

Even voor de zekerheid nog wat vragen:

 

Moet het een Senseo kopje fijne Soda met 95 graden per keer zijn, of kan dat op elke temperatuur? (Dat gaat bij mij elk kwartaal worden)

 

En gooi je dat in het bakje, of moet het direct de wasmachine in? (zoals het bolletje in de wasmachine wassen, maar dan met of zonder bolletje)

 

Een vaatwas tabletje doen zodra er vetluis te zien is, of als het naar rioollucht ruikt?

 

In het bakje, of direct de trommel in?

 

Van dat tabletje is wel duidelijk dat het op 95 graden moet.

 

Is die autowas eenmalig, of moet ik dat vaker doen?

 

 

Ik zat nog even in een winkel naar de Miele W 3371 Edition 111 te gluren (7 kg, 1400tpm, A++), bij de 0% BTW actie komt deze op € 825,- uit, 10 euro duurder dan de uitgebreidere AEG (8kg,1600tpm, A+++10%), maar heeft niet zoveel programma's als de AEG die ik grotendeels wel zal gaan gebruiken, maar niet elke dag. Het is echter vandaag (zondag 9 december 2012) dat ik als ik de Miele wil vandaag moet beslissen, de AEG heb ik zwart op wit met een offerte dat ik uiterlijk op 15 december 2012 moet hebben ingediend om tot een koop overeenkomst te kunnen komen.

 

De winkelier die ik afgelopen middag sprak die deze Miele heeft had een extra garantie bij Miele afgesloten, had al inmiddels last gehad, dus heeft zijn geld er al uit. Ik hoor echter steeds vaker klachten over Miele van diverse kanten

 

De Miele heeft een stevige deur, je kan er aan gaan hangen, maar dat is niet de bedoeling van een wasmachine.

De AEG heeft een volgens mij ook stevige deur, maar dan met grotendeels kunststof op de scharnieren, pen en sluiting na, want die zijn van staal. Op een deur ga ik niet hangen, deze kan 180 graden open, dus zie ik geen problemen.

 

Beide machines hebben kleine draaiknopjes en een schuin frontpaneel waar ik niet zo gek van ben i.v.m. eventueel water wat naar binnen kan lopen, maar ik ben inmiddels 14 jaar verder en er zijn vernieuwde technieken.

 

 

Laatste vraag, toch maar bij de AEG houden, want ik hoor daar nooit problemen over?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling van het bericht hierboven, ik overweeg toch het snoer er voor 20 euro aan te laten zetten, dan valt dat binnen de garantie, maar ik wil het oude snoer wel terug i.v.m. dat ik daar voor betaald heb. Zodra ik moet verhuizen i.v.m. de sloop die er toch gaat komen, dan wil ik het originele snoer er weer in hebben.

 

Ik loop nu zoveel losse troep te kopen, dat het qua kosten nog weinig verschil in zit. Het liefst zou ik het zelf doen, maar ja, die garantie kan dan vervallen, of heb ik dat mis?

 

Een een stukje goed snoer 3x2,5 met een rubberen contra stekker aan de trekschakelaar monteren is ook een optie, maar eerst eens kijken wat het kost, want ik heb liever niet dat ze in mijn wasmachine gaan zitten rotzooien, morgen maar eens vragen bij de bouwmarkt of ijzerhandel die het ook hebben.

 

Mag ik nogmaals om jou mening vragen over wat jij van dat snoer vindt? De kosten zijn all-in € 20,-, maar het geklooi in het apparaat en het oude snoer met stekker meestal niet terug krijgen, ik heb daar een hekel aan.

 

Juist zodra ik ga verhuizen zal je net zien dat er een nieuwe verbeterde aansluiting zit die het wel haalt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AEG: Aus Erfahrung Gut

AEG: Auspacken Einschalten Geht nicht

AEG: Auspacken Einschalten Gutschrift

AEG: Auspacken Einschalten Geld zurück

AEG: Alt Eisen Gesellschaft

AEG: Altes Elektisches Gerümpel

AEG: Auf Eigene Gefahr

 

en zo ken ik er nog wel een paar. :grin:

Maar neem toch gewoon die Turbo AEG en de was is lekker droog. De meerkosten aan stroom voor de motor spaar je weer uit aan de wasdroger.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Duits is de van het, maar Miele is al buiten beeld, ik hoor te veel klachten uit diverse hoeken.

 

De AEG L87685FL gaat hem worden, maar ik zit nog even met het 230 volt snoer wat daarmee te doen.

 

Mogelijk lang genoeg, mogelijk niet.

 

Ik ga nog even kijken naar een laatste mogelijkheid om een 3 x 2,5mm snoer en een rubberen contra stekker te kijken, anders moet ik de kabel laten vervangen en de vraag is op welke manier dat gebeurd. Ik woon hier nog wel even, maar de flat had al gesloopt moeten zijn. Gelukkig wel op de beganegrond, de rest doe ik met een beetje hulp zelf naar binnen, alleen moet er in de badkamer even wat nagekeken worden.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ik nog met een laatste vraag waar je mogelijk overheen gelezen hebt:

 

Is het 230 volt snoer makkelijk te vervangen?

 

Ik zit nog even over het 3 x 2,5 mm snoer met contra stekker te denken.

 

Wat is wijs, want ik wil niet met de garantie spelen.

 

Een langer snoer aan laten zetten kost 20 euro, maar dan wil ik de originele kabel terug, ik weet niet of dat gaat lukken.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is wijs, want ik wil niet met de garantie spelen.

 

Wat garantie verspelen? Je zet er zelf even een ander snoer aan. Nu gaat na 6 mnd gebruik de motor stuk of een lager begeeft het of de pomp gaat lekken.

 

Dan moet de leverancier bij mij wel heel sterk in zijn schoenen staan om mij wijs te maken dat ik geen garantie meer heb vanwege dat snoer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Dan moet de leverancier bij mij wel heel sterk in zijn schoenen staan om mij wijs te maken dat ik geen garantie meer heb vanwege dat snoer.

 

Dat weet ik nog niet zo zeker.

 

Als het snoer in een los kastje achter de ws machine zit dan kan je garantie nog veilig zijn maar als de machine uit elkaar gehaald moet worden lijkt mij dat de leverancier een goede kans maakt om onder de garantie uit te komen.

Want dan moet de behuizing geopend worden en moet je door de onderdelen graven om aan de aansluiting te komen. En aan de kabel zitten meestal AMP stekkertjes.

Dit zou ik me broertje (die denkt dit soort dingen wel te kunnen) niet willen laten doen. Die zou het zelfs klaar krijgen om de waterpomp andersom te laten draaien :)

Of de schroeven kapot te draaien. En hij is niet de enige die zo'n werkwijze heeft.

 

Verstandiger is om gewoon 20 euro meer uit te geven om de garantie niet in gevaar te brengen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het snoer gaat zoals ik gezien heb naar binnen, ik ga waarschijnlijk voor de tussenvariant van een rubberen verlengsnoer met rubberen contrastekker, dus niet zo'n plastiek geval, maar dan wel achter de trekschakelaar.

 

Wat ik mis en nergens kan vinden op het internet, is hoe de aansluiting aan de binnenkant zit, iemand enig idee?

 

Ik ga er nog een nachtje over slapen, want de aanschaf is uiterlijk zaterdag.

 

Ik zal op een gegeven moment gaan verhuizen, want de flat waar ik in woon staat als sinds 2006 op de slooplijst i.v.m. nieuwbouw. Het heeft wel in 2008 een oplikbeurt gekregen, i.v.m. dat het te lang duurde, want in 2014 gaat het plat, nou ja, dat is de bedoeling. Zoals het er nu uit ziet, dan zal op 2018 zijn, want tot dan zijn de wonigen waar ik o.a in woon volledig afgeschreven, al vraag ik mij af of ze dat gaan halen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, weer die time out:

 

Als ik er een langer snoer aan zou laten maken, dan zal er geen stekker aan zitten en vermoedelijk de uiteinden vertind zijn, want de wikkellier weet niet eens wat van die metale staafjes zijn die er op behoren te zitten.

 

Grote winkelketens hebben ergens in het land een monteur voor al hun bedrijven, want een winkellier verkoopt alleen maar. Alleen de kleinere winkels hebben eigen monteurs, dan is het een heel ander verhaal, al twijfel ik aan beide vaardigheden van wat ik laatst bij iemand gezien heb, geen staafje te bekennen. Een monteur van een aannemersbedrijf heeft tijdens de kleine opknapbeurt er een kastje tussen gehangen, want het snoer was te kort geworden om direct aan te sluiten.

 

De grote wikelketens sluiten alleen op een bestaand sopcontact aan, niet aan de trekschakellaar, want dan moet er weer iemand anders komen die daar een opleiding voor gevolgd heeft en 50 euro meer kost. Aan een dubbele trekschakkellaar sluiten ze zo wie zo niets aan, dus wat zijn dat voor monteurs? En wat houdt een dubbele trekschakellaar eigenlijk in?

 

Laat ik het eens andersom draaien, ik ga verhuizen van een moderne woning naar een woning waar ik een langer snoer nodig heb, moet ik er dan een monteur bij gaan halen?

 

Ik weet dat je een 16 ampere snoer met staafjes moet gebruiken, dus dat is het probleem niet. Ik ben wel prettig gestoord, maar niet van gisteren. ;)

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilse,je mag alles zelf doen,achter de meter wat water,gas en elektra betreft,uiteraard wel volgens de voorschriften aansluiten.

Een 16amp snoer wat is dat voor een onzin ?,

of er 16amp door een kabel kan zonder dat hij heet word ,,dat licht er aan hoe lang hij is ,hoe dik de aders zijn,en kwaliteit van het matteriaal en nog een aantal andere factoren,zoals piek belasing of continu belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dat de kabel voor 16 ampere is om de pieken op te vangen van de wasmachine, of als ik de kabel van de wasmachine intern tot aan de muur vervang door 3,5 a 4 meter kabel.

 

Het is dan toch 3 x 2,5 kabel?

 

De wasmacine heeft wel een eigen stop, maar zonder aardlekschakellaar, echter stelt dan waterdichte kastje aan de muur tegen het plafond aan ook niet veel voor, ik kan de bedrading gewoon zien zitten. Tja, oude woningen met nieuwe regels, dat werkt fantastisch.

 

Ik heb ook nog een vraag over de autowas, wat voor soort moet dat zijn en transparant of wit?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...