Ga naar inhoud


Een AEG L87685FL of een AEG L87685FL, wat is het verschil en heeft het zin?


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Ik heb ook nog een vraag over de autowas, wat voor soort moet dat zijn en transparant of wit?

 

Als je machine groen is zou ik geen witte gebruiken. Is hij wel wit dan kan je wit of transparant gebruiken. Maakt erg weinig uit denk ik.

 

Ik hoop alleen dat je binnenkort geen nieuwe auto nodig hebt :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Helaas, er zit voor mij geen auto in, maar transparant heeft dan de voorkeur, want dat zie je niet als je op een verkeerde plek zit. ;)

 

Met het snoer zit ik trouwens volgens mij verkeerd, want dat moet niet 3 x 2,5 mm, maar 3 x 1,5 mm zijn, kan iemand dat bevestigen?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ik het nog meemaak dat deze wasmachine er komt te staan (met of zonder langer snoer) voordat ik met pensioen ga. :grin:

 

Als je voor 16 uur met pensioen bent, dan lukt dat wel. :P

 

Dan is de wasmachine gekocht, staat nog niet in huis, maar dat zal volgende week gebeuren i.v.m. dat het te zwaar voor mijn bagagedrager is. :crazy:

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de wasmachine gekocht, staat nog niet in huis, maar dat zal volgende week gebeuren i.v.m. dat het te zwaar voor mijn bagagedrager is. :crazy:

 

Als je wasmachine er dan nog niet is kan je deze oplossing ook nog even maken.

 

Het kost niet veel en het werkt prima, je hebt er gelijk een extra aansluiting bij om je te scheren of zo.

 

Zelf nog nooit een storing gehad met deze aansluiting die er wel speciaal voor de wasmachine zit. Is nu AAN/UIT.

AAN-UIT_zpsa8917a25.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catw,ZEG NOOIT NOOIT, dit is niet de juiste methode,en is niet toegestaan,dat je nog nooit storing hebt gehad zegt natuurlijk niets.

Want,,er hoeft maar 1x iets fout te gaan,,,je loopt dan het risico dat je het niet meer na kunt vertellen.230V is geen katte pis,kan zeker in een natte ruimte dodelijk zijn.

Voor scheerapp.heb je speciale inbouw stopcontakten met een scheidings travo,met een beperkt vermogen.

Echter, daar de tegenwoordig de meeste scheer app.op een accu werken worden deze bijna niet meer toegepast.

 

@ ilse,1.5mm per ader is meestal voldoende,2.5 mag ook ,maar ik weet niet of je deze dikte in de kabel doorvoer van de machine krijgt.

overigens heb ik op mijn zeer oude AEG al tig jaar een 3x2.5 mm zwarte rubber kabel en met gele streep+ rubber stekker aanziten daar de originele al kapot is.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

colombo,

 

Ga er vanuit dat je niet onder de douche gaat staan als de wasmachine aan staat, tevens is de slechtste plaats voor een wasmachine de badkamer, die staat bij mij op zolder.

 

Onder deze aansluiting in mijn badkamer is er een ligbad, mijn douche zit aan de andere kant van de badkamer dus ik moet al heel erg raar springen wil ik een waterdruppel bij die aansluiting krijgen.

 

Maar ik geef je echt wel gelijk dat het officieel niet zo hoort, maar het is lekker gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw,

 

Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik geef toe dat ik een tijd de badkamer gebruikt heb met een bouwfitting en een 100 Watt lamp er in die in zone 2 hing.

 

Zoet water geleid niet zo goed als zout water, maar zo ga ik het zeker niet proberen.

 

Na de beperkte opknapbeurt, is het i.p.v. de kabel met stekker in een (spat)waterdicht kastje in zone 3 gegaan om vervolgens aan de trekschakelaar te verbinden.

 

Ik wil de stekker met kabel niet van de wasmachine af, maar zoek een andere oplossing. Het zal wel naar een rubberen kabel in een lichte krul met rubberen contrastekker worden en dan in de trekschakelaar, want het snoer zal het vast net niet halen. Zodra ik ga verhuizen wat nog even zal duren, dan zal het in de nieuwbouw anders aangesloten zijn zoder al dat gedoe.

 

Blijkbaar heb ik met de vorige kabel iets fout gehad, het bleek een 3 x 1 mm kabel en een kunststof contrastekker. Daar ben ik pas later achter gekomen, want een deel in de behuizing was zwart en deels weg gesmolten.

 

Een kunststof contrastekker heeft iemand die mij helpt plastiek genoemd, want rubber sluit af, plastiek / kunststof niet goed.

 

De kabel gaat naar 3 x 1,5 mm of meer, dat moet voldoende voor 16 ampere kabels zijn.

 

Er is een technische kennis aanwezig, dus we kijken even hoe we het aanpakken.

 

Alles hangt en staat in zone 3, maar er is geen aardlekschakelaar aanwezig en de oppervlakte van de badkamer is 2 m2 en 2,70 meter hoog.

 

Ik kom dus wel aan de 3 x 60 cm, dat is geen probleem, want de trekschakelaar kan ik ondanks het rubberen omhulsel, zo naar binnen kijken.

 

Tijdens het douchen staat de trekschakelaar uit, normaal ook, want ik gebruik de wasmachine alleen als ik hem nodig heb.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Toch nog even wat vragen:

 

De één zegt autowas, de volgende zegt dikke autowas en flink uitsmeren, weer een ander zegt caravanwas.

 

De wasmachine staat nog steeds in doos in de gang, 815 euro - 75 euro van AEG = 740 euro + verwijderingsbijdrage = 744 euro.

 

Moet ik gewone transparante autowas gebruiken? iemand enig idee welk merk of winkel?

 

Kan het kwaat als er wat autowas tegen het rubber van de masschet komt?

 

Reden dat de wasmachine nog in doos staat is dat ik een lekke kraan heb, maar ook het raampje in de badkamer geeft frisse koude lucht door terwijl deze dicht is, zo ook het keukenraam.

 

Om te voorkomen dat zo'n idioot boven op mijn wasmachine gaat staan, heb ik het even ingepakt laten staan. Tevens is het een mooi moment om de badkamer van top tot teen onderhanden te nemen, maar ik heb het ook vreselijk druk (gehad) waardoor het één en ander is blijven liggen en heeft tevens te maken met een hoop gezeur en gezondheidsproblemen.

 

Ik zou het zeer waarderen als iemand nog de vragen kan beantwoorden, het liefst wel iemand die weet waar over die praat, want ik kom zo door de war.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen was..

Lijkt me vrij overbodig, hij staat niet op het strand vol in het zoute zee water, en je sproeit hem dagelijks met een tuinslang af?

 

Gewoon dat ding neerplanten en aansluiten.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb toch al aardig wat nuttige tips hier gekregen.

 

De wasmachine komt in een kleine badkamer van 2 m2 te staan, daar kan het behoorlijk mistig worden van de damp. De tegels slaan behoorlijk aan als ik mij aan het douchen ben, dus lijkt mij het toch wel nuttig. Ik heb een klein ventilatieraampje, maar die gaat pas na het douchen open i.v.m. de kou, maar ook het drukke verkeer hier in de straat, ik meen zo'n 20.000 auto's per etmaal.

 

En ja, de lucht is hier zoutig, want ik woon aan de kust. Sneeuwen doet het hier als laatst, blijven liggen is uitzonderlijk.

 

 

Even weer terug naar mijn vragen:

 

Moet ik gewone transparante autowas gebruiken? iemand enig idee welk merk of winkel? (mag via PM)

 

Kan het kwaat als er wat autowas tegen het rubber van de masschet komt?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel mensen ken je die dit ook doen?

Als je ze gevonden hebt vraag ze dan welke was ze gebruikt hebben.

Hoeveel mensen ken je die ook een wasmachine in de douche hebben staan en dit allemaal niet doen?

 

I rest my case.. ;)

 

Alle gekheid op een stokje, op deze manier wordt het een gebed zonder einde en staat hij over een jaar nog op dezelfde plaats.

Gewoon neervlappen dat ding en gebruiken.

 

Mijn laatste bijdrage in dit topic.

 

Suc6,

 

Ron.

 

(En als je dan toch zo graag het ding in de was wilt zetten, gewoon blanke was gebruiken en als je iets op het manchet hebt geeft niks want was moet je toch uitpoetsen)

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke autowas maakt niks uit, het is ook meer voor je gevoel. Want je gaat toch ook niet de binnenkant met autowas bewerken?

 

Waterdamp zal ook aan de binnenkant van de wasmachine komen en op de onderdelen. Dus dan ziet de ws machine er van buiten wel goed uit maar roest hij van de binnenkant weg.

 

Gewoon neerzetten en als het je een goed gevoel geeft de buitenkant met e.o.a autowas insmeren.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wasmachine heeft 21 jaar in de badkamer gestaan en nu al weer 4 jaar in de garage. En ja er zitten nu zo hier een daar wat roestplekken op. Maar hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. En dat zonder autowas.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wasmachine met roest aan de buitenkant, ik moet er niet aan denken.

 

Zymol is een topmerk voor was. Erg uitgebreid assortiment. Voor een zout klimaat hebben zij speciaal de zymol titanium. Zymol glasur is speciaal voor duitse lakken.

 

Ik zou hun via een email om advies over je wasmachine vragen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...