Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten

Ondanks dat het nu geen groot punt meer is, was het bij de Rebox wel één van de slechte punten. Je moest daar zelfs een snelle harddisk in plaatsen, anders kon je geen opname doen en timeshift aan hebben.

 

Wat de warmte betreft, ook na de opnames en de hele dag aan hebben gestaan, was deze maar hand warm.

Harddisk hoor ik ook niet.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuw vraagje voor de deskundigen;

Op ned1, 2 en 3 zit HbbTV, met oa uitzending gemist, via dit forum dacht ik te lezen dat rtl ook zoiets had of in iedergeval rtlxl gemist. Klopt dit of zit dit er niet meer in?

Deze vraag hoort eigenlijk niet in deze topic thuis want deze vraag is niet direct SOLO2 gerelateerd, wellicht is het handig om deze vraag in één van de vele al lopende HBBTV topics te stellen want wellicht is de vraag daar al beantwoordt ...... en zo niet dan zal die vraag daar beter tot zijn recht komen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat dit niet het juiste forum is maar .... he, waar kan ik aan een Duo2 komen.

Ik heb een Duo en die bevalt HEEL GOED.... maar wil heel graag de Duo2 hebben om 2 TV's te kunnen gebruiken.

Dank voor de hulp.

F

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kun je nog niet aankomen omdat die op zijn vroegst pas in het late voorjaar beschikbaar komt, een exacte datum is nog niet bekend.

Ik weet niet wat je er allemaal verder mee wilt doen maar is de SOLO2 of Ultimo dan geen goed alternatief?

 

Deze 2 apparaten zijn in elk geval naar verwachting stukken goedkoper dan de DUO2, denk om en nabij € 600,=.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb vandaag mij SOLO2 ontvangen en zonder problemen met VTi 5.0 geïnstalleerd.

Wat mij daarbij bijzonder opviel en welk door Tonski ook al was gememoreerd is de enorme snelheid waarmee alles verloopt zoals het opstarten van zowel vanuit de Stanby als diepe slaap.

Op de doos staat 'De snelste Twin Tuner PVR van de wereld', nu weet ik niet of het inderdaad zo is maar het zou zo maar kunnen want hij is echt snel.

Volgende week nog even de harddisk inbouwen en dan maar verder testen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb vandaag mij SOLO2 ontvangen en zonder problemen met VTi 5.0 geïnstalleerd.

Wat mij daarbij bijzonder opviel en welk door Tonski ook al was gememoreerd is de enorme snelheid waarmee alles verloopt zoals het opstarten van zowel vanuit de Stanby als diepe slaap.

Op de doos staat 'De snelste Twin Tuner PVR van de wereld', nu weet ik niet of het inderdaad zo is maar het zou zo maar kunnen want hij is echt snel.

Volgende week nog even de harddisk inbouwen en dan maar verder testen.

Ik heb kan niets zeggen over andere Vu+ ontvangers, maar deze reageert inderdaad erg snel. Ook heb ik nog overgehouden aan de Rebox, dat ik 'm afsluit naar diepe slaap. Ik weet nog niet of ik dat verander, maar eens een stroom meter aanhangen en kijken hoeveel de ontvanger gebruikt in stand by.

 

Hallo hoeveel sd zender vancanaldigitaal kan je opnemen? tegelijk?

Dat weet ik niet, maar hoeveel tegelijk wil je. Ik denk dat het meer een kwestie is van het aantal transponders.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@power12

 

Als je dus over de SD zenders van CD die op Astra1 beschikbaar zijn dan kun je 4 kanalen tegelijkertijd opnemen.

Meer zal sowieso niet lukken door de CD opgelegde kaartbeperking van maximaal 4 kanalen.

 

Uiteraard is ook nog e.e.a. afhankelijk van de gebruikte schotelconfiguratie maar dat ter zijde.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

IOok heb ik nog overgehouden aan de Rebox, dat ik 'm afsluit naar diepe slaap. Ik weet nog niet of ik dat verander, maar eens een stroom meter aanhangen en kijken hoeveel de ontvanger gebruikt in stand by.

 

Het scheelt nogal in verbruik of je de VU in de diepe slaap of in de Stand-by set.

Dit verhoudt zich zo'n beetje met wat je bij de Rebox gewend bent.

 

Ik laat mijn VU's overdag in de normale Stand-by en zet de Ultimo om 01.00 uur in de diepe slaap, dit door middel van een Plug-in ElektroPower.

Als ik `s-morgens de VU aanzet dan komt die uit de diepe slaap en als ik de VU overdag meerdere malen uitzet gaat die in de Stand-by.

 

Maar als ik nu zie hoe snel de SOLO2 uit de diepe slaap komt dan denk ik dat ik de SOLO2 ook overdag in de diepe slaap zet.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scheelt nogal in verbruik of je de VU in de diepe slaap of in de Stand-by set.

Dit verhoudt zich zo'n beetje met wat je bij de Rebox gewend bent.

 

Ik laat mijn VU's overdag in de normale Stand-by en zet de Ultimo om 01.00 uur in de diepe slaap, dit door middel van een Plug-in ElektroPower.

Als ik `s-morgens de VU aanzet dan komt die uit de diepe slaap en als ik de VU overdag meerdere malen uitzet gaat die in de Stand-by.

 

Maar als ik nu zie hoe snel de SOLO2 uit de diepe slaap komt dan denk ik dat ik de SOLO2 ook overdag in de diepe slaap zet.

 

als je nu een opname gepland hebt om bvb 3u snachts gaat die dan automatisch terug aan?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden jullie van de SD beeldkwaliteit van dit beestje? dit vind ik namelijk op de DUO tegenvallen.

Tja, hoe beoordeel of vergelijk je nu de beeldkwaliteit t.o.v. een andere ontvanger?

Om dit goed te kunnen beoordelen zal je toch twee dezelfde TV's onder dezelfde omstandigheden naast elkaar moeten neerzetten want dan pas kun je iets zinnigs zeggen.

 

Maar goed, om jouw vraag te beantwoorden, ik zou het niet weten want we kijken zo goed als geen SD kanalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu een opname gepland hebt om bvb 3u snachts gaat die dan automatisch terug aan?

Weliswaar enigszins OT want dit heeft niet specifiek met de SOLO2 te maken maar als je een VU in de diepe slaap zet en daarna is een opname gepland dan start die ook gewoon op.

Dus is dit ook het geval bij de toepassing van de ElektroPower Plug-in want ook dan start de opname gewoon op, ik heb alleen nog niet getest of de VU na beëindiging opname weer terug gaat naar de diepe slaap maar dat zal ik binnenkort ook even proberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg veel ervaringen lees ik hier niet, enkel problemen met plugins en instellingen

die men natuurlijk eerst moet oplossen om dan over ervaring hoe de juiste werking is te kunnen spreken.

 

1 flashen

bloedsimpel en veel sneller

2 booten

heel erg veel sneller uit -0- deepstandby of zelfs stroomloos

3 instellen tuners (met 1 coax sluit aan op ingang B met 2 coax geen verschil)

als vanouds dus ervaringskwestie indien je weet hoe / eenvoudig

4 aanpassen extra expert customisation (aanpassen in menu)

als vanouds

5 zoeken zenders

als van ouds

6 beeld en of geluidkwaliteit

prima / eigenlijk zelfs een tik beter dan duo (gelijkwaardig aan Ultimo)

7 zappen

supersnel

8 periferie / netwerk

razendsnel aan 1 Gbit netwerk HBBTV een zonnetje (nas - afspelen opnemen goed)

9 kaartlezers en softcammetjes

gewoon als vanouds zo als het hoort

10 herstarten na updates

net als booten heel snel

 

de solo2 overtreft de voorgangers absoluut gezien snelheid zappen / netwerk / booten en hbbtv

andere ervaringen betreffende skins en plugins kan geen issue zijn,

daar dat allemaal hetzelfde werkt als op de andere oudere modellen maar veel meer vrij geheugen... 359000 free

 

ciao

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik heb de mijne ook gekregen en uitgepakt.

Gelukkig,alles zit er bij,HDDkabeltje,batterijen afstandsbediening en zelfs een HDMIkabeltje.(da's tegenwoordig best wel bijzonder)

Daarna aangesloten en de volgende dingen vielen me op.(let wel,ik ben een DM7000 gewend)

Snel,ik had in 2 minuten beeld met de eerste setup meegerekend,en daarna vielen me als eerste het duidelijke display en de vele menupunten/ondermenu's op.

Wat me ook opviel is dat er vrij veel kleine tekst is in de menu's.(of mijn tv te klein :crazy:)

Wat ik gelijk al mistte,bediening van de tv via de VU+afstandbediening.

Ook vind ik in het donker dat de juiste knoppen slecht te vinden zijn.(gewenning?)

Verders heb ik even de HBBtv-functie uitgetest wat prima werkte en schitterend beeld op ARD/ZDF-HD.

Verders heb ik er nog niks mee gedaan want ik wil eerst een andere image erin zetten en de 2e antennekabel aansluiten waar een diseqswitch tussen zit dus ik ben wel een tijdje zoet met alles in te stellen.

Jammer genoeg moet ik eerst mee met de kerstboodschappen maar ik heb de USB-stick al klaar liggen met VTI 5.01. :grin:

Wordt vervolgd.

VU+ Solo2-VTI 9.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 / werkloze DM7000 / Minix Neo U1 met Kodi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...